Timmerman, ramaker, leerlingstelsel 18de eeuw
- ria van bessen
bericht 2
bericht 2Er zijn twee Jan Francis van Delden? Eén NG en één RK, ja toch?
-
Tja, de raadsels rijgen zich
Tja, de raadsels rijgen zich aaneen.
-
Op 22-3 / 3-5-1698 trouwt
Op 22-3 / 3-5-1698 trouwt Gosen Arents van Delden in Zwolle met Swaantje Welinks
-
Ik kan geen tweede Jan
Ik kan geen tweede Jan Francis van Delden, zoon van Peter Jansen van Delden, vinden.Op 23-9-1720 doet Jan Francis van Delden belijdenis. Hij woont dan in de Scholtesteeg.
- ria van bessen
Jan Francis van Delden die in
Jan Francis van Delden die in 1720 belijdenis doet en dus NG is, kan niet dezelfde zijn als Jan Francis van Delden die in het inwonersregister zelf als religie opgegeven heeft RK te zijn.Deze woont samen met zijn zus in het huis van Mechtel Schelham. Hij is de hoedemaker.En Jan Francis van Delden die huwt met de wed. Molenbeek, hij is soldaat en hij is dan diegene die belijdenis doet in 1720. En dus NG is.Dat er geen doop te vinden is, ontkracht deze bewering niet - er zijn zoveel dopen niet te vinden in Zwolle, die wel te vinden zouden moeten zijn, ik verbaas me er elke keer weer over.Ik wet niet hoeveel gegevens je zelf inmiddels hebt verzameld over de van Deldens, je bent daar erg spaarzaam over. Maar ik steek meer tijd in deze zoektocht dan normaal [en ik steek altijd al veel tijd in een onderzoek] en het schiet niet op. Ik kan de ouders van Trijne Jans niet vinden én niet van Peter Jans. In plaats daarvan hip hop ik van de ene van Delden naar de andere van Delden die ogenschijnlijk wel wat met elkaar te maken, ook in de godsdienst hiphopt men.Met andere woorden, ik stop met zoeken.Mocht ik terzijnertijd alsnog de oplossing vinden, dan meld ik me.
-
Dag Ria,
Dag Ria,Ik ben heel blij met alle informatie die je me via dit forum hebt toegestuurd.
Dat moet je inderdaad heel veel tijd hebben gekost.Ik zou je graag alle gegevens over de Van Deldens die ik heb verzameld willen toesturen, maar daar is dit forum niet geschikt voor, denk ik. Ik kan geen bijlagen meesturen. Kan ik je op een andere manier bereiken, per mail bijvoorbeeld?Ik weet niet hoe ik dat kan organiseren.Overigens heb ik nog wel een gegeven over Jan Francis:
154394 Delden, van
Datering: 1731-10-02
Bron: Overig
Voornaam: Jan Francis
Achternaam: Delden, van
Aangenomen: Nee
Datum: 1731-10-02
Tekst: gereformeerd, hoedemaker, verkrijgt het kleine burgerschapVreemd dat hij hier toch weer wordt aangeduid als een gereformeerde.
Dat moet je inderdaad heel veel tijd hebben gekost.Ik zou je graag alle gegevens over de Van Deldens die ik heb verzameld willen toesturen, maar daar is dit forum niet geschikt voor, denk ik. Ik kan geen bijlagen meesturen. Kan ik je op een andere manier bereiken, per mail bijvoorbeeld?Ik weet niet hoe ik dat kan organiseren.Overigens heb ik nog wel een gegeven over Jan Francis:
154394 Delden, van
Datering: 1731-10-02
Bron: Overig
Voornaam: Jan Francis
Achternaam: Delden, van
Aangenomen: Nee
Datum: 1731-10-02
Tekst: gereformeerd, hoedemaker, verkrijgt het kleine burgerschapVreemd dat hij hier toch weer wordt aangeduid als een gereformeerde.
- ria van bessen
Ik neem wel contact met je op
Ik neem wel contact met je op.
-
Een klein stukje verder:Anna
Een klein stukje verder:
Anna Catharina, de dochter van Peter Jansen van Delden en Johanna Abels heeft op 1-11-1701 als doopgetuige Maria van Walien.
Deze Maria is Maria Berents van Walien.Hendrick Alberts (j.m. in de Smeen) trouwt met Maria Berents van Walijen (j.d. tot Deventer) op 19-3-1681 in Zwolle,
Hendrick Alberts (j.m.tot Swol) trouwt met Maria Berents (j.d.van ?swol?) op 1-4- 1681 in Deventer.
Zij woonden daar aan de Nieuwmarkt.
Beiden konden niet schrijven.
Attestatie gegeven op Delden de 1-4-1681, gevonden in de boeken van het gericht van Deventer: nl-dvsa_0723_159_0067.jpgZij kregen een dochter Janna: 10-6-1681 (doopboek in Deventer: nl-dvsa_0723_111_0047.jpg ). Andere kinderen heb ik niet gevonden.Hendrick Alberts overlijdt voor 1693.
Op 4-2-1693 trouwt zijn weduwe in Deventer met Henricus Driessen van Rijssen. Zij woont dan nog steeds in de Nieuwstraat.
Van dit echtpaar heb ik geen kinderen in Deventer gevonden.
Anna Catharina, de dochter van Peter Jansen van Delden en Johanna Abels heeft op 1-11-1701 als doopgetuige Maria van Walien.
Deze Maria is Maria Berents van Walien.Hendrick Alberts (j.m. in de Smeen) trouwt met Maria Berents van Walijen (j.d. tot Deventer) op 19-3-1681 in Zwolle,
Hendrick Alberts (j.m.tot Swol) trouwt met Maria Berents (j.d.van ?swol?) op 1-4- 1681 in Deventer.
Zij woonden daar aan de Nieuwmarkt.
Beiden konden niet schrijven.
Attestatie gegeven op Delden de 1-4-1681, gevonden in de boeken van het gericht van Deventer: nl-dvsa_0723_159_0067.jpgZij kregen een dochter Janna: 10-6-1681 (doopboek in Deventer: nl-dvsa_0723_111_0047.jpg ). Andere kinderen heb ik niet gevonden.Hendrick Alberts overlijdt voor 1693.
Op 4-2-1693 trouwt zijn weduwe in Deventer met Henricus Driessen van Rijssen. Zij woont dan nog steeds in de Nieuwstraat.
Van dit echtpaar heb ik geen kinderen in Deventer gevonden.
- ria van bessen
Dan lijkt het erop dat je
Dan lijkt het erop dat je toch in Delden moet zijn? Zij is familie.
- ria van bessen
bericht 2
bericht 2O.ik zie dat er een nieuw stukje bij staat. Er was toch een dochter Janna? Is er dan wellicht een voogdijakte?