Timmerman, ramaker, leerlingstelsel 18de eeuw
-
Marjan Hendriks
Anna Margaretha is
Anna Margaretha is ongetwijfeld de dochter van Hendricus (Peters) van Delden. Haar moeder heet Berentje Croese.
De doopgetuigen van Anna Margaretha en haar acht broers en zussen zijn niet genoteerd: in het boek van de gerefomeerde kerk in Zwolle staan die er niet bij.
Hendricus van Delden en Berentje Croese treden op als doopgetuigen bij de doop van haar eerste zoon Hermanus Hendricus Groet in Amsterdam op 15-11-1761.het tweede kind van Anna Margaretha en Hermanus Adolfus, Margrete, heeft als doopgetuigen Daniel Hulscher en Margrieta Wissink. Het derde kind, Daniel, heeft geen vermelding van doopgetuigen. De volgende vijf kinderen hebben als doopgetuigen Daniel Herman Post en Willemina Maria Koekebakker.
De doopgetuigen van Anna Margaretha en haar acht broers en zussen zijn niet genoteerd: in het boek van de gerefomeerde kerk in Zwolle staan die er niet bij.
Hendricus van Delden en Berentje Croese treden op als doopgetuigen bij de doop van haar eerste zoon Hermanus Hendricus Groet in Amsterdam op 15-11-1761.het tweede kind van Anna Margaretha en Hermanus Adolfus, Margrete, heeft als doopgetuigen Daniel Hulscher en Margrieta Wissink. Het derde kind, Daniel, heeft geen vermelding van doopgetuigen. De volgende vijf kinderen hebben als doopgetuigen Daniel Herman Post en Willemina Maria Koekebakker.
- ria van bessen
Daar is inderdaad geen
Daar is inderdaad geen twijfel over mogelijk.
-
Marjan Hendriks
Ik vermoed dat Daniel
Ik vermoed dat Daniel Hulscher een vriend van Hermanus Adolfus was: Daniel komt ook uit Horn, Lippe Duitsland. De tweede vrouw van Daniel heet Margreta Nissink. Margaretha is ten tijde van haar huwelijk met Daniel 39 jaar. Haar ouders zijn overleden en haar broer Roelof is getuige.Er waren overigens in die tijd veel immigranten uit Horn in Amsterdam.De doopgetuigen van de laatste vijf kinderen, Daniel Herman Post en Willemina Maria Koekebakker, zijn ook een echtpaar.
-
Marjan Hendriks
De broer van Anna Margaretha,
De broer van Anna Margaretha, Peter Hendriks van Delden trouwt op 18-1-1771 in Amsterdam met Magdalena Boll.Ook haar zuster Adriana Hendriks van Delden trouwt in Amsterdam op 29-4-1784 met Jan Dekker. Haar vader leeft dan nog. Zij woont op dat moment in bij haar zwager Hermanus Adolfus Groet op de Singel.
-
Marjan Hendriks
Nu kan ik ook de begraafdarum
Nu kan ik ook de begraafdatum van Hendrik Peters van Delden vinden. Hij was toch rademaker.Hendrik van Delden, rademaker, is op 24-2-1791 begraven in de Broerenkerk
Bron: Begraafboek RBSO 7^5 b blz. 220
Toegangsnummer:0709 Doop-, trouw- en begraafboeken (dtb, retroacta van de burgerlijke stand) in Zwolle en Zwollerkerspel
Inventarisnummer: 745Op 5-4-1791 verkopen de erfgenamen bezittingen van hem: Bron: Transportregister blz. 51
Bron: Begraafboek RBSO 7^5 b blz. 220
Toegangsnummer:0709 Doop-, trouw- en begraafboeken (dtb, retroacta van de burgerlijke stand) in Zwolle en Zwollerkerspel
Inventarisnummer: 745Op 5-4-1791 verkopen de erfgenamen bezittingen van hem: Bron: Transportregister blz. 51
- ria van bessen
Ik moet je teleurstellen, ik
Ik moet je teleurstellen, ik heb het trouwens al eerder aangegeven. Deze Hendrik van Delden heeft als erfgenamen Hermina en Willemina van Delden. Zijn 1e vrouw was Anna Broekman, 2e vrouw Aaltjen van den Bos. Hij is niet jouw voorvader.
-
Marjan Hendriks
Inderdaad, ik heb niet goed
Inderdaad, ik heb niet goed gekeken in alle correspondentie die hieronder staat.Hendrik moet overleden zijn na 1784, want dan geeft hij nog zijn consent bij het huwelijk van Adriana, zijn jongste dochter.
In de archieven van Zwolle is hij niet meer te vinden, noch in de archieven van Amsterdam, als hij in huis zou zijn bij een van zijn dochters.
In de archieven van Zwolle is hij niet meer te vinden, noch in de archieven van Amsterdam, als hij in huis zou zijn bij een van zijn dochters.
- ria van bessen
Ik heb zijn overlijden wel
Ik heb zijn overlijden wel ergens genoteerd, hij is begraven van de armen, ik dacht dat ik dat hier ook al had gepost, maar ik kan het zo 1,2,3 niet weer vinden. Wat me nog wel opviel.Maria Jans gehuwd met Hendrik Meinerts Stuive heeft als voogden Wolter Hager en Philip Abels. Maria Jans huwt als jd in de Sassenstraat.Net als Trijntje Jans die met Philip huwde.Zijn ze soms zusjes?
- ria van bessen
bericht 2
bericht 2Even ter verduidelijking - zie bericht hieronderMaria Jans jd in de Sassenstraat 23-3-1667 / 9-4-1667 Hendrick Meinertsen Stuijve jm soldaat onder Capt. RaasveltTrijne Jans jd in de Sassenstraat 10-07-1666 Philips Abels jm sold. onder de Lieutenant Colonel Voorst
-
Marjan Hendriks
Maria Jans is overleden voor
Maria Jans is overleden voor 20-2-1700: dan hertrouwt Hendrik Meinerts Stuive.Uit het huwelijk met Maria Jans heb ik geen kinderen gevonden.