Aleida Arends(en)

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Plaats reactie
domuslucis

Aleida Arends(en)

Bericht door domuslucis » 30 aug 2015, 18:08

Als geboortedatum voor Aleida (Aaltjen)Arends wordt opgegeven 25 juni 1814 in Hasselo.De ouders zijn Gerrit Arends, oud 48 jaar uit Hasselo en zijn vrouw Maria Geelink.(In mijn stamboom staat een Gerrit Arends, die gehuwd was met Gertrudis in't Oude Geelink (Nijhuis))Mijn vraag is: is dit dezelfde Gerrit Arends als in de akte? "mijn" Gerrit is van 25 september 1761. Qua leeftijd zit daar toch nog wel verschil evenals in de voornamen van de partners: Geertruid/Maria. Maar er werd in die tijd wel meer met namen en data gegoocheld, dus vandaar dat ik toch maar jullie advies vraag.Als er sprake is van een ander echtpaar, ben ik wel benieuwd naar de ouders van Gerrit Arends (en eventueel ook Maria Geelink)Groeten, Harry Tanke

AFJ

Overlijden van Gerrit Arends

Bericht door AFJ » 31 aug 2015, 00:15

Overlijden van Gerrit Arends weduwnaar van Maria Geelink in 1845.Bij het huwelijk van dochter Geertrui heet hij Oude Engberink.

Geert Kuiper

Beste Harry,

Bericht door Geert Kuiper » 30 sep 2015, 23:52

Beste Harry,Naar welke Gerrit Arends ben je nu op zoek? IHuwelijken N.G. Hengelo 1791-1811Man: Gerrit ArendzenZoon van Jan en Janna ArendzenVrouw: Geertruid NijhuisDochter van Jan en Fenne Nijhuis beide uit Hasselt, gerigt OldenzaalHuwelijk: 04-11-1792 op attestatie van Oldenzaal Huwelijken R.K. Deurningen – Saasveld 1701-17941792 6ta Novembris conjuncti sunt in facie Ecclesiae Gerardus Arens et Getrudis int oude Geelinck ex Hasselo OF IIHuwelijken N.G. Hengelo 1791-1811Man: Gerrit EgberinkZoon van Harmen en Ale Egberink in DeurningenVrouw: Maria GeelinkDochter van Garrit en Ale Geelink in Hasselt onder OldenzaalHuwelijk: 24-02-1793 op attestatie van Oldenzaal Huwelijken R.K. Deurningen – Saasveld 1701-17941793 25 Febr. conjuncti sunt in facie Ec[c]lesiae Gerardus oude Egberinck ex Deurningen et Maria Gelinck ex Hasselo Zij overleed als Maria Arends:OA 100 Wslo 02-11-1817: Maria Arends (48j) dv NN & NN, ev Gerrit Arends te Hasselo no 27. Get: Egbert Arends (52j) & Bartus Holtmate (46j).Doop RK te Deurningen:1772 29 Septembris babtizata Maria filia Gerardi et Aleidae Geelinck, susc. Ger Wilhelmus Geelinck et Gesina ten Tije. Hasselo Hij hertrouwde:HA 10 Wslo 06-06-1818: Gerrit Jan Leerkotte (ook Arends) (51j) znv Hermannus Oude Leerkote & Aleida Leerkotte  X Janna Oude Nijhuis (24j) dv Hendrik Oude Nijhuis & Geertrui Oude Nijhuis (dp 25-09-1794 geboren te Dulder)Doop RK te Deurningen:1767 16 Decembris baptizatus est Gerardus filius legitimus Hermanni et Aleydis in het oude Leerkotte, susc. Henricus opt Kotte et Joanna in het oude Mettink[h]of. Deurninge. Mvrgr Geert Kuiper

domuslucis

Hallo Geert,

Bericht door domuslucis » 02 okt 2015, 18:24

Hallo Geert,Dank voor je reactie. Ik ben er inmiddels uit. Maria Geelink is een andere dan de Getrudis Gelinck (Nijhuis) in mijn stamboom. Overeenkomst is dat ze allebei met een Gerrit Arends waren getrouwd.

Plaats reactie