Jacob Sperwer (van Het Hooge Huis)

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Plaats reactie
Annelies Onijs Koetsier

Jacob Sperwer (van Het Hooge Huis)

Bericht door Annelies Onijs Koetsier » 04 mar 2015, 22:09

Wie heeft een hint waar ik meer over Jacob Sperwer en zijn vrouw Barbara Hansen kan vinden?
Het kan zijn dat zijn vrouw Brahe als familienaam voert, word één keer met deze "familienaam" vermeld in het ora IJsselmuiden.Geen idee waar ze vandaan komen, of uit welke familie.
Ze wonen in de periode 1631 1664 op Het Hooge Huis in IJsselmuiden. [van dit huis heb ik al wel de nodige gegevens verzamelt]

Jacob Sperwer dus ;-)

Albert Aalderson

Dag Annelies , 

Bericht door Albert Aalderson » 05 mar 2015, 14:40

Dag Annelies , Ik kom wel een Jacob Jansz.Sperwer tegen van Dordrecht, hij is een kaartenmaker. Weet je ook wat de functie was van Jacob Sperwer in IJsselmuiden. Groet Albert    

Annelies Onijs Koetsier

Hallo Albert,

Bericht door Annelies Onijs Koetsier » 05 mar 2015, 22:57

Hallo Albert,Geen enkel idee. Ik weet gewoon niets van deze mensen. Wel dat er geld in de familie heeft gezeten, zodat ze het Hooge Huis en de bijbehorende huizen en landerijen konden kopen. Maar in de periode IJsselmuiden maken ze alleen maar schulden.
 Jacob is na 1664 overleden. Na de verkoops van de havesate Het Hooge Huis, is er ook geen teken van leven meer in IJsselmuiden of Kampen. Jacob is regelmatig keurnoot in het gerecht. Dus ik vermoed dat hij wel in het huis zelf woonde. UPDATE ik zie dat de kaartenmaker gehuwd was in dezelfde tijd met Agatha van Dongen... dus dat is hem helaas niet.

carolina

Annelies,

Bericht door carolina » 07 mar 2015, 16:57

Annelies,als ik zoek op Hansen en Brahe kom ik telkens uit in Denemarken. Misschien komt/komen zij uit het buitenland. Verder kom ik wel Jacob Sperwers tegen, maar dat is meestal een eeuw later. (bijv in Beverwijk) Mvg, Carolina

Annelies Onijs Koetsier

Carolina,

Bericht door Annelies Onijs Koetsier » 07 mar 2015, 21:55

Carolina,In Denemarken? Ik krijg 0,0 hits als ik google op de naam. Behalve die kaartenmaker.
Misschien het onderzoeken waard.

Ik vind het erg typisch...... een enorm huis, nadat hij er gewoond heeft werd het huis verklaard als havezate, dus Jan met de Pet zal er niet gezeten hebben.

Plaats reactie