Henrick De Collardt van Lijnden X Magdelena De Vignij
-
Annelies Onijs Koetsier
Albert mn mond valt open van
Albert mn mond valt open van verbazing.
De enige vraagteken die ik toe nu toe heb is:
Is het inderdaad een Willem C.v.L. die met Anna Pennets huwt?
De enige vraagteken die ik toe nu toe heb is:
Is het inderdaad een Willem C.v.L. die met Anna Pennets huwt?
-
Albert Aalderson
Annelies waarom zou je
Annelies waarom zou je twijfelen er wordt toch duidelijk gesproken over een Hendrik/Henri CvL in combinatie met Anna Pennis.
Als je online zoekt in
Als je online zoekt in gemeentearchief Rotterdam op Pennis kom je in de notariële acten ook nog wat informatie tegen over Willem Pennis en zijn vrouw.
Mogelijk is Willem ook nog commies in Geertruidenberg geweest.
Na Willem wordt er in Rheinberg trouwens een Antoni Pennis aangesteld, Willems zoon?
Mogelijk is Willem ook nog commies in Geertruidenberg geweest.
Na Willem wordt er in Rheinberg trouwens een Antoni Pennis aangesteld, Willems zoon?
-
Peter van der Woude
http://www.mirandabos.nl
http://www.mirandabos.nl/stamboom/pg-0013.htm
Marie THIEBOUT (Tybault), huwt Jan Goverss van der Buck j.g. uit Brabant wonende tot Rotterdam, zij j.d. van Gorcum otr./tr. 22-07/07-08-1640 Gorcum. Getuigen zijn Jan Lucasz Thijbout, Willem Theunisz Pennis, Maijken van Brecht.
de rest van het verhaal daar klopt m/i niet
Marie THIEBOUT (Tybault), huwt Jan Goverss van der Buck j.g. uit Brabant wonende tot Rotterdam, zij j.d. van Gorcum otr./tr. 22-07/07-08-1640 Gorcum. Getuigen zijn Jan Lucasz Thijbout, Willem Theunisz Pennis, Maijken van Brecht.
de rest van het verhaal daar klopt m/i niet
-
Albert Aalderson
Andre,Willem Pennis was
Andre,
Willem Pennis was inderdaad commies in Geertruidenberg en zoon Anthonius is hem opgevolgd.
Een stamreeks van het geslacht Pennis in de Ned.Leeuw 1933 nr.1 en 1934 nr.1
Willem Pennis was inderdaad commies in Geertruidenberg en zoon Anthonius is hem opgevolgd.
Een stamreeks van het geslacht Pennis in de Ned.Leeuw 1933 nr.1 en 1934 nr.1
Staat daar dan ook in wanneer
Staat daar dan ook in wanneer en waar Hendrik Collard met Anna Pennis is getrouwd?
En wat is nu eigenlijk het verband met de Hendrik Collard die met Van Echten was getrouwd? Zijn het neven van elkaar? Of was Collard nooit met Pennis getrouwd en pretendeerde zij zijn weduwe te zijn?
[ 21. Februari 2013, 22:06: Bericht gewijzigd door: André Jansen ]
En wat is nu eigenlijk het verband met de Hendrik Collard die met Van Echten was getrouwd? Zijn het neven van elkaar? Of was Collard nooit met Pennis getrouwd en pretendeerde zij zijn weduwe te zijn?
[ 21. Februari 2013, 22:06: Bericht gewijzigd door: André Jansen ]
- ria van bessen
Volgens mij heeft er geen
Volgens mij heeft er geen huwelijk plaatsgevonden tussen H. Collard v.L. en Anna.
Ze doet hem een proces aan wegens het verbreken van trouwbeloften - hij is dus met een ander getrouwd.
[ 21. Februari 2013, 22:07: Bericht gewijzigd door: ria van bessen ]
Ze doet hem een proces aan wegens het verbreken van trouwbeloften - hij is dus met een ander getrouwd.
[ 21. Februari 2013, 22:07: Bericht gewijzigd door: ria van bessen ]
Of er zouden twee broers
Of er zouden twee broers Hendrik Collard geweest moeten zijn, niet helemaal onmogelijk...
-
Peter van der Woude
Quote:Oorspronkelijk gepost
Quote:Oorspronkelijk gepost door ria van bessen:
Volgens mij heeft er geen huwelijk plaatsgevonden tussen H. Collard v.L. en Anna.
Ze doet hem een proces aan wegens het verbreken van trouwbeloften - hij is dus met een ander getrouwd. Als zij hem een proces aandoet moet ze toch eerst wel getrouwd zijn Ria.
De beloften spreekje mijns insziens niet vantevoren uit.
Ze doet hem een proces aan wegens het verbreken van trouwbeloften - hij is dus met een ander getrouwd. Als zij hem een proces aandoet moet ze toch eerst wel getrouwd zijn Ria.
De beloften spreekje mijns insziens niet vantevoren uit.
-
Albert Aalderson
De stamreeks Pennis geeft
De stamreeks Pennis geeft geen datum van een huwelijk tussen Anna Pennis en Hendrik Collaert.
Echter zij compareert wel 22-12-1666 in Den Haag voor notaris J.van den Vijver als weduwe van HC.
Het artikel over een verbroken trouwbelofte werkt wel verwarrend en het kan net zo goed een beschrijving zijn dat HC die verbroken belofte weer heeft herroepen !!
Volgens mij geeft het wapenbord met de kwartieren wel de doorslag dat er ionderdaad een huwelijk heeft plaatsgevonden.
Gr. Albert
Echter zij compareert wel 22-12-1666 in Den Haag voor notaris J.van den Vijver als weduwe van HC.
Het artikel over een verbroken trouwbelofte werkt wel verwarrend en het kan net zo goed een beschrijving zijn dat HC die verbroken belofte weer heeft herroepen !!
Volgens mij geeft het wapenbord met de kwartieren wel de doorslag dat er ionderdaad een huwelijk heeft plaatsgevonden.
Gr. Albert