Ik zoek alle vermeldingen van Duding/Dudink in de provincie Overijssel
Ik zoek alle vermeldingen van Duding/Dudink in de provincie Overijssel
Mocht u deze naam tegen komen in welke bron dan ook dan hou ik me aanbevolen
- ria van bessen
NG Zwolle - 1736 Den 27
NG Zwolle - 1736 Den 27 OctoberKlaas Dudink j.m. tot den Hardenberg met Lubbegien van Straten j.d. wonende alhier. De Bruijdegom rooms zijnde heeft verklaringe gedaan De proclam: gaan mede tot den Hardenberg alwaar ook zijn ingeschreven. att. afgegeven om tot den Hardenberg te trouwen den 12 Nov: 1736.Toegangsnummer: 0709 Doop-, trouw- en begraafboeken (dtb, retroacta van de burgerlijke stand) in Zwolle en Zwollerkerspel. Inventarisnummer: 731Voor 1811 is het belangrijk te weten of men RK of NG is - dit in verband met zoeken in doopboek of trouwboek.
- ria van bessen
bericht 2
bericht 2In Kampen - RK Pastoorskerk trouwen 1676-180024 febr 1765 Matrimonio juncti sunt Johannes Hermanus Soutman en Anne Lisabet Dudinck. Testibus Everardo Hilbrink en Hendrickje Meulders.geen dopen gevonden.Wel een NG inschrijving te Kampen - 8 febr 1765 Jan Hermen Soltman jm van Wiedenbruggeen Anna Lisebet Duding jd van Vreede. Huwelijk NG te Kampen als Jan Hermen Holtman op 24 febr 1765 - Buitenkerk volgens transcribtie - controle via internet Kampen archief.
dankjewel Ria, dat is een
dankjewel Ria, dat is een heel leuk aanknopingspunt.ik heb inmiddels maar een vrije dag gepland medio maart, heb ik eerst nog de tijd om me verder te vediepen en dan gaan we eens een dagje Zwolle doen. ben benieuwd.
Ik neem aan dat deze bekend
Ik neem aan dat deze bekend zijn?Bron: WiewaswieDudink Marijtje Ommen, Stad 06-02-1873 BS Overlijden Dudink Klaas Hardenberg, Stad 07-02-1839 BS Overlijden Dudink Herm Hardenberg, Stad 07-02-1839 BS Overlijden

- ria van bessen
Als je naar het HCO gaat, dan
Als je naar het HCO gaat, dan raad ik je aan eerst telefonisch contact op te nemen of zij wel datgene kunnen verstrekken wat je zoekt. Of anders eerst op hun website zoeken naar wat er precies aan gegevens zijn die voor jou van belang zijn. Openingstijden ook controleren trouwens. Het wil nog weleens wisselen.Voor Deventer kun je heel goed digitaal terecht en voor verdere informtie moet je trouwens ook in Deventer zijn. Zo was het tenminste eerder. En voor Kampen kun je beter het gemeentearchief in Kampen bezoeken.Van Klaas Duding is verder niets te vinden in Zwolle, ook niet in het Oud rechterlijk Archief.Ik zal kijken of ik [naar aanleiding van het bericht van Helen] nog wat in Ommen kan vinden.Aanvulling - in het kerspel Ommen zit niets.
Beste Tamis,
Beste Tamis,Wellicht al bekend maar voor alle zekerheid. Op de site "stamboom forum" is ook gezocht naar de naam Barend Jansz Dudink. Zelfs in Grens Nostra, helaas ook daar geen verdere gegevens, maar misschien kan je kontakt opnemen met de vraagstellers en zo iets verder komen met de naam Dudink.Vrgr Karst
Hallo Ellen en Ria,
Hallo Ellen en Ria,Dankjewel. Ja, die Marijtje hoort bij "mijn" noordhollandse tak.Van Klaas en Hermen heb ik het volgende kunnen maken tot nu toe:1 Klaas Dudink is geboren omstreeks 1715 in Hardenberg. Klaas is overleden na 1748, minstens 33 jaar oud. Hij trouwde, ongeveer 21 jaar oud, op 12-11-1736 in Hardenberg met
Lubbigje Harmsen van der Straten, 21 jaar oud, nadat zij op 27-10-1736 in Zwolle in ondertrouw zijn gegaan. Zij is gedoopt op 27-10-1715 in Hardenberg.Bron is volkstelling Hardenberg 1748 en 1750
Ook Dueding en Duijding
NG Zwolle - 1736 Den 27 October
Klaas Dudink j.m. tot den Hardenberg met Lubbegien van Straten j.d. wonende alhier. De Bruijdegom rooms zijnde heeft verklaringe gedaan De proclam: gaan mede tot den Hardenberg alwaar ook zijn ingeschreven. att. afgegeven om tot den Hardenberg te trouwen den 12 Nov: 1736.
