Hallo Gerdien,
Dit lijkt me een interessant gegeven, want volgens het bericht van Janny Lalkens en de gegevens uit www.archieven.nl kwam de naam Harsevoort rond 1700 in Zwolle voor. Misschien is Jannes een jongere broer van Albert Everts. Heb jij ook namen van zijn kinderen?
Groet,
Egbert
harsevoort
- ria van bessen
Hallo Egbert,Dalfsen [onder
Hallo Egbert,
Dalfsen [onder]trouwen
05-07-1750 Albert Everts wedr., met Hendrina Janssen j.d. beide in de Marshoek te Emmen.
Hendrina was dus ongehuwd.
Groeten Ria
Dalfsen [onder]trouwen
05-07-1750 Albert Everts wedr., met Hendrina Janssen j.d. beide in de Marshoek te Emmen.
Hendrina was dus ongehuwd.
Groeten Ria
-
Egbert Lantinga
Hallo Gerdien,Ik zag zojuist
Hallo Gerdien,
Ik zag zojuist op het Forum de naam Herssevoort. Op deze achternaam had ik nog niet eerder gezocht. Volgens FamilySearch is Jan Everts Herssevoort op 23 februari 1736 gedoopt te Zwolle als zoon van Evert Hendriks [Hersevoort] en Janna Jans. Wie komt binnenkort in Zwolle en zou willen kijken of Albert misschien ook een zoon is van Evert Hendriks?
Groet,
Egbert
Ik zag zojuist op het Forum de naam Herssevoort. Op deze achternaam had ik nog niet eerder gezocht. Volgens FamilySearch is Jan Everts Herssevoort op 23 februari 1736 gedoopt te Zwolle als zoon van Evert Hendriks [Hersevoort] en Janna Jans. Wie komt binnenkort in Zwolle en zou willen kijken of Albert misschien ook een zoon is van Evert Hendriks?
Groet,
Egbert
-
Egbert Lantinga
Hallo Gerdien,Weet jij dan
Hallo Gerdien,
Weet jij dan misschien ook meer over de op de site van FamilySearch genoemde ouders van Jan Everts H.?
Groet,
Egbert
Weet jij dan misschien ook meer over de op de site van FamilySearch genoemde ouders van Jan Everts H.?
Groet,
Egbert
- ria van bessen
Hallo Egbert, in Dalfsen
Hallo Egbert, in Dalfsen zitten zowel RK als Geref. figuren met namen als Hersevoort - Hassevoort - Ossevoort enz.
Die Gerrit H. Beltman alias Hassevoort x Maria Tonissen Kortenhorst is RK - ze wonen in Wijtmen [Wietem]
Er zitten meer RK Harsevoort/Ossevoort in Wijtmen.
De RK doopboeken worden in de index van Dalfsen aangeduid met de nummers 79 en 80
Lambert Jan Hersevoort geb. en w. in Emmen huwt 13-11-1808 met Janna Seijgers jd geb. in Dalfsen en w. in Ancum - uit dit huwelijk: Mannes in 1809 nr 70/168 - w. op de Harsevoort in Emmen. [Prostestants]
Misschien wist je dit alles al, maar ik had toch de behoefte je hierop te attenderen.
Met vriendelijke groeten, Ria
Die Gerrit H. Beltman alias Hassevoort x Maria Tonissen Kortenhorst is RK - ze wonen in Wijtmen [Wietem]
Er zitten meer RK Harsevoort/Ossevoort in Wijtmen.
De RK doopboeken worden in de index van Dalfsen aangeduid met de nummers 79 en 80
Lambert Jan Hersevoort geb. en w. in Emmen huwt 13-11-1808 met Janna Seijgers jd geb. in Dalfsen en w. in Ancum - uit dit huwelijk: Mannes in 1809 nr 70/168 - w. op de Harsevoort in Emmen. [Prostestants]
Misschien wist je dit alles al, maar ik had toch de behoefte je hierop te attenderen.
Met vriendelijke groeten, Ria
-
Egbert Lantinga
Komt iemand wel eens in het
Komt iemand wel eens in het archief van Hardenberg? De studiezaal is alleen op doordeweekse dagen open en dat lukt mij niet voor de maand juli. Het gaat mij om dit dossier:
Inventarisnr. 69
MATERIAAL: Papier
TITEL: Genealogische gegevens: Harssevoort / Harsevoort / Harzevoort
M vr gr,
Egbert
Inventarisnr. 69
MATERIAAL: Papier
TITEL: Genealogische gegevens: Harssevoort / Harsevoort / Harzevoort
M vr gr,
Egbert
-
ansmeijlink
zag deze disussie toevallig,
zag deze disussie toevallig, nu ben ik bezig met een deelstamboom van Harsevoort waar deze Albert Everts Harsevoort in voorkomt. Zijn nageslacht woont voornamelijk in Ambt Vollenhove ans meijlink