betekenis beschrijving index Markelo
betekenis beschrijving index Markelo
In de index trouwen Markelo kom ik de volgende beschrijving tegen:Zijmerink:- Jan Berend 1798 ouder e.v. Catrine Zelhorst- " 1806 ouder wed. van Catharina Selhorst - " 1799 ouder wed. Trijne Selhorst- " 1800 - Wordt met dat wordt "ouder" bedoeld dat het gaat om een kind ? Ik kan nl. het begraafresgister zelf niet vinden/nakijken.
Ja hoor het TROUWregister kun
Ja hoor het TROUWregister kun je zelf doornemen: 1798 op scan 63Het gaat dus om de ouders van bruid/bruidegom.
Fout van mij Andre.
Fout van mij Andre.Het gaat om het begraafregister Markelo zoals dat op vpnd.nl staat.Is dat ook online?
Voor zover ik kan zien, staat
Voor zover ik kan zien, staat er helemaal niets van Markelo op vpnd.nl?Er staat wel van alles op http://www.dehofmarken.nl/markelo/dtb-s ... e-standAls je Markelo-specifieke vragen hebt, kun je denk ik het beste contact opnemen met Heemkunde Markelo, zij hebben echt heel veel en systematisch uitgezocht.
weer een fout mijnerzijds:
weer een fout mijnerzijds: betreft zoekakten.nlindex begraven
Diverse links onder Markelo
Diverse links onder Markelo verwijzen door naar Mastenbroek.ID SBFG-4WT begint met dopen Markelo vanaf 1791 en eindigt met begraven Mastenbroek....ID SBFG-3TY gaar over doden Grafhorst.
Dank voor de reactie.
Dank voor de reactie.Helaas staan de begraafregisters niet online.Weet jij wel hoe de beschrijving, zoals gemeld in mijn discussie, in de begraafindex gelezen moet worden?- Jan Berend 1798 ouder e.v. Catrine Zelhorst- " 1806 ouder wed. van Catharina Selhorst - " 1799 ouder wed. Trijne Selhorst- " 1800 -
Waarom blijf je toch denken
Waarom blijf je toch denken dat het een index op een begraafregister is? Ik had je (zie hieronder) namelijk al een link naar scans van het ondertrouwboek gegeven met het nummer van de scan van de ondertrouw uit 1798. De ondertrouw van 1799 staat op scan 84, de rest kun je zelf opzoeken.
Dag Andre,
Dag Andre,Dat komt wrs omdat ik begraven had aangegeven. Maar goed.... Hoe lees jij deze tekst in de index:Zijmerink:- Jan Berend 1798 ouder e.v. Catrine Zelhorst- " 1806 ouder wed. van Catharina Selhorst - " 1799 ouder wed. Trijne Selhorst- " 1800 -
Voor 1798 en 1799:
Voor 1798 en 1799:Jan Berend Zijmerink is in 1798 ouder van iemand die ondertrouwt; hij is op dat moment echtgenoot van Catrine ZelhorstJan Berend Zijmerink is in 1799 ouder van iemand die ondertrouwt; hij is op dat moment weduwnaar van Trijne Selhorst