Hendrik Harms [van der Wal] en Hendrikje Derks van de Nieuwe Wetering, Mastenbroek, uit Dalfsen
-
- BerichtenCOLON 2695
- GeregistreerdCOLON 10 Jan 2006, 00:00
Het zal meer dan 10 jaar zijn
Het zal meer dan 10 jaar zijn geleden, schat ik, dat ik die kwartierstaatgegevens kreeg en juist in die tijd begaf de 1e laptop het. Veel had ik wel in back up, maar niet alles. Maar vanwege die naam Juliana weet ik het dus nog.
- ria van bessen
- BerichtenCOLON 9337
- GeregistreerdCOLON 14 Apr 2005, 00:00
Laat ik nou vanavond bij het
Bericht verwijderd.
- ria van bessen
- BerichtenCOLON 9337
- GeregistreerdCOLON 14 Apr 2005, 00:00
Het zegt mij in ieder geval
Het zegt mij in ieder geval niets, de naam Juliana. Ik heb van Henri wel een gedeelte stamreeks uitgezocht, maar ik heb die gegevens kwartierstaat niet, denk ik tenminste. Het is wel lang geleden toch?
Antoni Willems Willighagen
Dat vind ik heel interessant! Deze namen staan ook op mijn interesselijst (zie https://willighagen-2021.wikibase.cloud/wiki/Item:Q25). Dit forum is superinteressant, en het bijelkaar vinden van puzzelstukjes ervaar ik als niet zo eenvoudig.Janny Lalkens schreefCOLON ↑24 Mrt 2018, 23:54Wiechertje Nieuwenkamp trouwt met Antoni Willems Willighagen op de Mars in Ittersum. Zijn moeder was Eva Jans Calevelt. Dit nog opgeteld bij dat er een Hendrik Harms uit Harculo in 1783 bij de kerk van Windesheim werd begraven. Mogelijk is dat de zoon Hendrik Harms van Harmen Gerrits en Wichertje Jansen Dijk geweest. Mogelijk is die Hendrik Harms, zoon van Wichertje Jans Dijk, nooit in Mastenbroek geweest, maar altijd in Windesheim blijven wonen.
Staan uw verzamelde bevindingen rond deze persoon en de andere namen, en eventueel de Mars, ergens online zodat ik daar doorheen kan gaan en matchen met wat ik heb gevonden?
-
- BerichtenCOLON 2695
Re: Hendrik Harms [van der Wal] en Hendrikje Derks van de Nieuwe Wetering, Mastenbroek, uit Dalfsen
Nee, helaas, van Kalevelt heb ik niets digitaal.
Ik puzzel gewoon een beetje mee op dit Forum. Als ik handgeschreven iets in een multomap heb en het onderwerp verschijnt hier op het Forum, doe ik er aan mee. en plaats ik iets. Of ik ga op zoek naar een aanvulling, die ik zelf ook nog niet had.
Zo ben ik momenteel aan het lezen over het Heiig Geestgasthuis/Binnengasthuis m.b.t. bezit van grond in de buurt van Nieuwleusen, maar over dat grondbezit heb ik nog niets gevonden.
Ik puzzel gewoon een beetje mee op dit Forum. Als ik handgeschreven iets in een multomap heb en het onderwerp verschijnt hier op het Forum, doe ik er aan mee. en plaats ik iets. Of ik ga op zoek naar een aanvulling, die ik zelf ook nog niet had.
Zo ben ik momenteel aan het lezen over het Heiig Geestgasthuis/Binnengasthuis m.b.t. bezit van grond in de buurt van Nieuwleusen, maar over dat grondbezit heb ik nog niets gevonden.
Re: Antoni Willems Willighagen
Er staan op internet verspreid over verschillende sites gegevens. En er is ook wel het een en ander te vinden in de archieven.
Het handigst is om een nieuw onderwerp te starten, met eventueel wat meer specifieke vragen.
Voor de afkomst van Eva, zie:
https://gw.geneanet.org/cofranssen?lang ... p=eva+jans
-
- BerichtenCOLON 2939
- GeregistreerdCOLON 14 Okt 2021, 19:30
Re: Antoni Willems Willighagen
Is trouwens Wichertje getrouwd met Willem Willighagen; zoon van Antoni Willighagenegonw schreefCOLON ↑15 Aug 2024, 10:57Janny Lalkens schreefCOLON ↑24 Mrt 2018, 23:54Wiechertje Nieuwenkamp trouwt met Antoni Willems Willighagen op de Mars in Ittersum. Zijn moeder was Eva Jans Calevelt. Dit nog opgeteld bij dat er een Hendrik Harms uit Harculo in 1783 bij de kerk van Windesheim werd begraven. Mogelijk is dat de zoon Hendrik Harms van Harmen Gerrits en Wichertje Jansen Dijk geweest. Mogelijk is die Hendrik Harms, zoon van Wichertje Jans Dijk, nooit in Mastenbroek geweest, maar altijd in Windesheim blijven wonen.
-
- BerichtenCOLON 2695
Re: Hendrik Harms [van der Wal] en Hendrikje Derks van de Nieuwe Wetering, Mastenbroek, uit Dalfsen
Inderdaad, het zal Willem Antoni Willighagen moetem zijn Bedankt voor de correctie.
In trouwboek Zwolle 733/124 staat Antoni Willighagen en voor de naam Antoni is later Will. geschreven. Die A van Antoni en de 2e l uit Willem staat een beetje in elkaar geschreven, maar in wat eigenlijk de witte kantlijn zou moeten zijn is dat Will. nog even erbij. geschreven.
In trouwboek Zwolle 733/124 staat Antoni Willighagen en voor de naam Antoni is later Will. geschreven. Die A van Antoni en de 2e l uit Willem staat een beetje in elkaar geschreven, maar in wat eigenlijk de witte kantlijn zou moeten zijn is dat Will. nog even erbij. geschreven.
-
- BerichtenCOLON 2939
- GeregistreerdCOLON 14 Okt 2021, 19:30
zie ook Zwollerkerspel f223 - 23 mrt 1780