Ria en Egbert, bedankt voor bijdragen weer.
Ria, ik beschouw Arent Lubber(t)s wel degelijk als mijn voorvader.
Ik heb van hem drie huwelijken:
1608: Annigen Jacobs
1638: Derkje Jans
?? : Albertien Sijsen (met haar samen maakt hij in 1650 een testament)
Is zij dezelfde als die Albertjen Gijsen die jij noemt ??
De twee akten van 07.08 resp. 27.09 1713 begrijp ik niet: andere erfgenamen en andere kopers. Hebben jullie daarvoor een verklaring ??
Twee gelijke, maar verschillende, stukken land voor verschillende erfgenamen ??
Ria, weet jij wie de moeder van Arent Lubberts is, en wie eventuele andere echtgenotes van zijn vader Lubbert Arentsens waren ??
Ik hoopte daar in Zwolle ook duidelijkheid over te krijgen maar dat lukte tot op heden helaas (nog) niet.
Arent Lubber(t)s
-
- BerichtenCOLON 2959
- GeregistreerdCOLON 14 Okt 2021, 19:30
Re: Arent Lubber(t)s
Nee dat weet ik niet en ik vrees dat het ook niet gaat lukken.
Gegevens voor 1600 betr doop en huwelijk ligt toch moeilijk en het ORA van Zwollerkerspel stopt hier, en van Hasselterkerspel is voor 1709 helemaal niets bewaard gebleven, zou Hasselt eerder een optie kunnen zijn maar daar heb ik geen gegevens van.
In Zwolle is geen aansluiting te vinden, daar heb ik gezocht.
Genemuiden begint rond 1648.
Re: Arent Lubber(t)s
Genealogie heeft bij mij de afgelopen jaren op een laag pitje gestaan, maar ik krijg hopelijk inmiddels weer wat meer tijd beschikbaar.
(Ik werd destijds uitgenodigd een specifiek onderzoek te doen voor een militaire geschiedsschrijvings organisatie dat nu afgerond is voor het jaareinde gepubliceerd gaat worden).
Ondertussen heb met name het Forum wel gemist
Ook Arent Lubber(t)s komt daarom nu weer in beeld en ik weet niet (en kan ook nog niets vinden) of ondertussen in die richting nog iets bekend geworden is.
Gegevens over zijn ouders zijn volgens Ria waarschijnlijk nooit meer te achterhalen.
Hij trouwde zelf eerstens in 1608 en daarna nog twee maal, werd momber, en maakte later een testament. Hij boerde in de Mastenbroeker polder en het lijkt logisch dat hij land zal hebben ge/ver-kocht. Het ORA Zwollekerspel komt dan in beeld. Indertijd kon ik dat boek nauwelijks/niet lezen en leverden dagen zoekwerk dus niets op.
Vraag is nu: hoe kom ik weer op het rechte (zoek-)pad. Zijn er voor mij mogelijk relevante documenten gedigitaliseerd/getranscribeerd of gepubliceerd ? Zoeken kan en wil ik zelf wel maar suggesties voor de juiste zoekrichting zou ik zeer op prijs stellen, waarvoor bij voorbaat dank.
(Ik werd destijds uitgenodigd een specifiek onderzoek te doen voor een militaire geschiedsschrijvings organisatie dat nu afgerond is voor het jaareinde gepubliceerd gaat worden).
Ondertussen heb met name het Forum wel gemist
Ook Arent Lubber(t)s komt daarom nu weer in beeld en ik weet niet (en kan ook nog niets vinden) of ondertussen in die richting nog iets bekend geworden is.
Gegevens over zijn ouders zijn volgens Ria waarschijnlijk nooit meer te achterhalen.
Hij trouwde zelf eerstens in 1608 en daarna nog twee maal, werd momber, en maakte later een testament. Hij boerde in de Mastenbroeker polder en het lijkt logisch dat hij land zal hebben ge/ver-kocht. Het ORA Zwollekerspel komt dan in beeld. Indertijd kon ik dat boek nauwelijks/niet lezen en leverden dagen zoekwerk dus niets op.
Vraag is nu: hoe kom ik weer op het rechte (zoek-)pad. Zijn er voor mij mogelijk relevante documenten gedigitaliseerd/getranscribeerd of gepubliceerd ? Zoeken kan en wil ik zelf wel maar suggesties voor de juiste zoekrichting zou ik zeer op prijs stellen, waarvoor bij voorbaat dank.