Huwelijk gezocht van Albert (Aalbert) Gerrit Hendriks Colckman (Bredenoort)
-
Willemijn Hofstra
- BerichtenCOLON 919
- GeregistreerdCOLON 27 Sep 2016, 16:12
Huwelijk gezocht van Albert (Aalbert) Gerrit Hendriks Colckman (Bredenoort)
A(a)lbert Gerrit Hendriks Colckman (Bredenoort) werd NG-gedoopt op 08-04-1736 te Terwolde. Hij overleed daar ook op 15-02-1804 (en werd er begraven op 21-02-1804).
Bij zijn overlijden is vermeld dat hij kinderen nalaat.
Dat veronderstelt een huwelijk van Albert, maar ik kan dat nergens vinden.
Bij zijn overlijden is vermeld dat hij kinderen nalaat.
Dat veronderstelt een huwelijk van Albert, maar ik kan dat nergens vinden.
Re: Huwelijk gezocht van Albert (Aalbert) Gerrit Hendriks Colckman (Bredenoort)
Is dit wel de juiste Albert?
Ik denk eerder aan Albert Jacobs B., dp. 15.2.1739, Terwolde, die in Borgele op Steenbruggen woonde, en na een conflict vertrok en in Welsum terechtkwam. Zie bv huwelijk van dochter Janna, Olst 26.3.1805, en dan zijn haar ouders overleden.
Ik denk eerder aan Albert Jacobs B., dp. 15.2.1739, Terwolde, die in Borgele op Steenbruggen woonde, en na een conflict vertrok en in Welsum terechtkwam. Zie bv huwelijk van dochter Janna, Olst 26.3.1805, en dan zijn haar ouders overleden.
Als ik naar de doop en het overlijden kijk, lijken het mij 2 verschillende personen. Van welke persoon Albert (Gerrits) Kolkman of Albert (Jacobs) Bredenoort zoek jij de gegevens?
Doop Terwolde 8 apr. 1736 Gerrit Hendriks Colkman en Gergjen Derks egteluiden haar kind gedoopt Albert
Overlijden 15 febr 1804 Terwolde:
Den 15 februarij Cornelis van der Linde aangegeven dat Aalbert Jacobs Bredenoort onder Grapendal op den 15 februarij overleden is, en begraven den 21 dito. Laat kinders na.
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... 98&lang=en
Doop Terwolde 8 apr. 1736 Gerrit Hendriks Colkman en Gergjen Derks egteluiden haar kind gedoopt Albert
Overlijden 15 febr 1804 Terwolde:
Den 15 februarij Cornelis van der Linde aangegeven dat Aalbert Jacobs Bredenoort onder Grapendal op den 15 februarij overleden is, en begraven den 21 dito. Laat kinders na.
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... 98&lang=en
-
Willemijn Hofstra
- BerichtenCOLON 919
Dag Carolina,
Het gaat mij om het overlijden (en evt huwelijk) van Albert (Aalbert) Gerrit Hendriks COLKMAN (BREDENOORT, BREDENOORD) die gedoopt wordt op 08-04-1736 als zoon van Gerrit (Gerret) Hendriks (Henriks, Hendrix) BREDENOORT (BREDENOOR, BREDENOORD, alias MEIJER, COLKMAN, OP DE KOLK, OP DE KOLCK, KOLKMAN MEIJER, OP HOFMEIJER, KOLKMAN) en Gerregien (Gergjen, Gerritjen, Gargien) DERKS.
Ik zie inderdaad dat ik een fout heb gemaakt met het patroniem.
Het gaat mij om het overlijden (en evt huwelijk) van Albert (Aalbert) Gerrit Hendriks COLKMAN (BREDENOORT, BREDENOORD) die gedoopt wordt op 08-04-1736 als zoon van Gerrit (Gerret) Hendriks (Henriks, Hendrix) BREDENOORT (BREDENOOR, BREDENOORD, alias MEIJER, COLKMAN, OP DE KOLK, OP DE KOLCK, KOLKMAN MEIJER, OP HOFMEIJER, KOLKMAN) en Gerregien (Gergjen, Gerritjen, Gargien) DERKS.
Ik zie inderdaad dat ik een fout heb gemaakt met het patroniem.
-
ria jongman
- BerichtenCOLON 3851
- GeregistreerdCOLON 14 Okt 2021, 19:30
Gerrit Bredenoort alias Hofmeijer was getrouwd met Gerregien Derks
De uit dit huwelijk in 1736 gedoopte Albert moet jong zijn overleden want hij wordt later niet genoemd als erfgenaam.
