Huwelijksakte Jannes Ruhof en Johanna Dupon(t)

Alles wat met genealogie te maken heeft.
schopman

Dag Helen.

Bericht door schopman » 21 okt 2017, 20:34

Dag Helen.Ja inderdaad dat is ook nog mogelijk. En of ze zijn getrouwd of niet. Daar zou ik zo graag achter zien te komen.Heel fijn dat jullie allemaal zo mee denken en zoeken. Ontzettend fijn.groeten Elly 

Gebruikersavatar
ria van bessen
Berichten: 9337
Lid geworden op: 14 apr 2005, 00:00

Is dit dan het overlijden van

Bericht door ria van bessen » 21 okt 2017, 20:51

Is dit dan het overlijden van de ouders ?Willem Dupon, overleden de18 van louwmaand 1810, oud ongeveer 57 jaren, nalatende de vrouw en 6kinderen, aangegeven door de vrouw van de overledene Anna Catharina Jansen, wed. wijlen Willem Dupon, overleden den 12 van sprokkelmaand 1811, oud56 jaren, nalatende 6 kinderen 

schopman

Dag Ria ,

Bericht door schopman » 21 okt 2017, 21:24

Dag Ria ,Dat is inderdaad het overlijden van de ouders te Vriezenveen.groeten Elly

Gebruikersavatar
ria van bessen
Berichten: 9337
Lid geworden op: 14 apr 2005, 00:00

Dan zijn er nog onmondige

Bericht door ria van bessen » 21 okt 2017, 21:37

Dan zijn er nog onmondige kinderen geweest die dan ouderloos waren?Er zijn dan voogden gesteld, erfscheiding geregeld ect. en die akte kun je dan beter opzoeken [te vinden in de memories van successie]Je hebt dan het complete gezin bij elkaar én voogden als familie, als die tenminste voorhanden was, maar ook daarover word je middels deze akte wijzer. 

schopman

Dag Ria.

Bericht door schopman » 28 okt 2017, 18:24

Dag Ria.De memories van successie waar kan ik deze raadplegen en inzien.Kan dat ook online?groeten Elly

Gebruikersavatar
ria van bessen
Berichten: 9337
Lid geworden op: 14 apr 2005, 00:00

Dat ligt er aan wat al

Bericht door ria van bessen » 28 okt 2017, 20:34

Dat ligt er aan wat al openbaar is gemaakt, dat verschilt nogal per plaats. Ik kan daar eigenlijk geen zinnig woord over zeggen. Gewoon googlen op zoekterm memorie van successie + plaats en hopelijk komt daar dan de gewenste informatie te voorschijn.Je zou kunnen beginnen bij de web-site van het HCO, bij veel gestelde vragen?

schopman

Dag Allemaal.

Bericht door schopman » 12 mar 2019, 19:18

Dag Allemaal.Graag wil ik deze zoekaktie nog even onder de aandacht brengen..Ik zoek de huwelijksakte van Jannes Ruhof en Johanna Dupont.Getrouwd rond 1825. Ik kom maar niet verder.Alvast mijn hartelijke dank Groeten van Elly  

schopman
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2023, 19:16

Re: Huwelijksakte Jannes Ruhof en Johanna Dupon(t)

Bericht door schopman » 27 feb 2023, 19:21

schopman schreef:
12 mar 2019, 19:18
Dag Allemaal.Graag wil ik deze zoekaktie nog even onder de aandacht brengen..Ik zoek de huwelijksakte van Jannes Ruhof en Johanna Dupont.Getrouwd rond 1825. Ik kom maar niet verder.Alvast mijn hartelijke dank Groeten van Elly
schopman schreef:
23 nov 2014, 21:46
Ik ben op zoek naar de huwelijksdatum en akte van Jannes Ruhof met Johanna Dupon{t}. Hun zoon Gerhardus is geboren op 01-01-1824 te Vriezenveen.Bij de geboorteaangifte werd vermeldt dat Jannes aangaf zijn vader te zijn. Dus waren ze toen nog niet getrouwd.Toen het volgende kind werd geboren Johanna Catharina Rohof waren ze wel getrouwd. Dat kan ik uit de geboorteakte afleiden..Jannes Ruhof/Rohof was zoon van Hendricus Roohof en Gesina Egberink.Jannes is geboren op 13-05-1795 te Borne en overleden op 18-03-1870 te Vriezenveen. Johanna Dupon is dochter van Willem Dupon (Militair) en Anna Catharina Jansen Stevens.Biede overleden te Vriezenveen.Naar de ouders van Johanna Dupon kan ik ook niet veel gegevens vinden.Wie kan mij hiermee verder helpen of heeft tips waar ik kan zoeken.Alvast hartelijke dank.groeten Elly Schopman   

ria jongman
Berichten: 2418
Lid geworden op: 14 okt 2021, 19:30

Re: Huwelijksakte Jannes Ruhof en Johanna Dupon(t)

Bericht door ria jongman » 28 feb 2023, 09:58

Goed om te vermelden dat ze wel RK zijn.

Vriezenveen RK
18 november 1798 Wilhelmi Dupont en Anne Catharine Stevens
getuige/peter Andreas Waagners
dopeling Maria Ida

25 september 1811 Joannis Leushuis en Cristine Dupont
getuigen Joannes Leushuis en Joanna Dupont
dopeling Anna Clasina

Bij de RK dopen zijn de getuigen over het algemeen familie.
Via die getuigen kun je ook verder zoeken, of heb je dat al gedaan?

2 november 1810
Matrimonium inierunt Joannes Leurshuis et Christina Dupont
testis Egbertus Voorhuis et Joanna Dupont

ria jongman
Berichten: 2418
Lid geworden op: 14 okt 2021, 19:30

Re: Huwelijksakte Jannes Ruhof en Johanna Dupon(t)

Bericht door ria jongman » 28 feb 2023, 11:48

bericht 2

Er klopt iets niet?
Onderstaande is de dochter van Willem Dupont

nn du Pon
Geboorteplaats
Vriesenveen
Geslacht
Vrouw
Leeftijd
0
Moeder
Johanna du Pon
Gebeurtenis
Overlijden
Datum
20-12-1822
Gebeurtenisplaats
Vriesenveen
Documenttype
BS Overlijden
Erfgoedinstelling
Collectie Overijssel
Plaats instelling
Zwolle
Collectiegebied
Overijssel
Archief
0123
Registratienummer
12840
Aktenummer
61
Registratiedatum
20-12-1822
Akteplaats
Vriezenveen
Collectie
Burgerlijke Stand in Overijssel
Boek
VRIEZENVEEN 1811-1950__tblOverlijdensakten
Opmerking
levenloos geboren

en dan deze
Er zit maar een paar weken tijd tussen de bovenste en de onderste akte

https://preserve3.archieven.nl/proxy/fo ... t=20230222

nr 9 dd 25-01-1823 aangegeven het overlijden van Gerhardus Rohof, 5 weken oud, door de vader en de aanverwante Egbert Voerhuis.
De ouders wonen op nr 138 in het Oosteinde, Vriezenveen

Plaats reactie