GI nog steeds problematisch

Plaats reactie
ria jongman
Berichten: 2408
Lid geworden op: 14 okt 2021, 19:30

GI nog steeds problematisch

Bericht door ria jongman » 13 okt 2023, 17:38

DRINGENDE OPROEP

AAN collectie overijssel

Nog steeds zijn - ondanks herhaalde oproepen mijnerzijds - vele dopen NIET in de GI herplaatst.

Zoals
*N.H. Doopboek RBSO nr. 697 0709 697
*N.H. Doopboek RBSO nr. 698 0709 698
*N.H. Doopboek RBSO nr. 705 0709 705

Ook de onderstaande gegevens zijn NIET meer terug te vinden

*Ondertrouwboek RBSO nr. 728 0709 728

*Begraafboek RBSO nr. 738 0709 738

Volgens de site van collectieoverijssel.nl/ gegevens zijn die wel opgenomen in de GI, maar - daar is niets over te vinden

Onderhand duurt dit al wel een jaar = wordt het eindelijk toch wel eens tijd om dit op te lossen?

Uiteindelijk kan toch niet blijven worden gezegd -
Door de complexheid van de GIZ is het helaas niet eenvoudig uit te zoeken wat er gebeurd is met deze gegevens. Mijn collega's gaan dan ook meer tijd nodig hebben om dit goed te onderzoeken. Ik snap dat dit de voortgang in uw eigen onderzoek in de GIZ in de weg zit.

Het gaat ook niet alleen om mijn onderzoek, maar om aan de bezoekers gegevens te verstrekken die worden beloofd!
En die zijn niet te vinden.
Het is gewoon een slecht visitiekaartje als dit niet wordt opgelost.
Ik snap het echt niet.

Janny Lalkens
Berichten: 2587
Lid geworden op: 10 jan 2006, 00:00

Re: GI nog steeds problematisch

Bericht door Janny Lalkens » 16 okt 2023, 11:01

Ik ondersteun dit verzoek van mevrouw Jongman.

Gebruikers van Collectie Overijssel zijn meer gebaat bij het kunnen vinden van DTB-gegevens via Internet dan bij het inventariseren door personeel van Collectie Overijssel van geschonken bedrijfsarchieven of van gedeponeerde archieven van opgeheven verenigingen of van nog draaiende verenigingen. Soms inventarisatie van kleine ondernemingen.

Waarschijnlijk zie ik het nu te simpel wat betreft de taakverdeling voor het personeel van Collectie Overijssel en is mijn wens niet in overeenstemming met wetten die gelden voor archieven en voor het deponeren van bedrijfsarchieven en het inventariseren daarvan.

Maar mijn wens is wel in overeenstemming met de praktijk van onderzoek bij cliënten van Collectie Overijssel.

Jenine de Vries
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2021, 11:28

Re: GI nog steeds problematisch

Bericht door Jenine de Vries » 08 jan 2024, 13:10

De namen uit de inventarisnummers 697, 698, 705, 728 en 738 zijn inmiddels weer te vinden in de GI. Deze waren uit de database weggevallen door middel van een technische fout in de manier waarop ze gepubliceerd waren. Dit staat nu gelukkig weer goed.

De DTB bronnen van andere plekken dan Zwolle en Zwollekerspel zijn te vinden in toegang 0124.

Plaats reactie