Hallo
Een aanvulling op de begrafenisdatums van de drie vrouwen van Gerrit van Poorten:
1. Maria Tijding/Tiedink begr. 29 (?) dec. 1730
2. Hermina Jansen Vlascamp wonend op de Nijstad:
4 april 1737
3. Geesje Gerrits na aug. 1754, want toen werd er nog een kind van haar geboren.
Maar nu zit ik met een Gerrit van Poorten, die uit zijn huis steeds van de armen laat begraven. Ook omstreeks 1750.
Hartelijke groeten, Janny
Willem van Poorten en Jacomina de Groef
Jan,Fijn dat je deze gegevens
Jan,
Fijn dat je deze gegevens voor me hebt opgezocht.
Het maakt het plaatje van dit gezin compleet.
Het is toch wel interessant om te zien hoeveel informatie er toch is in de oude archieven. In onze geautomatiseerde tijd is het allemaal vanzelfsprekend maar in die tijd moest alles netjes opgeschreven worden.
Het is voor mij wat lastig om naar het archief in Zwolle te gaan en al die gegevens die jij en anderen nu hebben gegeven op te zoeken.
Ik zou eerst moeten wennen aan de werkwijze van het archief etc.
Met andere woorden: Ik ben jou en de andere dankbaar dat jullie dit hebben gedaan.
Vriendelijke groeten
Karst
Fijn dat je deze gegevens voor me hebt opgezocht.
Het maakt het plaatje van dit gezin compleet.
Het is toch wel interessant om te zien hoeveel informatie er toch is in de oude archieven. In onze geautomatiseerde tijd is het allemaal vanzelfsprekend maar in die tijd moest alles netjes opgeschreven worden.
Het is voor mij wat lastig om naar het archief in Zwolle te gaan en al die gegevens die jij en anderen nu hebben gegeven op te zoeken.
Ik zou eerst moeten wennen aan de werkwijze van het archief etc.
Met andere woorden: Ik ben jou en de andere dankbaar dat jullie dit hebben gedaan.
Vriendelijke groeten
Karst
Met interesse heb ik de
Met interesse heb ik de discussie gelezen. Hartelijk dank voor dit mooie stuk geschiedenis. Het is apart hoe Van en Ten en Ter door elkaar gebruikt wordt. Beetje laat ingehaakt. Vriendelijke groet,Lotte ter Poorten