stamboom familie Holleboom
- ria van bessen
bericht 2
bericht 2Ik vraag me af of onderstaande nog iets kan betekenen...? En daarom vraag ik aan Daan ...Lambert J. Horselenberg x Grietje Fransen, die hoort toch bij de reeks Horselenberg Wijhe/Olst ?Is Lambert ook RK ? Ik heb in onderstaande akte nl een Geerling Gerrits.f156 - 10 mrt 1733 - Jacob Hermen van Hemert, Gesubst. Richter toeWijhe. Keurnoten Jannes Craijenschott en Teunis Jansen.Testament geopend in het bijzijn van Steven op het Span, weduwnaar van Tonisjen Geerlighs, Willem op den Kolck, Jannigjen Cattewinkel, Jan Derksen, Willem Claasen, Jannigjen Geerlighs, Lambert van der Straat en zijn vrouw Willemina van der Horst, Geerling Gerrits en Hermen Gerrits. Willem op den Kolk is 2e x gehuwd met Aaltien Fransen, de zus van Grietje Fransen de vrouw van L. Horselenberg. Zijn 1e vrouw komt uit Terwolde. Willem is van oorsprong een Souwman uit Wijhe en hij is de neef van de bovengenoemd Steven op 't Span.Dit geslacht is NG
Betreffende Lambert niet
Betreffende Lambert niet bekend welk geloof hij had.Zwolle kerspel 616 f375 18 feb. 1711In het gericht is verschenen Albert Fransen. Hij verklaart dat hij naast Jan Vrericks als momber was aangesteld door dit Ed. Gericht op 9 februari 1704 over de de onmondige kinderen Maria en Annechien Lambers van Lambert Horstelenbergh en Grietien Fransen te Herculo, en dat genoemde Jan Vrericks nu was komen te overlijden en in plaats van Jan Vrericks tot momber aangesteld wordt Gerrit Jansen, oom van vaders zijde. Deze is daarop persoonlijk mede in het Gericht gecompareerd en heeft hij deze momberschap bij handtasting aangenomen, en hij heeft beloofd als een goed momber te zullen waarnemen zonder argelist.Lambert is twee maal gehuwd, de eerste met Grietien Fransen van Herfte (is dit dezelfde als die van Herculo?) op 19-07-1698, en 2e huwelijk met Griete Warners: Repetorium 22 oktober 1700 OH fol 275
- ria van bessen
Ja, die bedoel ik.
Ja, die bedoel ik. Zwollerkerspel invnr. 615f283 - 9 feb 1704 - Richter Wilhelm Vriesen.Keurnoten Gerrit Koeijman en Henrick Kisvelt.De naaste "vrinden" van de onmondige kinderen (Maria en Annechien Lambers) van Lambert Horstelenbergh en Grietien Fransen te Herculo verklaarden, omdat [hoedat] hun ouders overleden zijn, over de bovengenoemde kinderen mombers dienen te worden aangesteld. Zo zijn na genomen informatie door het Gericht daarover tot mombers genomineerd en aangesteld Jan Vrericks, als bestevader [= grootvader] van vaders zijde, en Albert Fransen, oom van moeders zijde. Beiden zijn in het Gericht gecompareerd en hebben deze momberschap door [bij] handtasting aangenomen. Zonder argelist. Wijhe contentieuse zaken deel 50 dd [15 mei 1710].Keurnoten Hend. Will. Gelinkn Pr. en Gerrit Olthof.In het Gericht compareren Jan Jansen op Anem en Gerrit Jansen Horselenberg, beide voor hun zelf en als last hebbende van de andere gezamenlijke erfgenamen van wijlen hun schoonvader en vader Jan Vreriks Horselenbergh en mede de laatstgenoemde als momber van diens broers kinderen Lambert Jansen Horselenberg. Zij verklaren tegen heden te hebben doen citeren Jan Lamberts Everenklo ten fine om zijn hand staande onder [een] zekere koopcedule de dato 29 september 1705, zo alhier in het Gericht wordt geëxhibeerd, te bekennen of te ontkennen, met verzoek van aaneising, en bij non-comparitie contumacie bedingende onder protest van kosten, etc Heb je geen dopen kunnen vinden van deze Lambert in Zwolle ?
Lambert is gedoopt in Wijhe
Lambert is gedoopt in Wijhe 16-4-1671 (doopboek Wijhe) overleden 1704.
- ria van bessen
Laat verder maar Daan, die
Laat verder maar Daan, die Geerlig Gerrits zal niet de gezochte zijn.In 1729 trouwt Gerrit Teunis [later Holleboom] met Aaltjen en in 1741 is Geerlig nog maar 21 jaar. Ik denk niet dat ik verder kom met deze zoektocht ...
Plak het er maar bij aan
Plak het er maar bij aan gezien de namen van de getuigen hierbij vermeld zijnHuwelijk NG 19-07-1698 ZwolleLambert Jansen Herselenbergh j.Grietien Fransen van Herfte j.d.SG Jan van der Lijer en Jan VelthuijsHG Geertien Driessen de meoijDe proclametien gaan mede te Wijhe
Deze kwam ik ook nog tegen,
Deze kwam ik ook nog tegen,Huwelijk NG den 13 April 1700 ZwolleJacob Gerritz j.m. te WijheMarrigje Gerritz j.d.Proclamatien gaan mede tot Wijhe
- ria van bessen
Ik had Lambert al bij de
Ik had Lambert al bij de Horselenbergs gezet - maar jij kennelijk dus niet, tjonge Daan toch .. haha Ze laten trouwens NG dopen in ZwolleJacob Gerrits x M. Willems laten dopen NG Zwolle en zit bij mij in de reeks Oldenhof. Nog wel gevonden de eigenaars van de Hollenboom Olst - .. het huwelijk dan.1699 [den] 26 Aug. - Jonker Lambert van Egmont [-] en Anna Catharina Bourichter [-].Den 17 Sept. is attestatie gegeven om buijten te trouwen.Zwolle RBSO 727 - f228].
-
j.holleboom@chello.nl
Hallo beste mensen,
Hallo beste mensen,Heb zojuist een -tig aantal pagina's uitgeprint en ga er morgen eens lekker mee werken , rubriceren en linken om zo wat duidelijkheid in het plaatje te brengen. Ik volg jullie met spanning.Prettig weekend,Jos Holleboom