Hallo Jan,
Er is geen ruimte genoeg dat er na 1744 nog eldere kinderen geboren zouden kunnen zijn en voor die nalatenschap jong overleden?
Ben erg benieuwd of en wat je vind in de Wolters collectie!
Vond deze nog in Rotterdam, vanwege Nederhemert vermeld ik hem maar, heet Tullekam, dus met vraagtekentje erbij of dat een verschrijving van Tellekam is of toch een andere,
er zit daar nog wta op andere spellingen, maar dat lijkt niet zozeer een verband te hebben met de gezochten.
Wel in Woerden nog wat gevonden, maar geen link,
mocht je toch interesse hebbe dan vemeld ik ze nog en kan evt. iemand vragen te kijken of daar trouwen te vinden zijn.
Jan Cornelisz Tullekam , jongeman , van Nederhemert , wonend: West Nieuwland
Bruid Jannetje Vormer , jongedochter , van Rotterdam , wonend: Breestraat
Plaats Rotterdam
Datum trouwen 09-11-1751
Datum ondertrouw 24-10-1751
Woerden,uit notariele aktes online, sommigen staan meerdere keren vermeld en paar namen, zie
http://www.rhcrijnstreek.nl/index.php?o ... &Itemid=29 (denk aan spellingsvarianten dus * gebruiken)
o.a:
Naam: Telcam, Jan
Datum: 21-01-1667
Hoedanigheid: getuige
Naam: Telcampff, Jan
Beroep: chirurgijnsknecht
Datum: 17-03-1667
Hoedanigheid: getuige
Naam: Telkamp, Arnoldus (Arnoudt)
Datum: 26-08-1673
Hoedanigheid: attestant
Naam: Telkamp, Arnout
Beroep: chirurgijn
Datum: 27-09-1693
Hoedanigheid: huwelijkspartner, testateur, voogdijsteller
en dan trouwen Amersfoort:
huw. Amersfoort (=Af)
Telkamp, Jochem, w.Af, en Joostje van Sueij, w.Woerden, 18-10-1688 att.n.Woerden
Ik kan hier geen link in zien naar Deventer of zo, maar je kunt ze dan bewaren voor ''je weet nooit'',
bij zo'n moeilijke zoektocht probeer ik het wel elens via ''al dan niet uitsluiten'' van personen/gegevens.
Nou, misschien eerst maar even afwachten of het zoeken naar militairen wat op gaat leveren?
groetjes Jettie
[ 29. Juli 2012, 12:16: Bericht gewijzigd door: jettie ]