Claas Heimrik, j.m. van Steenwijk

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Gast

Claas Heimrik, j.m. van Steenwijk

Bericht door Gast » 24 mei 2006, 23:20

Beste Forum-leden,

Is er iemand die mij kan helpen met meer informatie over Claas Heimrik, j.m. van Steenwijk ?

In het trouwboek van de Geref. Gemeente te Amersfoort ( # 194 ) staat het volgende huwelijk ingeschreven:
" 27 Jan. 1743, Claas Heimrik, j.m. van Steenwijk huwt Jannetje Korendijk, j.d. van Amersfoort "

Bovengnoemde Claas en Jannetje kom ik ook tegen in (jongere) archiefstukken in Amersfoort onder:
1a.) Nicolaas Hijmering x Jannetje Coorendijk de Goede
2a.) Klaas Harmse Heimlingh x Jannetje Korendijk

Kinderen uit dit huwelijk (allen geboren in Amersfoort) komen onder verschillende familienaam voor, zoals;
a.) Antje Heijmering, doop 1744, Amersfoort
b.) Maria Heimlingh, doop 1746, te A.
c.) Neeltje Heijmeni, doop 1749, te A,
d.) Jan Heijmeling, doop 1752, te A.
e.) Jan Heijmeling, doop 1755, te A.
f.) Herman Heijmering, doop 1763, te A.
Hiermee wil ik maar aangeven hoe er 'gesold' werd met de (juiste) spelling van de familienaam.

Mogelijke broers en zusters van bewuste Claas kom ik tegen in de doopboeken van Steenwijkerwold, o.a.:
3a.) Willem (Hermens) Heijmering (pander), gedoopt 28 Feb. 1712, te Steenwijkerwold / Oosterkluft,
gehuwd op 22 Dec. 1743 te Oosterkluft met Roeloffien Albers, j.d. te Wapserveen.

Het spoor leidt m.i. naar ene Harmen/ Hermen.

Vervolgens heb ik de doopboeken van Steenwijkerwold een aantal kinderen teruggevonden van ene
4a.) Harm Jansen Haijmering (doop 1707 zoon Willem)
5a.) Harmen Haijmerinck (doop 1708 dochter Beerentien)
6a.) Harmen Janssen Haijmerinks (doop 1710 dochter Beerentien)
7a.) Hermen Jans h (doop 1712 zoon Willem ,= 3a.)
8a.) Hermen Jans Hamerijnck (doop 1715 dochter Jantien)

Onze Claas heb ik helaas niet kunnen vinden in Steenwijkerwold, misschien in Steenwijk ?

Ik ben erg benieuwd of er nog een of meer generaties kan worden toegevoegd aan onze familie.

Met dank en vriendelijke groet,
Dick Hijmering

Plaats reactie