Hendrik Westerop en Klasina van Kempen
-
Albert Veldhuis Hzn
Hallo Fien , ik denk dat
Hallo Fien , ik denk dat jouw Hendrik van Westerop in Noord-Holland identiek is met de Hendrik / Henderik die in Wijk bij Duurstede tr met Maria Spaan en daarna met Neeltje Uijtman.Heb in Etten , Gelderland de dopen nog niet gevonden , maar in die regio woonden meer personen o.a. Derk en Alef.vr. groet - Albert
Hallo Albert Veldhuis Hzn,
Hallo Albert Veldhuis Hzn,Ik heb je bericht gelezen en ben heel benieuwd waar je bevindingen op gebaseerd zijn. Inderdaad de (voornamen) komen ook in Noord Holland voor. Alleen de missing link die moet bevestigen dat het om dezelfde of familieleden van onze Hendrik Westerop gaat heb ik nog niet gevonden. Wel heb ik meer dopen en trouwen gevonden in Wijk bij Duurstede en omgeving. Ook ik heb een paar jaar geleden zo veel mogelijk alle trouwboeken, dopen en overlijdens doorgespit in Etten en omliggende dorpen, maar tot op heden helaas nog niets kunnen vinden waar ik daadwerkelijk iets mee kon. Dus ik hoor graag van jou waar de missende schakel gevonden kan worden. Vriendelijke groet,Paula Scholtz-Ligthart (kleindochter van Herm Westerop)
-
Albert Veldhuis Hzn
Hallo Paula , mijn
Hallo Paula , mijn vermoedens heb ik helaas nog niet kunnen bewijzen. Ben nu aan het zoeken in de regio Zeddam / Etten - Terborg - Silvolde - Gendringen en ook Zevenaar, maar helaas zijn Hendrik en Antonie / hoewel ze volgens de Utrechtse bronnen afkomstig zijn uit Etten , nog niet te traceren. Zodra ik meer weet geef ik dat door.Vriendelijke groet / Albert Veldhuis
- ria van bessen
Hendrik Westerop is eerder
In het begraafboek Buitengasthuis Zwolle wordt op 9 febr. 1789 een kind genaamd Janna Westerop voor de Kamperpoorte begraven.In de erfuitingen van Zwolle zit in RA001-155 f124 dd 26-06-1798 een voogdijakte betr. Hendrik Westerop en wijlen zijn vrouw Clasina Van Kempen.Kinderen zijn Antoni Westerop 11 jr. oud, Engelbertus 9 jr oud, en Janna 9 jr oud.Voogden zijn Jan Hendrik van Kuik en Jaques van den Berg.Er is f 61-2- meer aan schuld dan aan bezit.
-
Nicolehoffmann
Dit is ook familie van mij
Dit is ook familie van mijOp mijn profiel foto zie je de laatste Gerrit westerop (gait roepnaam)overleden in 1989 vlak na mijn geboorte achter hem zijn zoon Bernardus (bennie roepnaam)Ik ben zelf ook bezig met het stamboom.
-
Albert Veldhuis Hzn
Beste Westerop onderzoekers
Beste Westerop onderzoekers - wat mij betreft , kan ik dit onderwerp afsluiten. Voldoende antwoorden zijn gegeven.vr. groet - Albert Veldhuis
-
Albert Veldhuis Hzn
Hallo Nicole , heb je
Hallo Nicole , heb je ergens vragen, of hulp nodig , dan ben ik altijd bereid te helpen. Heb jouw tak Westerop terug tot circa 1730 in Etten. Ben ook te bereiken via de website / helpdesk van Ver. Veluwse Geslachten. www.veluwsegeslachten.nl
-
Nicolehoffmann
Dag Albert
Dag Albert Wat aardig van u.Tot zo ver ben ik ook gekomen.Helaas is er van hendrik westerop geboren 1747 overleden in 1813 door een gevallen muurtje bij de kamperpoort verder niks bekend.Hij schijnt 2 x getrouwd te zijn maar zijn ouders zijn helaas nergens te vinden.Ik hoorde dat er van de familie westerop een familie wapen zou zijn maar dit vind ik nergens terug.Misschien dat iemand hier iets over weet?En ik was ook erg benieuwd of gerrit reijnier westerop ook familie is.In ieder geval bedankt voor uw reactie