Ouders Bastiaan
- ria van bessen
O ja, er zijn genoeg
O ja, er zijn genoeg mogelijkheden om erachter te komen.De huwelijksdatum van Harmpje Bastiaan is ook bekend, dus die akte kan eventueel ook aangevraagd worden.
Ik denk dat Hendrik Bastiaan
Ik denk dat Hendrik Bastiaan en Therisia Harmens wel de ouders. Men wist nog dat ze uit Duitsland afkomstig waren. Waren ook in de oorlog Duits gezind. Wel vreemd dat er zo weinig gevens over zijn.Verder ook helemaal geen gegevens in de kerkelijke archieven in Wilsum. Zal de optie doen om naar de gemeente te gaan. Misschien dat Hendrik in Duitsland werkzaam was en daar zijn vrouw heeft gevonden.
Bevolkingregister van Wilsum:
Bevolkingregister van Wilsum: Binnengekomen H. Bastiaan en gezin op 4 maart 1930 uit Niedermeien (D).Niedermeien ligt 26 km van Horste af waar Therisia is geboren.
-
blauwe_parel
Nou, helemaal vreemd dat er
Nou, helemaal vreemd dat er (nog) weinig te vinden is heeft te maken met dat het om nog recente gegevens gaat.Geboorten worden pas na 100 jaar openbaar, huwelijken na 80 jaar en overlijden na 50 jaar.Dit is een van de redenen dat er nog zo weinig te vinden valt.Maar zijn er misschien nog oude foto's in de familie waar achterop info te vinden is?Het is inderdaad heel aannemelijk dat Hendrik Bastiaan & Theresia Harmens de gezochte grootouders zijn. Mede omdat je aangeeft dat er in de familie wel iets bekend is over een Duitse afkomst. Maar het bewijs is er nog niet.Ik heb in Delpher (oude kranten) gezocht in de hoop familieadvertenties tegen te komen maar zonder succes. Ook via het CBG naar advertenties gekeken en tot nu toe ook zonder resultaat.Margaret
- ria van bessen
Dan zou hij geboren zijn 14
Dan zou hij geboren zijn 14 juli 1895 te Wilsum en de naam Hendrik Gerardus hebben gekregen en overleden zijn te Groesbeek in 18-11-1942 [geen partner vermeld] wel dezelfde ouders.
-
blauwe_parel
Dit kan betekenen dat Anna
Dit kan betekenen dat Anna (1923), Theresia (1927) en eventueel Gerard in Niedermeien (DL) zijn geboren en dat Harmpje als eerste (en enige?) geboren is in Wilsum.Maar, dan moeten de neven en nichten die nu zoekende zijn dat toch wel eens gezien hebben in de paspoorten van hun ouders? (Als ze paspoorten hadden natuurlijk).En welke nationaliteit bezat de generatie van Anna, enz.?Margaret
Denk dan toch dat het deze
Denk dan toch dat het deze zou zijn: Hendrik Bastiaan, landarbeider, geb. te Wilsum, ov. 10-01-1947 te Kampen (akteplaats IJsselmuiden), 67 jaar, zn v Jan Bastiaan & Johanna Toons. & Theresia Harmens, geb te Hörste (DL), ov. 31-03-1959 te Ermelo (akteplaats IJsselmuiden), 68 jaar, dt v Heinrich Harmens & Maria Adammer
-
blauwe_parel
Die Hendrik Gerardus is
Die Hendrik Gerardus is inderdaad een zoon van Jan Bastiaan & Johanna Toon. Maar of dat de gezochte grootvader is .....Deze H.G. Bastiaan was soldaat en is wegens desertatie in een gesticht geplaatst in 's Hertogenbosch op 06-08-1920 en 01-09-1920 alweer vertrokken, ik meen naar Utrecht.https://www.bhic.nl/memorix/genealogy/s ... c5a77b6Hij was 47 toen hij overleed en ongehuwd (staat in akte zelf).Margaret
- ria van bessen
Ik kan in Wilsum geen Hendrik
Ik kan in Wilsum geen Hendrik vinden van Jan Bastiaan en Janna Toons. Jullie wel?Wel gevonden een doop van ene Hendrik als z.v. Jan Bastiaan en Hendrikje Bastiaan op 7 okt. 1873.En één in 1879 van dezelfde ouders.
-
blauwe_parel
Johanna Toons was eerder
Johanna Toons was eerder gehuwd!Johanna Toons, geb. ca 1856 Oldebroek, dienstmeid, dt. v. Gerardus Toons & Hendrikje Meijer,H. 17-05-1878 te Wilsum X Warner Bastiaannet, 26 jr., geb. ca 1852 te Wilsum, zn v Gerrit Bastiaannet & Hendrikje Jonkman.Hun kinderen geb. te Winsum:1) Gerrit (Bastianet) geb. 21-11-1878, ov. 08-11-1885 te Wilsum2) Gerhardus geb. 07-08-18803) Hendrikje geb. 05-03-18824) Warner geb 01-10-1883. Omdat de vader al overleden was deed Gerrit Bastiaannet aangifte. Mogelijk de grootvader v h kind.Maar nog steeds geen Hendrik Bastiaan die met Theresia Harmens getrouwd was ....Margaret