Grietje Lameijn

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Plaats reactie
Wil

Grietje Lameijn

Bericht door Wil » 22 aug 2024, 14:38

Hallo,

In november 1791 wordt in Zwolle Johannes Jansen geboren, zoon van Roelof Jansen en Grietje Lameijn.
Deze Johannes trouwt in 1813 in Amsterdam, waarbij zijn ouders vermeld staan. Uit de huwelijksbijlagen blijkt dat er een consent gegeven is via de notaris in Zwolle voor dit huwelijk.

De beide ouders wonen voor de Camperpoort 201. In 1815 overlijdt Roelof Jansen. De aangevers stellen dat hij 78 jaar was.

Roelof Jansen is geboren in Sleen in 1749 als zoon van Albert Jansen en Dijna Konradt.
Roelof en Grietje huwen in sleen in 1782 en krijgen een kind Albert in 1785 in Peest dat in Norg gedoopt wordt.

De bevolkingsregistraties van Zwolle rond 1790-1826 heb ik doorgenomen. Ik tref Roelof daar aan en in 1816 woont Wed. Roelof Jansen op de Camperpoort 201. Bij de volkstelling van 1826 komt ze niet meer voor op dat adres.

Grietje lijkt niet in Zwolle overleden te zijn. Ik tref ook nergens hun aankomst (lidmaat/indemniteit) of haar vertrek aan.

Volgende week vrijdag ga ik naar het archief in Zwolle.

Heeft iemand een goed advies/suggestie, qua zoekstrategie?

met vriendelijke groeten,

Wil

ria jongman

Re: Grietje Lameijn

Bericht door ria jongman » 24 aug 2024, 21:13

Heb je wel een afspraak gemaakt bij het HCO?
Volgens mij kun je er niet meer zomaar binnen stappen, of ik moet me al sterk vergissen.

Je kunt digitaal zoeken naar de nalatenschap van Grietje.

onder nr 6

VREDEGERECHT ZWOLLE
https://collectieoverijssel.nl/collecti ... &milang=nl

Plaats reactie