Wipke Korhorn (of: wie gaat binnenkort naar het Historisch Centrum in Zwolle?)

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Plaats reactie
Gast

Wipke Korhorn (of: wie gaat binnenkort naar het Historisch Centrum in Zwolle?)

Bericht door Gast » 07 jan 2008, 19:34

Dag allemaal,

Als Groninger reeds jaren woonachtig in het Drentse land (Beilen) richt ik mij tot de behulpzame genealogen in Overijssel die regelmatig het Historisch Centrum in Zwolle bezoeken. Ik zoek plaats en datum van overlijden van Wipke (ook wel Wibke) Korhorn. Zij was de tweede vrouw van mijn overgrootvader Willem Siertsema. Een kleindochter van Willem en Wibke heb ik onlangs gesproken en zij meent dat Wibke Korhorn rond 1906 in Münster is overleden, maar op genlias.nl vond ik:
Archieflocatie: Historisch Centrum Overijssel
Aktenummer 74 (aktes van overlijden) van de gemeente Enschede in het jaar 1909;
00-00-1909: Wipke Korhorn.
Ik woon zelf in Beilen en Zwolle ligt niet echt naast de deur. Wil iemand voor mij in deze akte kijken of de Wipke Korhorn in genoemde akte inderdaad de echtgenoot van Willem Siertsema was? Aangezien er 00-00-1909 vermeld staat zou het natuurlijk kunnen dat Wipke inderdaad reeds in 1906 in Duitsland is overleden, maar dat er pas in 1909 aangifte is gedaan in Enschede. Daar schijnt Willem Siertsema later naar toe te zijn verhuisd/gegaan. Misschien staat dit ook wel in de (kantlijn van de) akte beschreven. Wie komt er binnenkort in het Historisch Centrum Overijssel te Zwolle en zou dit voor mij willen nagaan? U zou mij er een heel groot plezier mee doen.

Met vriendelijke groet,

Kor Siertsema

[ 07. Januari 2008, 21:48: Bericht gewijzigd door: Kor Siertsema ]

ria van bessen

Hallo Kor,Morgen ga ik naar

Bericht door ria van bessen » 07 jan 2008, 22:29

Hallo Kor,

Morgen ga ik naar het HCO en wil wel even kijken.
Maar .. is overlijden Enschede niet al digitaal te bekijken??

groet Ria van Bessen

ria van bessen

Dag Kor,Dit stond in de

Bericht door ria van bessen » 08 jan 2008, 11:06

Dag Kor,

Dit stond in de overlijdensakte.

Wipke Kornhorn overleden op 2 maart 1909 om NM 12 uur te Enschede aan de Mauritsstraat.Aangegeven op 3 maart. Weduwe van Gjalt Schriemer en echtgenoot van Willem Siertsema en dochter van Derk Kornhorn en Tetje Ronenga en geboren te Leens.
Aangevers Bate Pit oud 65 jr arbeider en Anne de Boer oud 40 jr arbeider en beiden wonende te Enschede [Enschede akteno 74]

groet Ria van Bessen

Janny Kremer

Hoi Kor,

Bericht door Janny Kremer » 27 aug 2015, 17:14

Hoi Kor,Wipke Korhorn was een zus van mijn overgrootmoeder. Heb je nog een foto van haar?Groet, Janny Kremer-Staal

jettie

Voor evt vervolgvragen BS of

Bericht door jettie » 27 aug 2015, 18:49

Voor evt vervolgvragen BS of voor een volgende keer:Enschede BS is inderdaad online;http://stadsarchief.enschede.nl/00002/00003/en bij zoekakten.nl nog meer:http://zoekakten.nl/plaatsen.php?id=OV|0153|Jettie 

Plaats reactie