IIk ben het inderdaad wel tegengekomen dat een weduwe vermeld werd als weduwe van de 1e man- ik heb niet zo gauw een voorbeeld voorhanden.
Viel me wel op dat ze dan niet zo lang getrouwd waren met de 2e man.
IIk ben het inderdaad wel tegengekomen dat een weduwe vermeld werd als weduwe van de 1e man- ik heb niet zo gauw een voorbeeld voorhanden.
Henrick is kleinzoon van Griete Egberts ter Weehe (zie elders op het forum)f248 - 4 mrt 1637 - Richter Henrick Ter Cuijlen.
Keurnoten Jonker Henrick van Uijtterwijck en Georgh van Ittersum, JVDr.
- Mombers over Henrick Coops kinderen: Roeloff Arentsen en Jan Jansen.
Verschenen is Henrick Coops, wonende te Genne. Hij heeft ten overstaan van de voorschreven mombers erfuiting gedaan aan zijn twee kinderen, met name(n) Coop en Geertien Henricks, geprocreerd bij zijn zaliger huisvrouw Jannegien Peters. [-]
f371 - 23 juli 1621 - Coram Richter Cornelis van Dongen.
Keurnoten Wolter Woltersen en Adriaen van Gellre.
Compareerde de Ed. Erentfeste Jonker Derrick ban Keppel toe den Dinshaeve [= Dingshof], [-] voor een somma van penningen ten genoegen voldaan en betaald [aan] Henrick Lubbers, zijn huisvrouw Aeltien Peters en hun erfgenamen, wonende bij de Vechte, een zekere losrente van 20 goudgulden jaarlijks, het stuk ad 28 stuiver, uit en over zekere 3 morgen land in Genne buitendijks in het kerspel van Swolle recht [tegen] over Kijck in de Vecht, gemeenschappelijk met zijn zuster en broers, elk voor een derde deel, voor wie hij de rato caveert en instaat. [-]
Dat klopt ongeveer, hieronder een uitsnede van een (Hottinger) kaart uit 1788