Twee keer Maas
Ja, vermoedelijk wel een fam.
Ja, vermoedelijk wel een fam. lid.De naam Albartus komt niet echt heel veel voor en Scheers ook niet.

Hallo Helen,
Hallo Helen,Theoretisch zouden dit de ouders van Anna C. Scheers kunnen zijn, als je kijkt naar de naamgevingen van kinderen, alleen kan ik van die Anthonius verder niks vinden, als ik goed gekeken heb met die hitte dan -;):Rk Augustijnen Nijmegen:Kind: Barbara Scheers
Vader: Antonius Scheers
Moeder: Anna Jansens
Datum document: 18/11/1690
Getuigen: Jan Jansens van Seck, Dirixken Jansens. Gedoopt in de MeulenstraetIn Geertruidenberg, Den Bosch, Nijmegen , Breda geen huwelijk kunnen vinden van J. Maas x Scheers. Heb je al bij Kampen trouwen gekeken bij verschillende geloven? En Arnhem?Groetjes, Jettie
Vader: Antonius Scheers
Moeder: Anna Jansens
Datum document: 18/11/1690
Getuigen: Jan Jansens van Seck, Dirixken Jansens. Gedoopt in de MeulenstraetIn Geertruidenberg, Den Bosch, Nijmegen , Breda geen huwelijk kunnen vinden van J. Maas x Scheers. Heb je al bij Kampen trouwen gekeken bij verschillende geloven? En Arnhem?Groetjes, Jettie
Hallo Jettie,
Hallo Jettie,Dank je wel. 't Is ook wel erg veel, hè? Het eerste huwelijk van (Joh) Anna C. met Melchior Theunisse Peck (/Pik/Peek/Beeck) was op 19-4-1733 NG.Zij werd dus geboren ca. 1713.1765 Lijkt me dan erg laat voor een 2e huwelijk van vader, ca. 75 jr. Kinderen Peck-Scheers (Melchior was ruiter in reg. Nassau la Lecq):1. Johannes Philippus, 1734 Nijmegen2. Anthonie, 1737 Elburg3. Anna Maria, 1739 Nijmegen Kinderen Maas-Scheers:4. Albartus, 1747 Nijmegen5. Henrica Maria, 1749 Vollenhove6. Anna Margaretha, 1753 Vollenhove7. Everardus, 1756 Vollenhove8? Gerrit, 1760 Maastricht Nr. 2 mogelijk en nr. 5 zeker RK gedoopt, de anderen NG. Jan Maas was mogelijk cavallerist in CR 688b.Melchior Peck was Ruiter in het regiment Nassau La Leck

De naam Anthonie komt, denk
Hallo Jettie,Wat heerlijk dat je nog steeds mee zoekt! NG Arnhem heb ik doorzocht.NG lijkt het meest waarschijnlijk, omdat bijna alle kinderen NG gedoopt zijn. De naam Anthonie komt, denk ik, van de vader van Melchior Theunnisse Peck.Dit 1e huwelijk ook NG. Ik weet intussen bijna niet meer waar ik wel en niet gezocht heb, maar wel in de meest voor de hand liggende garnizoensplaatsen. 't Zou misschien helpen als we wisten waar en wanneer Melchior gestorven is, maar ik weet niet of er gedurende een oorlog tijd was om alle gesneuvelden netjes te registreren. Groetjes, Helen P.S. Opmerkelijk, kwam ik ergens tegen:In Amsterdam werd 11-8-1675 een Jan Pik gedoopt, een Swart, van Angola. En even iets weggehaald over Breda, want dat klopt misschien niet. Daardoor komen onze berichten weer doorelkaar te staan, helaas. Sorry, 'k had vast last van de warmte, of de benaming van de regimenten klopt niet meer op Dutch regiments.