Toegangsnummer: 0709 Doop-, trouw- en begraafboeken (dtb, retroacta van de burgerlijke stand) in Zwolle en Zwollerkerspel. Inventarisnummer: 731Kind van Klaas en Lubbigje:
1.1 Hermen (Herm) Dudink is geboren omstreeks 1737 in onbekend (Hardenberg). Herm trouwde, ongeveer 27 jaar oud, op 28-10-1764 in Hardenberg met
Eslina/Erseline/Asselina Janssen Hurink, 29 jaar oud. Zij is gedoopt op 15-01-1735 in Annevelde/Ennevelde. Dochter van Jan Hurink en Wubbegien.
http://www.stamboomonderzoek.com/tenbri ... =tenbrinke
Comparanten burgemeesters R. Santman en F. Bussemaker te Hardenberg, als gevolmachtigden van de kinderen van B.H. Bussemaker. Ze verklaren een koeweide op ’t Leege Holt, over te dragen aan Hermen Dudink en echtgenote te Hardenberg. Actum Heemse, den 26 december 1800 en vijff.Kinderen van Herm en Eslina/Erseline/Asselina:
1 Klaas Dudink [1.1.1]. Hij is gedoopt op 09-02-1766 in Hardenberg. Klaas is overleden op 05-02-1839 in Hardenberg, 72 jaar oud. Klaas is grofsmit van beroep, hij blijft ongehuwd.
Volmachtstelling. Voor het gericht verschenen Roelof van Langen, Lucas Hoenderken, Rutger Santman, Berend Rustenberg, Hermen Veenebrugge, Willem van Loo, Klaas Duidink en zijn zuster Wibbegien Duidink, geadsisteerd met dezelfde broeder als mombaar, Hendrika Bruins, weduwe van wijlen Frederink van Munster, geadsisteerd met haar zoon Jan van Munster als mombaar, Lambert Crull namens zijn vader Hermannus Crull, allen (exept laatstgemelde, wonende op den Beld of de Nijberg in ‘t Groot Hertogdom Berg, voorheen Graafschap Bentheim) ingezetenen van deze Stad, tesamen eigenaren van het stuk groenland, het Langen Holt genaamd, gelegen onder de jurisdictie van het Schoutambt Hardenberg te Heemse, hebben tesamen geconstitueerd en gevolmachtigd Mr. W.H. Roijer te Zwolle en zijn procureur J. Amama Chevallereau te Ommen, zo tesamen als ieder voor zich te bedienen in een procedure tegen Hermen Hakkers, wonende te Baalder. Hardenberg, 22 van slachtmaand [november] 1810.2 Wibbigjen Dudink, gedoopt op 07-08-1768 in Hardenberg. Zij is gedoopt op 07-08-1768 in Hardenberg. Wibbigjen is overleden op 20-11-1853 in Hardenberg, 85 jaar oud. Wibbigjen trouwde, 50 jaar oud, op 29-01-1819 in Hardenberg met
Hendricus Meijerink, ongeveer 21 jaar oud. Hendricus is geboren omstreeks 1798. Hendricus is smidsknecht.
Zoon van Hendrik Meijerink en Janna Scholten
Lubbigje Harmsen van der Straten, 21 jaar oud, nadat zij op 27-10-1736 in Zwolle in ondertrouw zijn gegaan. Zij is gedoopt op 27-10-1715 in Hardenberg.Bron is volkstelling Hardenberg 1748 en 1750
Ook Dueding en Duijding
NG Zwolle - 1736 Den 27 October
Klaas Dudink j.m. tot den Hardenberg met Lubbegien van Straten j.d. wonende alhier. De Bruijdegom rooms zijnde heeft verklaringe gedaan De proclam: gaan mede tot den Hardenberg alwaar ook zijn ingeschreven. att. afgegeven om tot den Hardenberg te trouwen den 12 Nov: 1736.
Toegangsnummer: 0709 Doop-, trouw- en begraafboeken (dtb, retroacta van de burgerlijke stand) in Zwolle en Zwollerkerspel. Inventarisnummer: 731Kind van Klaas en Lubbigje:
1.1 Hermen (Herm) Dudink is geboren omstreeks 1737 in onbekend (Hardenberg). Herm trouwde, ongeveer 27 jaar oud, op 28-10-1764 in Hardenberg met
Eslina/Erseline/Asselina Janssen Hurink, 29 jaar oud. Zij is gedoopt op 15-01-1735 in Annevelde/Ennevelde. Dochter van Jan Hurink en Wubbegien.
http://www.stamboomonderzoek.com/tenbri ... =tenbrinke
Comparanten burgemeesters R. Santman en F. Bussemaker te Hardenberg, als gevolmachtigden van de kinderen van B.H. Bussemaker. Ze verklaren een koeweide op ’t Leege Holt, over te dragen aan Hermen Dudink en echtgenote te Hardenberg. Actum Heemse, den 26 december 1800 en vijff.Kinderen van Herm en Eslina/Erseline/Asselina:
1 Klaas Dudink [1.1.1]. Hij is gedoopt op 09-02-1766 in Hardenberg. Klaas is overleden op 05-02-1839 in Hardenberg, 72 jaar oud. Klaas is grofsmit van beroep, hij blijft ongehuwd.
