linken naar specifieke scan onmogelijk gemaakt

Plaats reactie
Egbert_
Berichten: 3958
Lid geworden op: 06 feb 2017, 22:55

linken naar specifieke scan onmogelijk gemaakt

Bericht door Egbert_ » 07 jun 2022, 15:02

Er is een tijdje terug een aanpassing geweest in de software van archieven.nl/collectieoverijssel.nl waardoor het bijna onmogelijk is geworden om een link te plaatsen. Als je de procedure van de site volgt, en bij een scan terecht komt, kun je links het icoontje voor delen aanklikken. Dan krijg je o.a. een vakje te ziet met linken.

Als je die tektst, met http:// (etc.) kopieert en in de browser plakt, krijg je niet één, maar zeer vele scans te zien. Die ook nog eens heen en weer flitsen, want ze worden steeds verder aangevuld.

Dit is heel jammer, om meerdere redenen. Het wordt hierdoor moeilijk tot onmogelijk gemaakt om links op te slaan en te delen. En verder lijkt heb me zeer belastend voor de server, om telkens maar grote hoeveelheden scans te versturen, terwijl er maar één gevraagd werd. Tenminste, dat was de suggestie van de site.

Dus een verzoek om de software voor linken aan te passen. Ook al wordt de software mogelijk door derden geleverd, er moet toch wel wat aan gedaan kunnen worden?

Gebruikersavatar
Maartje Koelma
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 jul 2016, 14:11

Re: linken naar specifieke scan onmogelijk gemaakt

Bericht door Maartje Koelma » 13 jun 2022, 11:40

Hoi Egbert! Dankjewel voor je opmerking. Ik heb deze doorgestuurd naar mijn collega's die zich bezig houden met het collectiebeheersysteem. Zij zullen jou een reactie sturen, eventueel per mail.

Met vriendelijke groet,
Maartje Koelma

Plaats reactie