Hendrik Klemme en Willemina Klemme-Ijmenschot
-
gerard klem
Dank je voor de info, en dan
Dank je voor de info, en dan kan ik eigenlijk wel letterlijk en figuurlijk zeggen dat ik een zeer grote en verschillende familiale groep van voorvaderen heb, hahaha
-
gerard klem
Als ik het goed heb is
Als ik het goed heb is Hendricus Hendriks dus zijn eigenlijke naam, en heeft hij de achternaam aangevuld met KlemmeWillemina Teunis , is dus ook geboortenaam en ijmenschot is als achternaam aangevuld, net als Hendricus. Sorry dat het beetje verwarrend voor me is hoor, zeker als je verwacht dat de naam Klemme tot ver in het verleden al bestond. Hahahamijn nicht in Australie zal ook het " verwarrend " vinden, we zeiden het al, we hebben een mystrieuze familie, hahaha
- ria van bessen
Willemina Teunis heeft
Willemina Teunis heeft nergens Ijmenschot bij haar naam staan. Zij is volgens mij de dochter van Teunis Peters op Ketteler.Hendricus Hendriks zou dan de zoon zijn van Hendrik Hendriks en Jennichjen Teunis die op 't Ijmenschot wonen.Hij noemt zich Hendricus Ijmenschot.Hij koopt het Klemme - of het Klem volgens het kadaster Wijhe - buurtschap Tongeren - eigenaar H. IjmenschotIk vind ze alleen een beetje oud om nog een caterstede te kopen.Je kunt de memorie van successie opzoeken in Wijhe, datum is iets na of op de overlijdensdatum van Teunis Klemme.Om te kijken of hij nog eigenaar is van de Klem. Of eventueel een testament op zoeken - te vinden in de notariele aktes van WijheDus een bezoekje aan het HCO lijkt wel handig. Dan weet je het zeker.In VOT 1812 heeft Teunis Klemme, een vrouw, 1 zoon, en 2 dochters, het gezin bestaat uit 5 personen
-
gerard klem
Dank je Ria,
Dank je Ria, Zal zeker verder zoeken, en had al een keer contact en antwoord gehad van landgoed Tongeren, maar men vond niets,misschien dat men met deze info ook verder kan zoeken
- ria van bessen
Je kunt ook het Kadaster
Je kunt ook het Kadaster raadplegen.Zij hebben een copy van de verkoopakte, als de Klem na 1738 is verkocht. MIsschien nog sneller en in ieder geval makkelijker.Volgens mij heb ik nog een broer van Teunis gevondenLidmaatboek Wijhe Pasen 1777 - op eigen belijdenis Berend Hendrik Hendrikus op 13 sept 1785 met attestatie naar Hattem. [Gelderland]Hij is dan die Berent Hendrik gedoopt te Wijhe 08-04-1753Ik ben benieuwd welke naam hij kiest .. hahaNeem de tijd, lees alles rustig door, het is best wel veel.Als er nog vragen zijn, stel ze.Succes!
-
gerard klem
Dank je Ria
Dank je Ria Weet gaat hoop tijd inzitten met uitzoeken, hahaha, maar wist waar ik aan begon hoor, hahahazal zeker aan je denken als ik nog vragen heb hoor. Nogmaals alvast dank voor de info
- wim meijberg
Dit zou Berent Hendrik kunnen
Dit zou Berent Hendrik kunnen zijn huwelijk HattemHendriks, Berend Hendrik, jm, van: Wijhe onder-/trouwt op ... 04 1785 / 01 05 1785 met: Arwertjen Jans, jd, van: Hattem