hendrik jans wout

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Plaats reactie
lidy koopmans

hendrik jans wout

Bericht door lidy koopmans » 05 dec 2005, 00:27

Een van de voorouders van mijn man is in 1723 getrouwd met Zwaantje Hendriks Wout in 't Clooster. Haar man heette Kornelis (Knelis, Cornelis) Alberts. Zij zijn getrouwd in Scherpenzeel. Over haarheb ik tot op heden niets kunnen vinden. Ook over zijn ouders tast ik in het duister. Wie kan mij helpen.

Hinke

Hallo Lidy, bedoel je

Bericht door Hinke » 05 dec 2005, 19:06

Hallo Lidy, bedoel je Scherpenzeel in Friesland? Zag op Tresoar zo snel geen huwelijk van dit echtpaar. En is Zwaantje haar naam 'Wout in't Clooster'? Of is 't Clooster een gebieds aanduiding? Ik heb wel wat aantekeningen over Woud(t) in Friesland en kop Overijssel waaronder een Hendrik Jans. Als je dus Scherpenzeel in Friesland bedoelt wil ik wat ik heb wel even op een rijtje zetten, heb geen Zwaantje maar zag net op Tresoar wel een doop van een Zwaantje in 1683 met als vader Hendrik Jans, helaas geen moeder vermeld.
Groet, Hinke.

lidy koopmans

Hallo Hinke,Ik bedoel dus

Bericht door lidy koopmans » 06 dec 2005, 00:16

Hallo Hinke,
Ik bedoel dus inderdaad Scherpenzeel in Friesland. Zij komt waarschijnlijk uit 't Clooster uit de kop van Overijssel. Hij uit Scherpenzeel. Hendrik Jans had nogal wat boerderijen o.a. in Scherpenzeel (Friesland), Spanga etc. Kornelis Alberts, de voorvader van mijn man zat op een gegeven moment ook op die boerderijen.
De Zwaantje van 1683 zou best eens mijn gezochte Zwaantje kunnen zijn. Toen ze trouwden was ze natuurlijk al wat ouder, ze hebben ook maar 2 zoons gekregen. Albert en Jan. Misschien heb je hier wat aan.
Vast hartelijk bedankt!!!

Hinke

Hallo Lidy, misschien heb je

Bericht door Hinke » 06 dec 2005, 08:26

Hallo Lidy, misschien heb je nog iets aan het volgende.

Jan Hendriks tr. Femmigje Peters.
Uit deze relatie:

Hendrik Jans Woud, overl. in ?t Klooster onder Oldemarkt voor 31 okt. 1826, tr. Grietje Klazen, overl. Blankenham voor 31 okt. 1826
(zie ook http://www.stellingwerven.dds.nl/index17e/Godsd.htm)

Uit deze relatie:
1. Femmechien Hendriks Woud, tr. (1) Barteld Michiels, overl. 2 febr. 1755 tr. (2) Blankenham 2 febr. 1755 Barteld Jans
2. Grietie Hendriks Woud, overl. 25 sept. 1791, tr. Blankenham 5 mei 1759 Pieter Jans Snoek
3. Jan Hendriks Woud, geb. 1734, overl. Kuinre 31 okt. 1826 tr. Blankenham 13 okt. 1782 Jantje Roelofs, overl. 26 mei 1854
4. Hendrikje Hendriks Woud, geb. Blankenham 1742, overl. Spanga 1 nov. 1819 tr. Andries Klazes Oosterkamp, overl. 1 nov. 1819

Dit alles dus niet volledig, ik heb nog wel meer nageslacht. Heb hier jaren geleden naar gezocht in de hoop een relatie te vinden tussen deze fam. Woud en die van mijn man met een mogelijke voorvader Luitjen Hendriks, is mij destijds niet gelukt en ben er later niet weer aan toe gekomen. Zal er eens een aparte vraag van maken.
Groet, Hinke.

lidy koopmans

Hallo Hinke,Het blijkt dat ik

Bericht door lidy koopmans » 06 dec 2005, 12:50

Hallo Hinke,
Het blijkt dat ik je weer aangezet heb tot onderzoeksactiviteiten.We zoeken beiden in dezelfde richting. Ik heb waarschijnlijk nog wel iets aardigs voor je, maar lastig hier te noteren. Heb je een emailadres?
Groet, Lidy

Hinke

Hallo Lidy, ik ben benieuwd:-

Bericht door Hinke » 06 dec 2005, 15:17

Hallo Lidy, ik ben benieuwd:-) kun je mij geen mail sturen door op het envelopje bij mijn naam te klikken? Ik probeer i.i.g. jou zo wel even te mailen.
groet, Hinke.

Egbert Lantinga

Beste lijstgenoten,Op de al

Bericht door Egbert Lantinga » 20 jul 2006, 19:02

Beste lijstgenoten,
Op de al eerder genoemde website http://www.stellingwerven.dds.nl/makers ... alogie.htm staat vermeld dat Margje Peters een zuster is van Femmigje Peters, de vrouw van Jan Hendriks [Woud]. In de Authorisatieboeken van Weststellingwerf worden zij genoemd als de twee dochters van het voor 1-7-1679 overleden echtpaar Peter Peters en Hijllichien Luibers. Op deze datum is Marichien 18 jaar oud en in een iets latere akte van 9-5-1682 wordt bij Femmichien vermeld dat zij in haar 19e is. Op de eerste datum worden Thijmen Annis te Langelille en Harmen Jansen te Kuinre tot curatoren benoemd. In 1682 wordt Tymen Annes vervangen door Jacob Andrijs te Munnikeburen. Niet benoemd worden: Claes Michiels, Pieter Bouwen, Cornelis Tymens en Albert Peters. Cornelis Tijmens woonde volgens een akte uit 1697 te Slijkenburg.

Groet,
Egbert

Plaats reactie