Geacht forum.
Kan iemand mij verder helpen met de voorouders van:
Johannes Bokkerink, ook Johannes Grades Bokkerink
geh met
Catharina Gielbers, ook Anna Catharina Gielberts
beiden vermoedelijk geboren en gehuwd in Delden
Geschatte geboortedata rond 1805, huwelijk ca 1830
Ze hadden in ieder geval een zoon
Antonij Bokkerink, geb Delden 1830,
(geh 22-04-1853 met
Berendina Luierweert, geb Delden1832)
De Luierweert tak heb ik dank zij het Forum al behoorlijk kunnen vinden, de Bokkerink en Gielbers voorouders echter niet.
Ik wacht in spanning af
Theo Heydenrijk
bokkerink/gielbers delden?
-
tukkergirl
Bron Burgerlijke stand -
Bron Burgerlijke stand - Overlijden
Archieflocatie Historisch Centrum Overijssel
Algemeen Gemeente: Delden, Stad
Aktenummer: 4
Aangiftedatum: 00-00-1852
Overledene Johannes Grades Bokkerink
Heb je ook al hier gekeken http://www.zornsoftware.com/twentebestand/index.html?
hier vind je ook de naam Bokkerink, maar dan rond 1726....
de naam Gielberts vind ik hier niet terug.
Thea
Archieflocatie Historisch Centrum Overijssel
Algemeen Gemeente: Delden, Stad
Aktenummer: 4
Aangiftedatum: 00-00-1852
Overledene Johannes Grades Bokkerink
Heb je ook al hier gekeken http://www.zornsoftware.com/twentebestand/index.html?
hier vind je ook de naam Bokkerink, maar dan rond 1726....
de naam Gielberts vind ik hier niet terug.
Thea
Beste Theo, je kunt onder de
Beste Theo, je kunt onder de indexen op de HCO-site de huwelijksakte van Johannes Gerhardus Bokkerink met Anna Catharina Gilbers dd. 1-8-1816 te Delden aktenr. 18 vinden. (zoeken op "bok" bij eerste persoon, plaats: delden, "begint met".
Succes!
ps
in de tweede helft van de zeventiende eeuw woonde er in het torenvierdel een Jan Bockerinck/Glazenmaker. Ik vermoed dat jouw familie van hem afstamt danwel zeer nauw verwant is, omdat de beroepen glazenmaker en verfer/schilder verwant zijn.
Succes!
ps
in de tweede helft van de zeventiende eeuw woonde er in het torenvierdel een Jan Bockerinck/Glazenmaker. Ik vermoed dat jouw familie van hem afstamt danwel zeer nauw verwant is, omdat de beroepen glazenmaker en verfer/schilder verwant zijn.
Het stadje Delden was in vier
Het stadje Delden was in vier vierdels verdeeld (als ik t wel heb waren er ook stadjes met maar DRIE vierdels raar maar waar.
Het noordwestelijke heette Torenvierdel naar de toren van de Oude Blasiuskerk - toentertijd de enige (kerk)toren van de stad.
Het noordoostelijke, Stadhuisvierdel, was genoemd naar het stadhuis dat daar stond (nu Zoutmuseum).
Het zuidoostelijke: Vossenbrinkvierdel, genoemd naar de Vossenbrink, waarbij in de buurt ook het vroegere erf Bokkerink lag. De Vossenbrink hoorde zelf ook bij dit vierdel.
Het zuidwestelijke vierdel heette het Sint Annenbrinkvierdel naar de Sint Annenbrink die er zelf ook onder hoorde. Ook de Schoppenstede hoorde onder dit vierdel.
De scheiding van de vierdels werd (binnen de grachten) heel eenvoudig gevormd door de Langestraat (verdeling in noord/zuid) en de Marktstraat/Korte straat (verdeling in oost/west). De glazenmaker Jan Bockerink woonde aan de (huidige) Noordwal in het Torenvierdel.
Het noordwestelijke heette Torenvierdel naar de toren van de Oude Blasiuskerk - toentertijd de enige (kerk)toren van de stad.
Het noordoostelijke, Stadhuisvierdel, was genoemd naar het stadhuis dat daar stond (nu Zoutmuseum).
Het zuidoostelijke: Vossenbrinkvierdel, genoemd naar de Vossenbrink, waarbij in de buurt ook het vroegere erf Bokkerink lag. De Vossenbrink hoorde zelf ook bij dit vierdel.
Het zuidwestelijke vierdel heette het Sint Annenbrinkvierdel naar de Sint Annenbrink die er zelf ook onder hoorde. Ook de Schoppenstede hoorde onder dit vierdel.
De scheiding van de vierdels werd (binnen de grachten) heel eenvoudig gevormd door de Langestraat (verdeling in noord/zuid) en de Marktstraat/Korte straat (verdeling in oost/west). De glazenmaker Jan Bockerink woonde aan de (huidige) Noordwal in het Torenvierdel.