Vraag over Ammervelt

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Plaats reactie
klunder

Vraag over Ammervelt

Bericht door klunder » 22 mei 2006, 13:06

Beste allemaal,
ik zal mezelf eerst even voorstellen: ik ben Peter Klunder, geboren te Zwolle, en ongeveer de helft van mijn kwartierstaat komt uit het gebied Zwollerkerspel-Dalfsen-Wijhe-Raalte en vrijwel geheel RK.
Wonend en werkend in Noord-Italië komt het zoeken in het HCO er helaas niet zo van en dus grijp ik iedere kans aan om iets verder te komen via 'de digitale snelweg'.
In het blad van de NGV zag ik stuk staan van R. van Bessen uit Heerde waarin melding wordt gemaakt van een zekere Maria Timmermans als weduwe van Anthonij Ammervelt en haar zoon Berend Ammervelt. Dit alles in 1710 te Wijhe.
Ikzelf heb in mijn kwartierstaat een zekere Berend Teunissen op Olde Ammervelde, die getrouwd met Maria Tonissen meerdere kinderen krijgt (waarvan 1 gedoopt 1695 te Heino). Mijn vraag is: weet iemand in deze groep iets van dit gezin van Berend en zijn eventuele voorgeslacht? en trouwens ook hun negeslacht, om dat beter in beeld te krijgen.
Iedere hulp wordt erg op prijs gesteld.
Groet
Peter

ria van bessen

Beste Peter, ik heb jouw

Bericht door ria van bessen » 22 mei 2006, 14:18

Beste Peter, ik heb jouw email goed ontvangen, maar omdat ik de andere gegevens over Ammerveld niet alleen, [maar dus samen met iemand anders], heb opgezocht, kon ik niet op eigen houtje beslissen of ik jou de gevraagde gegevens kon toesturen. Je krijgt binnenkort bericht.
Met vriendelijke groeten Ria van Bessen
PS. Het is trouwens Gens Nostra en niet NGV

klunder

Beste Ria,OK, ik dacht: ik

Bericht door klunder » 22 mei 2006, 15:33

Beste Ria,
OK, ik dacht: ik post het hier gewoon ook, indien je het niet ontvangen had.
Ik ben benieuwd naar de eventuele gegevens die je hebt. Ik zie het vanzelf wel.
Groet
Peter

Plaats reactie