Christoffel Oldenhof
Dus Willemtje Gerrits was
Dank je wel, Ria! Dus Willemtje Gerrits was mogelijk een dochter van Gerrit Jacobs.Dan zou het plaatje inderdaad beter passend worden. Heb je misschien een datum van dat huwelijk? Ik ga eerst maar eens puzzelen met wat mogelijk zou kunnen zijn, dan wordt het zoeken naar bewijzen wat minder lastig. Ik vind puzzelen leuk en geef het zoeken niet snel op.

Iemand vroeg mij of deze
Voor de duidelijkheid de gegevens van de boerderij Den Oldenhof naar pagina 1 verplaatst.

Even uit m'n hoofd:
Ja, ha, ha!Af en toe voel ik me een speurhondje, dat het spoor niet kan loslaten en dan schiet de slaap erbij in.Dus die moeheid is niet verwonderlijk. Even uit m'n hoofd:Er was een Willem op de boerderij, geboren 1733 als zoon van Willem en Juda.Vt. 1748 met Moeder en Jan Jansen, die geen kinderen kregen, op de boerderij .Dat was dus Willem Willems en die had een zoon Jan, die later de boerderij overnam.Dit zal Willem z'n tweede zoon Jan geweest zijn (geb. 1760). 1832 Jan Oldenhof eigenaar, dus weer een andere, gezien het overlijden van de vorige. Toch maar weer spiekbriefje erbij... Ik zie daar nog geen reden om naar Vollenhove te gaan, maar ook Willem z'n stiefvader kan fam. van Stoffer Gerrits geweest zijn...... Boerderijgegevens staan nu op pag. 1Daar heb ik ook even de testamentgegevens tussengezet, om verwarring te voorkomen.-----------------Dan heb ik nog een losse Jan Jansen Oldenhof, enig idee waar die bij hoort?Huwelijk: 16-11-1788 WijheJan Jansen Oldenhof j.m. van Marle en Everdiena Alberts j.d., beide onder Wijhe4-9-1790 begraven een kind van Jan Oldenhof14-9-1790 begraven Everdiena Alberts, huisvrouw van Jan OldenhofHuwelijk 6-2-1791 WijheJan Jansen Oldenhof, wed. van wijlen Everdiena Alberts enLubbigjen Andries, j.d. in Marle, beide onder WijheBij de geboorte van de kinderen wonen zij in het dorp, in de Jakke.Kinderen:1793 Jan Andries en Everdiena, Everdiena begraven 25-3-17951795 Maria1797 Evert1798 Jacob1800 ManusVt 1795 in het dorp: Jan Oldenhof, dagloonder, met vijf personen----------

Misshien wel, misschien niet.
Misschien wel, misschien niet......... Jan en Maria hierboven krijgen een dochter Harmina.26 jaar later wordt begraven te Wijhe: Harmina Oldenhof Dan nog een citaat uit een eerder bericht van Ria:Het punt of misschien probleem is dat er in de belastingregisters van Wijhe wel een Gerrit Oldenhof in Tongeren, die ook Gerrit op Tongeren wordt genoemdMisschien deze vader?Wijhe, doop 31-12-1682 Rutger, zoon van Gerrit Hendrix op Tongeren Vuurstedengeld 1682 Gerrit op Tongeren, in Tongeren 1 vuurplaats.-------------------------------------------------------------------------------------------- Wijhe doop:17-10-1688 Hendrik Gerritzoon van Rutger op de Distelhof Meer kinderen van Hendrik Gerrits op de Distelhof:1716 Fennichjen1718 Gerrit1720 (zonder naam)1722 BerentDus pas in het tweede huwelijk een Gerrit! Als Willem Gerrits op Tongeren de zwager was van Hendrik op Distelhof, dan was diezelfde Willem ook een oom van de kinderen.

Dank Daan!
Dank Daan!Dit is heel veel, eens even rustig lezen om het te begrijpen.........Eerst keurnoten opgezocht: Bijzitters of getuigen bij rechtshandelingen.Allemaal boerderij namen dus, of streeknamen?De Juttenkamp, een boerderijtje in Tongeren Dan hebben we in 1729:Teunis op den WesenbergJacob Gerrits op de Hoeve Op de Westerkamp:Derk met zoon Hendrik uit eerder huwelijk2e huwelijk (van beiden) met Maria JansenHaar kinderen: Joannes Hendriks en Aeltjen Hendriks Aeltjen Hendriks Westerkamp, van de Juttenkamp, begr. 11-6-1766Trouwt ca. 1723 met Jan Jansen Horselenberg op Juttenkamp, hij overleed ca. 1733Zij hertrouwt met Berent (op Juttenkamp)Voogd over de onmondige kinderen van Aeltjen en Jan, worden Hendrik Derks op Westerkamp (moeders stiefbroer) en Evert op de Santkamp Deze kinderen in 1764:Jan, gehuwd met Hendrina, op Harm Garrits kamp, cum Harselenbarg ?Of Jan kinderloos overleden en zijn zus getrouwd met een Jan?Janna, wed. van Asjen, op de KlippeMaria, overleden, gehuwd geweest met Harmen, aan 't Achterhuis (zij heeft kinderen nagelaten)Hendrina, kinderloos overleden, of? zie Jan Met Berent krijgt Aeltjen nog een zoon: Jan Engberts In 1806 op Juttenkamp: Jan Engberts, gehuwd met Maria JansOp Horselenberg: Engbert Harms Hoop dat ik dit goed heb gedaan..... Soms zie je staan: Op de Cappe.Dat was een herberg staat in vuurstedenreg.

