Hulp gevraagd bij het zoeken.

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Plaats reactie
Gast

Hulp gevraagd bij het zoeken.

Bericht door Gast » 07 jun 2006, 22:48

Wie kan mij helpen.
In mijn genealogisch onderzoek loop ik vast in Schokland. Uit een huwelijksakte die ik bezit van 1 van mijn voorvader Willem Jans de Jong, blijkt dat hij geboren is in 1799 te Schokland, zoon van Jan Everts de Jong en Elisabeth Theunis.
Willem Jans de Jong huwde 11 februari 1824 te West Stelling Werf met Jantje Jans Kraak, zij geboren te Blesdijke rond 1795. Willem Jans de Jong is op 2 april 1845 te Giethoorn overleden.
Uit de huwelijksakte blijkt dat Willem Jans de jong een broer had genaamd Jacob Jans de Jong (getuige) en dat de ouders volgens een getuigen verklaring een lengte van jaren zijn overleden.
Wie kan mij informatie verstrekken hoe en waar in welk archief (Schokland) verder kan zoeken.
Het gaat hierbij dus om de gegevens van Jan Everts de Jong en Elisabeth Theunis.

wim meijberg

Hallo Hans, Ik kwam dit tegen

Bericht door wim meijberg » 07 jun 2006, 23:02

Hallo Hans,
Ik kwam dit tegen in Genlias.
Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
Archieflocatie Nieuw Land Erfgoedcentrum
Algemeen Toegangnr: 102
Inventarisnr: 114
Gemeente: Schokland
Soort akte: Huwelijksakte
Aktenummer: 3
Datum: 10-07-1826
Bruidegom Albert Jans Karel
Geboorteplaats: Schokland
Bruid Jacobje Jansen de Jong
Geboorteplaats: Schokland
Vader bruidegom Jan Albers
Moeder bruidegom Maria Koridon
Vader bruid Jan Evers de Jong
Moeder bruid Lijsje Teunis
Nadere informatie Bg.: Oud: 34 jr.; Vader 1804 overleden.; Bd.: Oud: 39 jr; Moeder ca. 1810; Vader ca. 1804 overleden
Voor Schokland kun je ook in het gemeentearchief van Kampen terecht. Kom er volgende week en wel wel kijken wat ik kan vinden.

Vriendelijke groet
Wim Meijberg

wim meijberg

Hallo Hans,Den 25 Maart 1783

Bericht door wim meijberg » 13 jun 2006, 21:34

Hallo Hans,
Den 25 Maart 1783 ondertrouwden te Schokland Jan Everts j.m. van Ens en Lijsje Theunis j.d. van Ens. Getrouwd 21 Apr. 1783.
De rest van wat ik nog voor je heb mail ik je binnenkort.,

Vriendelijke groeten

Wim

Plaats reactie