Volmachtstelling. Voor het gericht verschenen Roelof van Langen, Lucas Hoenderken, Rutger Santman, Berend Rustenberg, Hermen Veenebrugge, Willem van Loo, Klaas Duidink en zijn zuster Wibbegien Duidink, geadsisteerd met dezelfde broeder als mombaar, Hendrika Bruins, weduwe van wijlen Frederink van Munster, geadsisteerd met haar zoon Jan van Munster als mombaar, Lambert Crull namens zijn vader Hermannus Crull, allen (exept laatstgemelde, wonende op den Beld of de Nijberg in ‘t Groot Hertogdom Berg, voorheen Graafschap Bentheim) ingezetenen van deze Stad, tesamen eigenaren van het stuk groenland, het Langen Holt genaamd, gelegen onder de jurisdictie van het Schoutambt Hardenberg te Heemse, hebben tesamen geconstitueerd en gevolmachtigd Mr. W.H. Roijer te Zwolle en zijn procureur J. Amama Chevallereau te Ommen, zo tesamen als ieder voor zich te bedienen in een procedure tegen Hermen Hakkers, wonende te Baalder. Hardenberg, 22 van slachtmaand [november] 1810.2 Wibbigjen Dudink, gedoopt op 07-08-1768 in Hardenberg. Zij is gedoopt op 07-08-1768 in Hardenberg. Wibbigjen is overleden op 20-11-1853 in Hardenberg, 85 jaar oud. Wibbigjen trouwde, 50 jaar oud, op 29-01-1819 in Hardenberg met
Hendricus Meijerink, ongeveer 21 jaar oud. Hendricus is geboren omstreeks 1798. Hendricus is smidsknecht.
Zoon van Hendrik Meijerink en Janna Scholten
Hallo Ria,
Hallo Ria,ja, ik ben er ook een beetje bang voor. Maar je moet ergens beginnen. Ik ben er vrij zeker van dat het antwoord over de grens gezocht moet worden maar wil zeker weten dat ik in nederland niks gemist heb. Ik heb nog een poaar weken de tijd om me voor te bereiden dus zla eens kijken of omgeving Deventer een betere plek is om te beginnen.Dank voor je zoekwerk, levert toch weer wat aanknopingspunten op en ik kan een aantal dingen al schrappen.
Hallo Karst,
Hallo Karst,ja dat is me bekend. Maar ja , ik ben een beetje eigenwijs. Toen niemand iets kon vinden over de herkomst van mijn eigen familienaam (van Baar - vanaf 1710 gevestigd in de Beemster) ben ik door blijven zoeken en heb uiteindelijk in het Gelders archief nog twee generaties gevonden. De sleutel was ook hier één verwijzing naar een erfenis. Ik heb toen bij elkaar wel twee weken in het archief gezeten, met af en toe een vriend die me hielp en mijn vrouw die heerlijk in Arnhem ging shoppen.Vandaar dat ik ook zo geinteresseerd ben in die procuratie voor het gerecht van Lingen (1798). Alleen snap ik nog niet wat er bedoeld wordt met Lingen in 't Kerspel Holten? (...............Lucas Kleijne, wonende te Lingen in ’t Kerspel Holten., zoon van Anne Margaretha Duding en procuratie hebbende van zijn moeder Anne Margaretha Duding, weduwe Hermen (….?) Hendrik Kleijne, woonende te Linggen te Kerspel Holten, gepasseerd voor de geregt aldaar 24 October 1798 mij Notaris vertoond.................)Aangezien mijn vrouw het helemaal niet erg vindt om verder te winkelen en ik over een jaar of 4 met pensioen hoop te gaan met véél meer vrije tijd dan nu, heb ik in mijn hoofd zitten dat ik de herkomst van de noordhollandse familie Dudink ga vinden.Dus ik bereid me voor op verder zoeken in Duitsland. Moet alleen duidelijk krijgen wat ik daar in welk archief kan vinden. En omdat er ook wat duitse dtb gegevens in HCO zouden zijn dacht ik daar maar te beginnen. Dat is het makkelijkst.