Twee keer Maas
Goed van je, Carolina! Dacht
Goed van je, Carolina! Dacht al steeds dat er in Arnhem meer te vinden zou kunnen zijn en ja hoor!Leuk!Jettie
overlijden van (Johannes)
overlijden van (Johannes) Philipus Pick, hij zou volgens leeftijd overlijden dan ca. 1743 geboren moeten zijn, klopt niet dus,maar ...leeftijd bij overlijden is vaker dubieus, al moet HET bewijs nog komen,in de akte staat dat hij geboren was te Neuwied .....aangifte door een zoonNeuwied is een Große kreisangehörige Stadt in de Duitse deelstaat Rijnland-Palts.Dus...toch een andere Pick, of het moet een andere zoon zijnoverledene:
Philippus Pick
Geslacht:
Man
Leeftijd:
84 Jaar
Beroep:
militairRelatie:
Geertruida Vrijheid
Relatiesoort:
Weduwnaar vanVader:
NN NN
Beroep:
-Moeder:
NN NN
Beroep:
-Gebeurtenis:
Overlijden
Datum:
dinsdag 3 juli 1827
Gebeurtenisplaats:
Arnhem
Philippus Pick
Geslacht:
Man
Leeftijd:
84 Jaar
Beroep:
militairRelatie:
Geertruida Vrijheid
Relatiesoort:
Weduwnaar vanVader:
NN NN
Beroep:
-Moeder:
NN NN
Beroep:
-Gebeurtenis:
Overlijden
Datum:
dinsdag 3 juli 1827
Gebeurtenisplaats:
Arnhem
Sommige dingen blijven nog
Sommige dingen blijven nog even onzeker, totdat we wat meer vinden. Zelf vond ik als mogelijke ouders van Anna Catharina:Hans Philip Scheers en Anna Mary Wolkenouwzij lieten op 20-2-1724 hun dochter Ida Rebecca NG dopen in Nijmegengetuigen Peter Heijer en Ida Rebecca Gerpot Anna C zou een ouder kind kunnen zijn??

Ik vrees dat het zo teveel
Ik vrees dat het zo teveel gokken word, er zijn vele mogelijkheden Persoonlijk denk ik niet dat J.Ph. Peck x Vrijheid de juiste zoon Peck is, dan had er wel gestaan geboren te Nijmegen, dus bij je overzicht in elk geval een ? zetten?anders lijkt het net of het zeker is en om overzicht te houden zou ik daar alleen wat je (zo goed als) zeker weet zetten. Maar ja, dat is maar mijn idee ;-)Scheers en Maas kunnen als militairen ook heel goed in het buitenland gezeten hebben, Belgie of Spanje bv. Ik heb een voorouder uit die tijd die dan in Spanje aan het knokken is (1720-1748), Jettie
Ja, goed idee Jettie.
Ja, goed idee Jettie.Ik was iets te enthousiast misschien. Johannes Philippus Peck kan in Zeeland kinderen gekregen hebben. 1778 Axel, Philippine/Biervliet, IJzendijke 1779 Bergen op Zoom geen NG dopen met J.P. als vader in bovenstaande plaatsen.