Hallo Helen,
Hallo Helen,O ja, inderdaad zal Anthonius naar de vader van Melchior vernoemd zijn, ook ik had last van de warmte,met 28-30 gr in huis!In Nijmegen geen begraven van Melchiorte vinden,heb je NG trouwen Arnhem ook gehad van alle boeken , er zijn nl een 2 trouwboeken van de gezochte periode.Kan ook zijn dat ze ttv trouwen/kinderen in een van de Belgische plaatsen zaten waar geen of amper gegevens van bewaard zijn.al met al toch niet om uit te staan! Heb je van alle kinderen uit de 2 huwelijken wel hun overlijden/trouwen gevonden?Overzicht waar Melchior in diende, ik denk dat je je niet strikt aan die jaren hoeft te houden, misschien is hij in Kampen of Venlo bv overleden?Regiment Cavalerie Bentinck (Nassau-La Leck)Leeuwarden ?1716-1721CR599aRegiment Cavalerie Bentinck (Nassau-La Leck)Arnhem1721-1722CR599aRegiment Cavalerie Bentinck (Nassau-La Leck)Bergen op Zoom1722-1725CR599aRegiment Cavalerie Bentinck (Nassau-La Leck)Utrecht1725-1728CR599aRegiment Cavalerie Bentinck (Nassau-La Leck)Maastricht1728-1731CR599aRegiment Cavalerie Bentinck (Nassau-La Leck)Nijmegen1731-1734CR599aRegiment Cavalerie Bentinck (Nassau-La Leck)Kampen1734-1737CR599aRegiment Cavalerie Bentinck (Nassau-La Leck)Venlo1737-1745CR599aRegiment Cavalerie Bentinck (Nassau-La Leck)Breda1745-1748CR599aRegiment Cavalerie Bentinck (Nassau-La Leck)Alphen1748-1750CR599aRegiment Cavalerie Bentinck (Nassau-La Leck)Haarlem1750-1751CR599aRegiment Cavalerie Bentinck (Nassau-La Leck)Zutphen1751-1753CR599 Jettie
Hallo Jettie,
Hallo Jettie,Ja, van CR 599a was ik eerst uitgegaan, omdat die Nassau La Leck genoemd wordt.Eerste kolonel bij CR 688a heette van der Duyn en daarom werd het regiment Duyn genoemd. Hij was Heer van Rijswijk.De volgende kolonel, in de tijd van Melchior:Maurits Lodewijk II, Graaf van Nassau - La Leck, Heer van Beverweerd.Dan zou je verwachten dat dit reg. toen Nassau La Leck genoemd werd. Vandaar mijn verwarring nu.Deze laatste: 1731 Nijmegen1735 Arnhem1737 Kampen, Zwolle1746 Bolsward, Dokkum, Sneek1737 tot 1746 is een erg lange periode, maar kan wel als er een oorlog was.Zonder oorlog werd elke drie jaar van garnizoensplaats gewisseld. P.S. Een Heer was een ridder en dan zie ik zo het plaatje voor me van die mannen te paard, ha, ha.

Ten tweede.
Ten tweede.Het huwelijk van Henrica Maria, met wie onze fam. doorgaat is bekend.Bij Anna Margaretha heb ik staan dat zij op 6-10-1794 in Vollenhove getrouwd is met Geert Hoegen van Smirren, maar niet gevonden in trouwboek Vollenhove. Dus dat kan niet kloppen.Gerrit is overleden op 21-3-1842 Stad Vollenhove, 82 jr. , geboren te Maastricht (Limburg), echtgenoot van Maria Apeldoorn. Verder tussen 1811 en 1842 geen overledenen in Vollenhove uit dit gezin gevonden.Trouwboeken Vollenhove missen vanaf 1685, daarna is er nog een van 1791-1795.De missende boeken waren er in de 19e eeuw al niet meer, las ik ergens.

Ik denk dat het enige dat je
Ik denk dat het enige dat je kunt doen is de legerplaatsen nalopen bij trouwen/dopen, natuurlijk vooral die het meest in aanmerking komen.Maar ik heb ook meegemaakt dat een soldaat in Den Haag trouwde, elders gelegerd lag, maar daar trouwde omdat vermoedelijk zijn bruid daar op dat moment woonde (dienstmeisje?).En hopen dat er nog wat in Wiewaswie tevoorschijn komt.In Belgie komt de naam Maas of Maes ook heel veel voor, Scheers ook, maar ja......Jettie
We hadden ook nog deze,
Melchior werd niet NG begraven te Venlo, en niet RK aldaar tussen 1737 en 1746. Huissen 1765 NGDen 25 7bris Zijn alhier in ondertrouw opgenomen Jan Luyten Grenadier onder de Compagnie van Collonel Horton in 't Tweede Battaljon van de Colonell GordonZoon van Hendrik Luyten moeders naam onbekentmet Anna Maria Peck van Nimwegen Dochter Melcher Peck en Anna Catrin ScheersHuwelijksdatum staat er niet bij. Nijmegen NG doop 5-10-1764 Hendrik onegt, zoon van Jan Luyten en Anna Maria Peck IR 675a (Kolonel Houston en Kolonel Gordon) gelegerd in Nijmegen van 1763 -1767

bericht 2 vandaag, dit al
bericht 2 vandaag, dit zeker al bekend? NijmegenNederduits-Gereformeerde Gemeente 1608-1810Moeder:Maria PekKind:Johannes BennerVader:Hendrik BennerDatum document:24/2/1769Getuigen:Albertus Scheers, Anna Catharina Scheers