Hoe kom je eigenlijk aan 11 kinderen uit zijn 1e huwelijk Janny?Janny Lalkens schreefCOLON ↑11 Sep 2024, 18:41Voor zover ik weet waren er al 4 of 5 buitenechtelijke kinderen voor ze trouwden en erfden de 11 kinderen uit het eerste huwelijk en kregen de kinderen van Hillegonda niets uit de erfenis. Maar helemaal zeker weet ik dit niet. Carolina trouwde met een boer, een oom van een voormoeder van me. Met Teunis Nijenberg.
Ik heb dit.
1789-04-09 - Den 9 April - Adolph Carel Bentink, zoon van Willem Bentink, [-], & Maria Francoise van Aarssen, dochter van Albrecht Nicolaas van Aarssen - Beide van den Hervormden Godsd. - Attest. van Wijhe is vertoond - Getrouwd den 26 April 1789 - [Get.] Adolph Carel Bentinck als bruidegom, Maria Francoise van Aerssen als bruijd - (Onder)trouw Gericht Deventer, RBSO 165.
Begraafboek Wijhe
Den 10 daato 1794 - Bij avond bij gezet een kind genaamd Willem Benttink, zoontjen van Adolf Caarel Benttink. Gezet in zijn e. kelder
Den 12 October 1807 - Is begraven in de kelder van het Nieuwenhuis, waar van de ingang is de steen agter de predikstoel met twe(e) ringen Mevrouw Maria Francisca van Bentink, gebooren Assen Beejeren van Voshol.
Den zelfde dato[=15 mrt 1810] - Is bij avond bij gezet Adolph Carel Bentink van het Nieuwehuis, in de kelder, zoontie van Mijn heer Bentink.
Den 13 sept 1810 - Is begraven Anna Albertiena Bentink, in de kelder, dogter van Mijn Heer A.C. Bentink van het Neuwenhuis