Hendrik Hendriks, geb. 11.02.1714 Noordwolde

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Plaats reactie
Gast

Hendrik Hendriks, geb. 11.02.1714 Noordwolde

Bericht door Gast » 20 jan 2006, 13:50

Hendrik Hendriks, geb. 11.02.1714 Noordwolde (WSW), huwde ca. 1744 met Vrouwkien Jans.
Uit dit huwelijk: Margjen, geb. 25.11.1744. Margjen huwde 08.05.1768 met Jan Hendriks Christ. Mijn voorouders! Gekeken op Tresoar maar daar werd ik niet vrolijk van, althans, geen aanknopingspunt kunnen vinden. Ik zoek de diverse genealogische feiten alsmede, zo mogelijk, het voorgeslacht al is het maar een klein stukje!
Bestaat er ook een CD-rom van Friesland waar alle geboorten en huwelijken opstaan vanaf ca. 1650? Van Zuid-Holland heb ik deze wel. Bijzonder gemakkelijk en voor mensen met een rolstoel of andere handicaps gebruiks vriendelijk!

Hinke

Hallo Jan, waar zijn Jan en

Bericht door Hinke » 20 jan 2006, 14:37

Hallo Jan, waar zijn Jan en Margje getrouwd, zag hen niet op deze datum op Tresoar.
Een CD-rom met dopen etc. van Friesland is mij niet bekend, maar alle huwelijken voor 1811 en heel veel dopen staan al op Tresoar maar blijkbaar heb je daar (nog) niet kunnen vinden wat je zocht.
groet, Hinke.

Hinke

Wat ik zelf heel handig voor

Bericht door Hinke » 20 jan 2006, 22:30

Wat ik zelf heel handig voor het zoeken vind op Tresoar is via deze site:

http://home.planet.nl/~wal01569/bsraf.htm

Daar zie je mooi overzichtelijk alle mogelijkheden naast elkaar. En Anne-Miek gaf het huwelijk van Hendrik en Froukje al.

Groet, Hinke.

Hinke

Hallo Jan,Ben nog even aan

Bericht door Hinke » 21 jan 2006, 08:35

Hallo Jan,

Ben nog even aan het zoeken geweest, ik weet niet wat je allemaal al hebt maar heb even op de doopdatum van Hendrik Hendriks gezocht en vond o.a. dit, ik weet dus niet of dit jouw gezochte Hendrik is.

Weststellingwerf, doopjaar 1714
Oldeholtpade en Wolvega, Doop R.K. par. 1692-1812
DTB: 780
Dopeling: Hendrigh
Gedoopt op 11 februari 1714 in Oldeholtpade
Zoon van Hendrig ten Brinck en niet genoemde moeder

Trouwregister Rooms-katholieke parochie Oldeholtpade Wolvega,
1708
DTB nr: 780, 1692 - 1810
Vermelding: Bevestiging huwelijk van 3 juni 1708,
Oldeholtpade
Man: Hendrig ten Brincke
Vrouw: Albertje Hendrixs

Trouwregister Hervormde gemeente Wolvega Sonnega Nijelamer
Nijeholtwolde, 1708
DTB nr: 778, 1687 - 1811
Vermelding: Bevestiging huwelijk van 17 juni 1708, Wolvega
Man: Hendrik Jans ten Brink, Sonnega
Vrouw: Albertje Hendriks, Sonnega

Meer kinderen van Hendrik (2 x Johannes en een Metje en Mette) zijn te vinden op Tresoar, als je Hendri* bri* intypt en dan zoekt vind je ze vast anders, laat het even weten.
De naam Crist/Krist kom ik voor 1811 in de Stellingwerven niet tegen en alleen zoeken op Jan Hendriks geeft vele mogelijkheden en komt hij mogelijk gezien zijn huwelijk ook van Steenwijk?

groet, Hinke.

Hinke

Hallo Jan,Heb je het via de

Bericht door Hinke » 21 jan 2006, 22:46

Hallo Jan,

Heb je het via de link geprobeerd die ik hierboven aangaf? Als je daar links boven in de balk hendri* bri* intypt en dan bij regio 6 (Stellingwerven) helemaal rechts dtb-dopen aanklikt dan krijg je een rijtje en bij nr.6 van dat rijtje vind je:

Weststellingwerf, doopjaar 1709
Oldeholtpade en Wolvega, Doop R.K. par. 1692-1812
DTB: 780
Dopeling: Joannes
Gedoopt op 25 augustus 1709 in Oldeholtpade
Kind van Hendrig ten Brinck en niet genoemde moeder

Gestandaardiseerde namen (voornaam en patroniem):
Dopeling: JOHANNES of JOHANNA
Vader : HENDRIK

bij nr, 7
Weststellingwerf, doopjaar 1712
Oldeholtpade en Wolvega, Doop R.K. par. 1692-1812
DTB: 780
Dopeling: Metjen
Gedoopt op 10 februari 1712 in Oldeholtpade
Dochter van Hendrig ten Brinck en niet genoemde moeder

Gestandaardiseerde namen (voornaam en patroniem):
Dopeling: METJE
Vader : HENDRIK

Enzovoort. Misschien wil je het nog eens proberen op die manier. Lukt het niet, meld het maar weer en we zoeken ze even voor je op. Froukje heb ik even naar gekeken maar dat zal moeilijk worden, ik zag twee Froukjes ged. 1717 met een vader Jan maar dat zegt natuurlijk niets. Misschien met wat meer namen dat je dan kunt zien of bepaalde namen terug komen in de familie en dat je dan misschien kunt zien of je in de goed richting zit. Misschien kunnen we morgen nog even wat puzzelen. Je ziet, heel veel misschien:-)

Groet, Hinke.

Hinke

Jan, is het nog gelukt om de

Bericht door Hinke » 23 jan 2006, 23:09

Jan, is het nog gelukt om de andere kinderen van Hendrik te vinden? Anders wil ik ze nog wel even voor je opzoeken, maar het is vaak leuker om het zelf te doen..... toch?

groet, Hinke.

Hinke

Fijn dat het gelukt is,

Bericht door Hinke » 24 jan 2006, 22:25

Fijn dat het gelukt is, succes verder!!

groet, Hinke.

Egbert Lantinga

Uit de Authorisatieboeken WSW

Bericht door Egbert Lantinga » 28 jan 2006, 08:29

Uit de Authorisatieboeken WSW nog de volgende aanvullingen:
21-12-1713 Jan Hendriks ten Brinke, Sonnega, overl.; minderjarige Elsjen Jans vraagt curatoren; curatoren over persoon en goederen Hendrik ten Brinke, oom en Jacob Alberts, neef
30-12-1718 Jan Hendrix ten Brinke overl.; minderjarig kind Eeljen omtrent 16 vraagt curatoren i.v.m. eindafrekening; curatoren in functie Jacob Alberts en Hendrik Hendrix ten Brinke de Oude gaan verantw. afleggen over hun beheer; curatoren ten behoeve van de controle van de rekening HENDRIK JANS TEN BRINKE, halfbroer, en Marten Douwes, nabuur.

Groet,
Egbert

Plaats reactie