Ik begrijp echt niet waaraan
Ik begrijp echt niet waaraan jij je ergert. Ik mag dat RK zijn van Gerrit toch wel vreemd vinden en daar een reden voor zoeken?(Jij moet niet concluderen dat ik iets tegen welk geloof dan ook zou kunnen hebben.Dat is pertinent onjuist.) Ik mag toch wel proberen uit te vinden of er een Jan Willems Oldenhof was, die familie was van de zoon van Stoffers Stoffers? Dom zijn mag ik ook nog en ja, aan dat laatste mag jij je dan wel ergeren.(Inmiddels heeft Ria het woord onwetendheid veranderd in onkunde.)

De naam Oldenhof/Oudenhoff
De naam Oldenhof/Oudenhoff komt dus voor het eerst voor bij de doop van de kinderen uit het tweede huwelijk vanaf 1698.
Ook opmerkelijk dat er pas in het 4e huwelijk een zoon Gerrit genoemd wordt.
Ook opmerkelijk dat er pas in het 4e huwelijk een zoon Gerrit genoemd wordt.

-
anne vries
huwelijk Windesheim;
huwelijk Windesheim;24-05-1772 Wilm Garrits j.m. met
Theune Jansen j.d. beide op den Linthorst onder Dalfsen
Zijn in den huwelijken staat bevestigt zij dopen in Dalfsen;13 juli 1777 Willem Gerrits en Teuntje Janssen in Lenthe Gerrit Jan
5 juli 1778 Willem Gerrits en Teune Janssen in Lenthe Arendina Willem trouwt voor de 2e maal; 3-11-1786 Dalfsen met Hermina Jansen( http://geneaknowhow.net/vpnd/bronnen/ov ... 721791.pdf )
Theune Jansen j.d. beide op den Linthorst onder Dalfsen
Zijn in den huwelijken staat bevestigt zij dopen in Dalfsen;13 juli 1777 Willem Gerrits en Teuntje Janssen in Lenthe Gerrit Jan
5 juli 1778 Willem Gerrits en Teune Janssen in Lenthe Arendina Willem trouwt voor de 2e maal; 3-11-1786 Dalfsen met Hermina Jansen( http://geneaknowhow.net/vpnd/bronnen/ov ... 721791.pdf )
-
anne vries
kinderen uit zijn 2e huwelijk
kinderen uit zijn 2e huwelijk met Hermina Janssen;1 22 juni 1788 Willem Oldenhof en Hermina Jansen in Lenthe Teunis (Dalfsen) trouwt 16-4-1813 in Zwolle met Hendrika Jansen2 13-06-1790 09-06-1790 Jannes Willem Oldenhoff Harmeine Jans woond voor de
Diezerpoorte (Zwolle Broerenkerk)3 17-12-1792 15-12-1792 Maria Willem Oldenhof Hermina Gerrits ehel., voor de
Dieserpoort Derkjen Gerrits, mede aldaar (Zwolle) trouwt 5-6-1816 in Deventer met Willem Heukels4 30-08-1795 27-08-1795 Jannes Willem Oldenhof Hermina Jansen ehelieden (Zwolle) trouwt 1-5-1828 in Deventer met Geertjen de Weerd5 18-11-1798 12-11-1798 Gerridina Willem Oldenhof Hermina Jansen ehel., op de Nieuwstad Hendrina Jans, ook aldaar Ik heb als doop van Willem; 27-9-1739 in Wijhe (http://geneaknowhow.net/vpnd/bronnen/ov ... 371740.pdf )als kind van Gerrit Willems (~5-6-1702 Wijhe) en Maria Jansen (~6-3-1712 Windesheim)Gerrit en Maria trouwen ?-10-1735 Wijhe(http://geneaknowhow.net/vpnd/bronnen/ov ... 351738.pdf)
Diezerpoorte (Zwolle Broerenkerk)3 17-12-1792 15-12-1792 Maria Willem Oldenhof Hermina Gerrits ehel., voor de
Dieserpoort Derkjen Gerrits, mede aldaar (Zwolle) trouwt 5-6-1816 in Deventer met Willem Heukels4 30-08-1795 27-08-1795 Jannes Willem Oldenhof Hermina Jansen ehelieden (Zwolle) trouwt 1-5-1828 in Deventer met Geertjen de Weerd5 18-11-1798 12-11-1798 Gerridina Willem Oldenhof Hermina Jansen ehel., op de Nieuwstad Hendrina Jans, ook aldaar Ik heb als doop van Willem; 27-9-1739 in Wijhe (http://geneaknowhow.net/vpnd/bronnen/ov ... 371740.pdf )als kind van Gerrit Willems (~5-6-1702 Wijhe) en Maria Jansen (~6-3-1712 Windesheim)Gerrit en Maria trouwen ?-10-1735 Wijhe(http://geneaknowhow.net/vpnd/bronnen/ov ... 351738.pdf)
-
anne vries
Wijhe, huwelijk inschrijving
Wijhe, huwelijk inschrijving 28-1-1730Gerrit Willems, z.v. Willem Goossens op den Oldenhof en Maria Jacobs d.v. Jac. Roelofs Knape, beide in Tongeren onder Wijhe, alhier getrout(Knape was een boerderijtje.) Geen gedoopte kinderen gevonden van dit echtpaar. Deze misschien; dopen Raalte23-01-1735 z: Jakobv: Gerrijt Willemsz
m: Maria Jakobs opm:16-01-1745 z: Willem v: Gerrit Willems
m: Maria Jacobs opm: op de Knape onder Wijhe
m: Maria Jakobs opm:16-01-1745 z: Willem v: Gerrit Willems
m: Maria Jacobs opm: op de Knape onder Wijhe