Egbert Suseler (Suesler / Zuseler / Suselus) en verwanten

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Plaats reactie
E. van de Wetering
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2021, 18:51

Egbert Suseler (Suesler / Zuseler / Suselus) en verwanten

Bericht door E. van de Wetering » 16 sep 2021, 19:08

Wie kan mij verder helpen aan gegevens van de familie Suseler in Deventer?
Voor mijn stamboomonderzoek heb ik Wessel(elius) Suseler en zijn zus Fenne gevonden in Deventer. Hij is een bekende boekdrukker. En zij is getrouwd met een bekende boeksdrukker.

Ik probeer het gezin waaruit zij voortkomen compleet te maken.
Hun vader heet Egbert (van) Suseler en is rond 1535 in Deventer overleden .Van hun moeder heb ik de voornaam Trude.

Kinderen van Egbert en Trude:
1. Wessel(us) van Suseler (Zuseler(us) / Züsbeler) . Gedoopt rond 1523 in Deventer.
2. Fenne van Suseler is geboren in (D), en trouwde in 1512 in Deventer met Albert Ryckelt (alias Albert de Prenter) Paffraet.
Van de familie Paffraet heb ik veel gegevens.

In het boek: "Het bergkwartier te Deventer, Huizenboek van een middeleeuwse stadswijk tot 1600" tref ik de namen Hendrik Egberts Suseler en een Johan Suseler (zonder Patroniem).

Kan iemand mij vertellen of dit zonen (of andere familieleden) zijn van Egbert Suseler?
Bestond het gezin van Egbert Suseler en zijn vrouw Trude ook nog uit meerdere dochters?

wie helpt mij verder in mijn zoektocht?

Hartelijke groet
Elze van de Wetering
www.familievandewetering.nl

A.M. Bruins
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:30

Re: Egbert Suseler (Suesler / Zuseler / Suselus) en verwanten

Bericht door A.M. Bruins » 21 sep 2021, 12:42

Hallo Elze , dit vond ik na het googlen op egbert suseler:
https://www.archieven.nl/nl/zoeken?miva ... iview=inv2

Egbert_
Berichten: 3958
Lid geworden op: 06 feb 2017, 22:55

Re: Egbert Suseler (Suesler / Zuseler / Suselus) en verwanten

Bericht door Egbert_ » 21 sep 2021, 17:32

Als het toch over leenregisters gaat:

repertorium leenregister st. Lebuinus (door A.J. Mensema):

Zwollerkerspel, Harculo hofhorig. nr. 351
Een erve unde gut, geheyten Nortschengut, gelegen in den kerspel van Swolle, in der burschop van Herculo, unde myt sijnen toslage in Mastbroke. In 1494: "... horende in der hoff to Swolle
  • 1494 februari 6.
    Lubbert tho Velcke, anders geheiten Noerssche, verkrijgt toestemming om ten behoeve van Egbert Zuzeler, namen het klooster van Sunte Ursulen te Neder-Elten, een jaarlijkse rente van 8 heren pond te vestigen voor 8 jaren (dl. I, fol. 196v).

Plaats reactie