En Jacob Gerrits Bredenoort alias Meijer heeft ook slechts 2 kinderen nagelaten en Albert [wiens doop mij onbekend is] is iig na zijn huwelijk geboren, wel bekend is de dochter Gerrigjen
**ZOON
1758-07-09 - Jacob Gerrits Bredenoort j.m. z. v. Gerrit Henriks Bredenoort v. Welsum en Henrike Lamberts Voorhorst j.d. v. Lambert Jans Voorhorst in Welsum onder Olst - Nederd. Geref. (onder)trouw Nijbroek.
Ik kan me herinneren dat het een heel gedoe was om in die gegevens enig inzicht te krijgen vanwege de vele toevoegingen zoals Kolkman, Hofmeijer etc.
Een fout is snel gemaakt.
De uit dit huwelijk in 1736 gedoopte Albert moet jong zijn overleden want hij wordt later niet genoemd als erfgenaam.
En Jacob Gerrits Bredenoort alias Meijer heeft ook slechts 2 kinderen nagelaten en Albert [wiens doop mij onbekend is] is iig na zijn huwelijk geboren, wel bekend is de dochter Gerrigjen
**ZOON
1758-07-09 - Jacob Gerrits Bredenoort j.m. z. v. Gerrit Henriks Bredenoort v. Welsum en Henrike Lamberts Voorhorst j.d. v. Lambert Jans Voorhorst in Welsum onder Olst - Nederd. Geref. (onder)trouw Nijbroek.
Ik kan me herinneren dat het een heel gedoe was om in die gegevens enig inzicht te krijgen vanwege de vele toevoegingen zoals Kolkman, Hofmeijer etc.
Een fout is snel gemaakt.
-
ria jongman
- BerichtenCOLON 3851
bericht 2
Ik denk dat die Albert een zoon is van Jacob Hendriks Bredenoort.
Ik denk dat die Albert een zoon is van Jacob Hendriks Bredenoort.
-
Willemijn Hofstra
- BerichtenCOLON 919
Dankjewel, Ria voor jouw reactie.
-
Willemijn Hofstra
- BerichtenCOLON 919
Ria, jij hebt het klaarblijkelijk over een testament in deze reactie:
Is daar een akte van ?
Is daar een akte van ?
-
ria jongman
- BerichtenCOLON 3851
Het betreft een vermelding in de 50e penning
OLST 50e penning
27 Junij 1796 Gerrit Lugtenberg geeft aan dat door dode van
1]Heile Gerrits Bredenoort, weduwe van Hendrik Schokkenkamp overleden den 20 Maij laastleden is vererft en verstorven op hare zusters
2]Aaltjen Gerrits Bredenoort, weduwe van Philip Harink en
3]Janna Gerrits Bredenoort, huisvrouwe van den aangever,
en op de drie kinderen van
4]wijlen Derk Gerrits Bredenoort,
op de twee kinderen van
5]wijlen Jacob Gerrits Bredenoort
en op den beide kinderen van
6]wijlen Hendrine Gerrits Bredenoort,
broeders en zusters van de overledene, de navolgende goederen:
de halve caterstede het Grapendal in Welsem, zijnde lheenhorig en dus ongeprejudiceert, wanneer naderhand blijken mogt dat uit dezen hoofde, dit goed waarop een dezer erfgenamen waren vervallen.
OLST 50e penning
27 Junij 1796 Gerrit Lugtenberg geeft aan dat door dode van
1]Heile Gerrits Bredenoort, weduwe van Hendrik Schokkenkamp overleden den 20 Maij laastleden is vererft en verstorven op hare zusters
2]Aaltjen Gerrits Bredenoort, weduwe van Philip Harink en
3]Janna Gerrits Bredenoort, huisvrouwe van den aangever,
en op de drie kinderen van
4]wijlen Derk Gerrits Bredenoort,
op de twee kinderen van
5]wijlen Jacob Gerrits Bredenoort
en op den beide kinderen van
6]wijlen Hendrine Gerrits Bredenoort,
broeders en zusters van de overledene, de navolgende goederen:
de halve caterstede het Grapendal in Welsem, zijnde lheenhorig en dus ongeprejudiceert, wanneer naderhand blijken mogt dat uit dezen hoofde, dit goed waarop een dezer erfgenamen waren vervallen.
-
Willemijn Hofstra
- BerichtenCOLON 919