Rutger Jans (van der Meulen)
-
avanderm
Dank je Wim, een interessante
Dank je Wim, een interessante gedachte, namelijk dat Reinder Hendriks, vader van Hendrik Reinders van der Meulen, en Casper Hendriks, vader van Hendrik en Reinier Caspers van der Meulen broers zouden zijn. Ik vermoed dat het qua leeftijd van Reinder en Casper wel zou kunnen.De naam Reinder is bij Casper in de familie gekomen door zijn vrouw Hermpje Reinders. Hoe Reinder Hendriks aan zijn voornaam komt, is vooreerst niet duidelijk. Het zou best zo kunnen zijn dat de eventueel gemeenschappelijke vader van Reinder en Casper de naam Hendrik Reinders of Hendriks Caspers heeft en getrouwd is met resp. een XX Caspers of XX Reinders of nog anders....Heb jij als Meijberg ook Boerdijk als voorouder?
- wim meijberg
Voor zover bekend is Boerdijk
Voor zover bekend is Boerdijk niet mijn voorouder. Deze heeft te maken met een hele andere tak van de naam Meijberg. Laten we ons hier in ieder geval beperken tot de naam van der Meulen.Ik vond nog een inschrijving van een Geesjen dochter van Reijner Hendricks en Henderijckjen ter Mulen 17-08-1714. Zou dit dan de link zijn? Hendrikjen Jans dochter van Jan Rutgersen gedoopt 07-01-1683.
-
avanderm
Wim, misschien heb je de
Wim, misschien heb je de spijker op de kop geslagen! Hendrikje ter Mulen, vrouw van Reinder Hendriks is waarschijnlijk dezelfde als Hendrikje Jans, geb 1683 en dochter van Jan Rutgers (ter Möllen) en Swaentien Harms.Dan is Hendrik Reinders, geb 1705, een neef van de 'onechte' Rutger Jans door zijn moeder Beerte Jans (ter Möllen) die een zuster is van Hendrikje Jans. Heeft Hendrikje ook een dochter Swaentien?
-
avanderm
Getrouw Kampen 11-04-1704
Getrouw Kampen 11-04-1704 Reijnder Hendriks jm van Kampen en Hendrikje Jans jd van Kampen
- ria van bessen
Als Hendrik een zoon is van
Als Hendrik een zoon is van Reijnder Hendriks dan is Reijnder ook een van der Meulen ?Of Hendrik moet net als Rutger de naam van zijn moeder gaan dragen.
- ria van bessen
YES ... dit stel krijgt een
bericht 2YES ... dit stel krijgt een dochter Swaentje - ged 12 september 1717
-
avanderm
Hendrik Reinders en
Hendrik Reinders en Hendrikjen Jans laten in Kampen de volgende kinderen dopen:16-01-1705 Hendrijck (Broederkerk)11-04-1706 Hendrick (Buitenkerk)22-04-1708 Hendrick (Buitenkerk)24-03-1713 Geertjen (Broederkerk)29-03-1716 Geesjen (Buitenkerk)12-09-1717 SWAENTIEN (kerk vergeten...Mogelijk zit er tussen 1708 en 1713 ook nog een kind van hen)
-
avanderm
Gedoopt Kampen 17-10-1683
Gedoopt Kampen 17-10-1683 Reinder, zoon van Hendrick Mullenaar en Geesje Reinders
- ria van bessen
Haha .. dubbel werk voor mij
Haha .. dubbel werk voor mij .. dit had ik inmiddels ook bijelkaar gesprokkeld.Dit lijkt goed hé ? ja toch
-
avanderm
Zeker. Goed hé!
Zeker. Goed hé!Moet naar Amsterdam.. Als ik met genealog1e bezig ben, vergeet ik de tijd. Ken jij dat?Groet.