Gerrit Jan Teunissen ten Bosch (van Sichem) wordt gedoopt (NG) te Olst op 30-10-1728
Het is heel lastig inderdaad,
Het is heel lastig inderdaad, Margaret. Dank voor al jouw energie die je erin steekt. Van de Kempes heb ik ook inderdaad geen kinderen gevonden.Ik vraag me af of iemand die 19 of 20 jaar oud is (dochter Elisabeth) nog werd begraven als 'een kind van'. Catharina daarentegen was pas ca. 12 jaar. Dat lijkt me aannemelijk.
-
Hm, goede vraag. Maar als de
Hm, goede vraag. Maar als de dochter ongehuwd is en nog thuis woont dan lijkt het mij niet vreemd dat ze begraven wordt als dochter van... Want gaat het er uiteindelijk om wie aangeeft en betaalt tenzij het 'om niet' is. Maar tot welke leeftijd geen voornaam genoemd wordt is ook nog een vraag.Heb je ook nog gezocht bij belijdenissen en ledematen* of daar nog iets te vinden is??*Ik bedoelde natuurlijk lidmaten....;)Margaret
- ria van bessen
Lijkt het jullie niet beter
Lijkt het jullie niet beter om een verbinding te zoeken ten Bos ?en een verbinding van Sichem?Moeder G. Peters kan heel goed een dochter zijn van Peter Willems die meijer is op het erve Sichem [ voor 1700]verder niets gevonden trouwens. Helaas.Jan Teunis kan met ten Bos te maken hebben.. een familienaam als doopnaam doorgeven komt vaker voor.Ten Bos komt nl. in Olst voor.
-
Ook onder die namen heb ik
Ook onder die namen heb ik niets gevonden Ria, helaas.Misschien Tilburger wel ?Margaret
Hoi Margaret en Ria.
Hoi Margaret en Ria.Onder Ten Bos(ch) ook inderdad al wel gezocht.Toen vond ik nl. de volgende overlijdens: Op 12-11-1778 en 30-08-1779 wordt te Deventer een kind van Garrit (Jan ten) Bosch begraven. Beiden vermeld in het register van de Broerenkerk.
- ria van bessen
Misschien kun je hier iets
Misschien kun je hier iets mee?1729-05-21 - 21 Maij 1729 - Jan Antoni Bitter j.m. soldaet onder de compagnie can de major Raesfeld, [en] Henrikjen ten Bos j.d. van Olst, an de A. - hij Rooms zijnde heeft sijn verklaringe op het stadhuis gedaen - de geboden moeten ook te Olst gaen en consend van de ouders ingebragt - sijn alhier getrouwt den 13 Junij 1729 - [één getuige] H.G. de huisvrouw van Henrik Henriksen van NoordHoorn - Ondertr./tr. Zwolle, RBSO 730, f349.**50e penning Olst14 September heeft Aarent ten Bos aangegeven dat hij en sijn huisvrouw hebben op den12 Augustus deses jaars aangekogt van Derk Jans en desselfs huisvrouwWilhelmina Arents haar eijgendom zijnde pand aan Meester Arent Cleermakers-huisje genaamt in desen Carpsel en buirschap Olst gelegen voor een summa van ƒ 12 30 Julij 1759 Daniel ten Bos aangegeven dat hij in dese maant van zijn halve broer Antonie ten Bos en van desselfs huisvrouwe hadde aangekogt hare eigendommelijke aandelen in huis,hof en verdere meubels van wijlen Arent ten Bos en Anna Tonis, in leven eheluiden enbij beijde haar leven in eigendom hebben beseten, in de boerschap Olst aan de IJsseldijkgelegen, tesamen voor vijftig gulden aan geld en vijftig gulden aan schuld dus voor ƒ 100**deze wordt niet genoemd bij de RK van Sichems1771-04-05 / 1771-04-20 - Gerhardus van Sichem, smid uit Olst (Overijssel) wonende bij de Zijlepoort, en Maria Jansen uit Leyden wonende Oude Vest, Opmerkingen: Getuigen bruidegom: Pieter Saalenberg bekende Levendaal, Nieuw - Getuigen bruid: Willem Jansen vader Utrechtse Veer - Bruidegom met consent van zijn ouders - Schepenhuwelijken (1592-1795) Leiden, Folio N - 054v
Dankjewel Ria,
Dankjewel Ria,ik heb de hele ochtend zitten puzzelen, maar ik kan jouw gegevens nergens koppelen.Overigens is het gezin Van Sichem (ten Bosch) - Gerritje Peters een NG familietak. Al het vervolg wordt NG gedoopt.
- ria van bessen
De Sichems die ik je gegeven
De Sichems die ik je gegeven heb, zijn ook NG. Behalve misschien die Gerardus, dat weet ik niet zeker, maar hij past ook niet bij de RK van Sichems.Van die ten Bos heb ik meer, hij is voogd in Wijhe. Heb je daar dan wel belang bij?Oja en die ten Bos is ook NG.
- ria van bessen
Wijhe deel 10 - f170 - 18 okt 1717 - Richter Johan Hermen van Hemert.Keurnoten de Hr. Daniel Alert Blankvoort en Rijckelt van Keulen. **Gerrit Teunissen op het Agterhuis, verkrijgt tot mombers over zijn 4 onmondige kinderen (Willem, Toontjen, Antonij en Jan Gerrits) bij wijlen zijn huisvrouw Hermtjen Willems, hun ooms Willem Willems op den Kolk en Arent Daniels ten Bos. De vader bewijst voor het moeders goed aan ieder kind 20 gulden**deel 11 - f322 - 25 feb 1729 - Richter Johan Hermen van Hemert. Keurnoten Jan Tieltjes Coopman en Hendrik Wijermars. ** Verschenen is Hendrikjen Hendriks, weduwe van Gerrit Teunis op het Agterhuis. Tot mombers over haar minderjarige zoon Hendrik Gerrits, worden benoemd Arent Daniels ten Bosch en Gosen op Groot Wengelo. De moeder belooft aan haar zoon voor diens vaders goed 25 gulden en de borstrok van de vader met de zilveren knopen.In OLst deel 19 f 189 18 Januarij 1715 - Verw Scholtes J Tichler. Ceurnoten Derk van Duur en Gerrit Alberts. Ick Joan Tichler, der beide rechten Doctor Verw Scholtes tot Olst stelle tot moberen over Daniel, Janna, Henrica, Annegjen, Hermina en Engelbert, onmundige kinderen van Mr Arent Daniel ten Bos bij wijlen Engeltien Gosens ehelijk verworven, de personen Henrik Mejer en Gosen Gosens om de onmondigen profijt te soeken en schade te weren. Erfuiting de helft van het huis en de helft van het linnen.De voogd Hendrik Meijer is van vaderskant. Want als Gosen op Wengelo - zie de akte hierboven van Wijhe - is overleden wordt Willem Meijer als voogd aangesteld over de kinderen van Gerrit Teunissen.Dit kon nog weleens een hele puzzel worden, alhoewel de verbinding Teunis en ten Bos hier wel aanwezig is.