Nog een akte van Harm Hendriks. Blijkbaar zat hij krap bij kas.
Wilsem den 9 december 1755
Richter Philip Klinge
Ceurnoten Joncker E.H. ten Bussche en Pr P.C. van Slangenburg
Compareert de advocaat G.H. Herweijer namens de heer oudburgermeester H.W. Roelinck. Doende en versoekende pandinge aan de gereede goederen en levendige haave van Hermen Hendriks, om daaraan te verhalen vier jaren landpagt, jaarlijks ter somma van twaalf guldens, dus te samen een somma van agtenveertig guldens, van vier akkeren op de Tijs tot Wilsum gelegen, door de bepandede gehuurt, en welke verschenen sijn geweest op martine 1700 eenenvijftig, en 1700 vierenvijftig
Nog even over de naam Weerdmeester. In 1799 is de buurman van Harm Hendriks keurmeester.
"Erschenen Jan Willems als keurmeester over de Wilsemerweerd"
Harm Weertmeester
- ria van bessen
Leuk Henk, zulke aanvullingen
Leuk Henk, zulke aanvullingen.
Ja, toen hadden ze ook wel eens last van een economische crises.
groet Ria
Ja, toen hadden ze ook wel eens last van een economische crises.
groet Ria
Hallo Ria,Ik vind het toch
Hallo Ria,
Ik vind het toch vreemd dat er zo weinig over hem te vinden is.
groeten Henk
Ik vind het toch vreemd dat er zo weinig over hem te vinden is.
groeten Henk
- ria van bessen
Weinig ? Vind je dat echt?je
Weinig ? Vind je dat echt?
je hebt zijn ouders - zus - nicht - zijn belijdenis - zijn vrouw en stiefkinderen, zijn beroep, hij is voogd. En hij had schuld. Allemaal gegevens/ aktes.
Tja hij had zelf geen kinderen, dan houdt het daarna op. Dat is dan wel weer weinig als je het zo bekijkt.
je hebt zijn ouders - zus - nicht - zijn belijdenis - zijn vrouw en stiefkinderen, zijn beroep, hij is voogd. En hij had schuld. Allemaal gegevens/ aktes.
Tja hij had zelf geen kinderen, dan houdt het daarna op. Dat is dan wel weer weinig als je het zo bekijkt.