Lubbert Bilman

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Plaats reactie
domuslucis

Lubbert Bilman

Bericht door domuslucis » 14 okt 2015, 21:34

Wie kan mij informatie geven over Lubbert Bilman? Hij is rond 1739 geboren in Wengelo, nu gemeente Wijhe. Hij was RK en is in 1811 overleden.ik zou graag het volgende willen weten:- Wat is zijn precieze geboortedatum?- Met wie was hij gehuwd en wanneer?- Is er iets bekend over zijn voorouders?Van zijn zoon Lubbertus weet ik dat hij omstreeks 1769 in Wengelo is geboren.Over de situatie omtrent de beschrijving van geboortes in Wijhe en omgeving ben ik enigszins op de hoogte. Ik weet dat katholieken pas na ca. 1720 hun kinderen weer katholiek mochten laten dopen, mits dit aan de autoriteiten gemeld werd. Dit heb ik allemaal kunnen halen uit een ander forumonderwerp over de DTB boeken Wijhe. Dank voor jullie moeite en reactie.

klunder

Een stukje uit het gezin:

Bericht door klunder » 14 okt 2015, 22:21

Een stukje uit het gezin:Teunis Gerrits Bilman x Hermina HendriksZij krijgen meerdere kinderen, waaronder de dochter:Wilhelmina Tonissen van den Bil, ged.RK 31-07-1739 Wijhe (op den Bil, get: Joanna Hendriks), wonend op de Bil, begr. 18-04-1811 Wijhe (‘Willemina Bilman huisvr. van Lubbert Bilman’), Tr.RK 28-05-1769 Wijhe (get: Wilhelmus Swakenberg en Joanna Willems op den Steunenberg) met: Lubbert Egbers (later genaamd Bilman) van den Kranenkamp, zv. Egbertus Rutgers en Maria Lubbers, ged.RK 27-02-1739 Wijhe op de Kranenkamp (get: Vennigje Gerrits aan Muldershuis), begr. 27-04-1811 Wijhe (‘Lubbert Bilman’), kinderen RK gedoopt op de Bil te WijheVr.groetPeter

domuslucis

Boeiend! En verbazingwekkend.

Bericht door domuslucis » 14 okt 2015, 22:46

Boeiend! En verbazingwekkend. Waar is dit soort informatie te vinden? Ik heb toch heel wat gegoogled.Dank voor deze informatie.

klunder

Ha, het antwoord op alles,

Bericht door klunder » 15 okt 2015, 06:10

Ha, het antwoord op alles, google.Dit heb ik gewoon zelf uitgezocht (met hulp van anderen) door de DTB van Wijhe door te werken. Niet alles wat te vinden is staat op het www.Vr.groetPeter

Plaats reactie