Het overzicht weer duidelijk
Het overzicht weer duidelijk zo, geeft niks, ik ken dat enthousiasme ! -;) Even een gedachte:het is niet ondenkbaar dat de vader van Anna Catharina Scheers ook een Anthonius was,in dat geval zou die Anthonius die ik eerder stuurde een mooie kandidaat zijn, ook ivm vernoemingen kinderen. Melchior Peck lag ttv van trouwen in NIjmegen in garnizoen, normaliter zou je dan denken dat hij daar zijn bruid ontmoette gezien het trouwen in Nijmegendeze Atnhonius was ook een militair en ik vond dat hij zich bekeerde tot het rk geloof, website Nijmegenzoon van Gerardus Scheers (en dan zal Anthonius ook een zoon Gerrit gehad hebben en Anna C Scheers een broer Gerardus/Gerrit vernoemd hebben. Wat een gedacht heHet is wat aan de vroege kant qua tijd , maar als Anna Catharina op het laatst nog geboren werd zou het net kunnen? Natuurlijk is ook dit slechts hardop denken! Vader: Antonius (militair) Scheers
Kind: Gerardus Scheers
Moeder: Anneken Jansens
Datum document: 9/7/1689
Getuigen: Jan Jansens van Seck, Judith Jansens. Gedoopt in de Meulenstraet.RK Statie der Augustijnen 1674-1811Kind: Barbara Scheers
Vader: Antonius Scheers
Moeder: Anna Jansens
Datum document: 18/11/1690
Getuigen: Jan Jansens van Seck, Dirixken Jansens. Gedoopt in de MeulenstraetRK Statie der Augustijnen 1675-1709Bekeerling: Antonius Scheers
Getuige: Judith Janssen Anna Janssen Gerardus Wijck
Datum document: 20/9/1688
Getuige(n): Gerardus Wijck, Judith Janssen, Anna Janssen
Opmerking: Uit Zutphen, ca. 25 jaar, zoon van Gerardus Scheers en Joanna Thuenissen; zie ook fol. 155 dd. 15-10-1688
Bron: Register van bekeerlingen R.K. Statie der Augustijnen Nijmegen 1675-1709 ps. In 's Heerenbergh, waar ook soldaten lagen kwam ik wel een Gerrit, Johannes Scheers tegen rond 1740/45, maar geen aanknopingspunten.
Kind: Gerardus Scheers
Moeder: Anneken Jansens
Datum document: 9/7/1689
Getuigen: Jan Jansens van Seck, Judith Jansens. Gedoopt in de Meulenstraet.RK Statie der Augustijnen 1674-1811Kind: Barbara Scheers
Vader: Antonius Scheers
Moeder: Anna Jansens
Datum document: 18/11/1690
Getuigen: Jan Jansens van Seck, Dirixken Jansens. Gedoopt in de MeulenstraetRK Statie der Augustijnen 1675-1709Bekeerling: Antonius Scheers
Getuige: Judith Janssen Anna Janssen Gerardus Wijck
Datum document: 20/9/1688
Getuige(n): Gerardus Wijck, Judith Janssen, Anna Janssen
Opmerking: Uit Zutphen, ca. 25 jaar, zoon van Gerardus Scheers en Joanna Thuenissen; zie ook fol. 155 dd. 15-10-1688
Bron: Register van bekeerlingen R.K. Statie der Augustijnen Nijmegen 1675-1709 ps. In 's Heerenbergh, waar ook soldaten lagen kwam ik wel een Gerrit, Johannes Scheers tegen rond 1740/45, maar geen aanknopingspunten.
dopen NG Geertruidenberg ;
dopen NG Geertruidenberg ; aantal kinderen van Gerrit Maas en Anna van Doone (?) oa tweeling , waarbij getuige is een Adriana Maria Maas , 1748:https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/T ... 3374021744 doop Gerhardus, zoon van Gerhardust] Maas x Hendrijn van der Teen1742 doop Anthonie , zelfde ouders1739 doop Dirk , getuige Josijna Maas, zelfde ouders1737 doop Antony, zelfde ouders1736 doop Antony , zelfde ouders get. Anna van Ham1734 doop Maria, vader hier Govers Maas genoemd, moeder zelfde, get. Josina MaasGeen idee of het wat is.huwelijk 7-11-1733 Geerards Maes jm van G-berg en Hendrina van der Teen, jd van G-berghin 1712 doop van Josijntje ,dochter van Dirck Maas x Maria Louverd.Een Anthony van der Teen laat in 1718 een kind dopen, hij zou de vader van Hendrijn kunnen zijnDe vader van Gerardus Maas zal vermoedelijk dan Dirck /Theodorus zijn gezien de naamgevingen kinderen. Kortom, geen aanknopingspunten naar jouw Maas...als je vastloopt probeer ik vaak plaatsen al dan niet uit te sluiten. RK dopen 1740-1748 niets.
Ik denk niet dat de vader van
Ik denk niet dat de vader van Anna Catharina een Anthonie was.Vernoemingen in die tijd gingen volgens strikte regels.Eerst een grootouder van vaders kant, dan een van moeders kant, enz.Er was een grote uitzondering: Overledenen gingen altijd voor. Dus waarschijnlijk was A. Cath. haar vader overleden toen Joh. Philippus geboren werd en werd Anthonie naar Melchior zijn vader Teunis genoemd.Het derde kind kreeg dan de naam van de moeder van Anna Cath.

Ja,, bij nader inzien denk ik
Ja,, bij nader inzien denk ik dat je gelijk hebtVoor nu loop ik even vast met zoeken,misschien dat er in wiewaswie bij updates nog wat komt?En eens proberen of je in Den Haag geluk hebt? Jettie
- ria van bessen
Ik heb lang getwijfeld of ik
Ik heb lang getwijfeld of ik zou reageren ...maar ik wil toch even iets kwijt ... nl die RK doop.Het is uitgesloten dat je RK kunt laten dopen als je NG bent.