bouwmeester te langenholte

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Janny Lalkens

Heel jammer, ik heb dat gezin

Bericht door Janny Lalkens » 23 nov 2014, 21:54

Heel jammer, ik heb dat gezin van Jan Gerrits van Zwol ook al afgeschreven. Ik ben gestopt met zoeken in 1691, want in 1708 trouwt de gezochte Gerrit Jans al en die moet dan toch ergens in de 20 jaar zijn, minimaal.Van Jan Gerrits/Fennigje Hendriks zijn er tot 1691 dus alleen maar dochters:Swaentie  11-11-1685       Johanna en Gesina 15-12-1687    Lucrese 4-7-1689 en Clasina 20-9-1691En toen is Jan Gerrits daarna overleden lees ik bij jou. Anna Maria heb ik trouwens niet gezien. Maar zoeken naar haar heeft nu toch geen zin meer. Ik heb nog wel een vader Gerrit Holt gezien, maar toen heette zijn vrouw wel anders. Kan natuurlijk. Ik ga kijken, of ik kinderen kan vinden die na Lucrese, dochter van Gerrit Hoelt/Aaltien Gerrits gedoopt zijn. Nu maar hopen dat ze niet het hekkensluitertje van dat gezin was. 

Janny Lalkens

Hallo René

Bericht door Janny Lalkens » 26 nov 2014, 23:36

Hallo RenéAls je via het Forum/het HCO mij een mail stuurt met je adres, kan ik je een kopie van een kadasterkaart van een stuk van Langenholte sturen. Misschien kun je met die kaart naar Langenholte gaan en daar gaan vragen, vooral bij de boerderijen. Als je geluk hebt, kunnen ze je de stukken grond zo ongeveer aanwijzen, hoop ik. Ik weet niet, of er nog aanwijzingen zijn waar de boerderij heeft gestaan/of nog staat.  Ik weet van Langenholte alleen, dat er een weg is, die wat rond loopt.Wat de zoektocht naar Gerrit Jans betreft: er zijn volgens mij op dit moment te weinig aanknopingspunten. Lucretia Hoelt heb ik niet bij de personen gezien, die belijdenis deden, hoewel ik daar maar een paar jaar van heb doorgenomen, zo rond haar 20e jaar. Ik zag nog wel 2 andere Lucretia's maar die hadden niet de gezochte namen/patroniemen. Voor wat Gerrit Jans betreft: op dit moment lijkt het me beter het van een toevalsmoment te laten afhangen, dat ik al lezend en zoekend naar iemand anders hem misschien ook nog eens in een akte zal zien staan. Er zijn meer mensen waarvan ik dat hoop en die draaien altijd in mijn achterhoofd mee, als ik een akte lees. Daar kan Gerrit Jans wel bij.Hartelijke groeten, Janny

rbouwmeester

hallo beste mensen

Bericht door rbouwmeester » 19 jan 2015, 12:39

ik heb de kaart met de kavelnummers vergeleken met de huidige kaart van Zwolle en weet nu waar het boerderijtje heeft gestaan en welk stuk grond ze pachtten. Ik waardeer dit zeer! Bedankt maar weer eens Nu ben ik zover gekomen dat ene Willem Jaspers  uit Emmen (waarschijnlijk overleden op 16-1-1778) de vader was van Jasper Willems geboren 2-10-1718 te Emmen getrouwd met  jaja...Lucretia Gerrits, dochter van Arentie Hendrix weduwe van Bouwmeester. Jasper en Lucretia zijn er bij in gaan wonen in Langenholte op de boerderij van Bouwmeester.Ik kan de overlijdensdatum van Jasper en Lucretia niet vinden helaas, ook niet via alle verwijzingen die jullie hebben gegeven. Ook zou ik graag willen weten wie dan de ouders van die Willem Jaspers zijn maar in Dalfsen kom ik ook niet echt verder. Weten jullie misschien nog wat?

Plaats reactie