Nogmaals Huisman/Huijsman
- ria van bessen
bericht 2
bericht 2Ik zal u nog een tip geven, reis af naar het HCO in Zwolle en raadpleeg het oud rechterlijk archief van Wanneperveen/Dinxterveen en zoek de voogdijakte op van Jacob [Hendriks] Frants als hij hertrouwt met Lammigjen Jans . Als hij dan 2 zonen heeft volgens de gegevens op het stamboomforum, dan is er een voogdij, worden er voogden gesteld die bijna altijd familie zijn én heeft u het bewijs. Daar heeft u ons, noch iemand anders niet voor nodig. U kunt zelfs een medewerker van het HCO opdracht geven om dat voor u te doen tegen betaling.
-
Gerrit Jan
Als ik wegens ziekte niet aan
Als ik wegens ziekte niet aan huis gekluisterd zou zijn was ik natuurlijk al lang naar het HCO gegaan om e.e.a te verfieren. Helaas kan dat niet en moet ik het doen met gegevens afkomstig van het internet. Klaarblijkelijk anders dan u probeer ik de enorme informatiestroom zoveel mogelijk toe te spitsen om aan de vraagstelling te voldoen. Wat ik van u tot nu toe heb gekregen (nogmaals onder dankzegging) is een lawine van informatie waardoor ik zo langzamerhand het spoor bijster dreig te worden. Voor mij is genealogie een nuttige tijdsverspilling en geen must. Ik ben slechts benieuwd naar antwoorden op de vraag waar mijn voorouders vandaan kwamen, wat ze deden en hoe ze heetten. Dat u twijfelt aan mijn oprechtheid inzake de manier waarop ik aan mijn info kom laat ik geheel voor uw rekening. Maar u kunt toch niet met droge ogen ontkennen dat u daar veronderstelt dat ik data aan het verzinnen ben? Voor de goede orde verwijs ik u bijvoorbeeld naar de site van Savenije, 'Het groene graf (ik heb de naam niet verzonnen) of de Myheritage site. Bij de laatste worden gepubliceerde stambomen, waaronder die van mij dmv algoritmes met elkaar vergeleken. De daaruit voortkomende matches leveren soms treffende overeenkomsten op waardoor je de sterke indruk krijgt dat je als stamboomonderzoeker goed bezig bent. Soms levert het nieuwe informatie op. Daardoor kwam ik op de naam van de eerdere Marrichjen Jans. De makke van myheritage is dat er geen bronvermeldinfen bijstaan. Het enige wat dan rest is mailen met andere stamboombeheerders die die uitkomsten hebben gepubliceerd. Ik ben echter daartoe niet in staat omdat ik geen premium abonnement heb, wat vrij prijzig is. Te prijzig voor mij. Zoals ik al zei: genealogie is slechts een hobby voor mij. Via andere media heb ik getracht om contact te zoeken met die stamboombeheerders met tot nu toe helaas nul resultaat. Dit was mijn laatste bijdrage. Ik wens u veel succes toe.
- ria van bessen
Als u vanaf het begin
Als u vanaf het begin duidelijker was geweest, ook over de persoon van wie ú dus afstamt, zodat het ons duidelijk is dat u werkelijk belang hebt bij die gegevens, of dat u er alleen maar nieuwsgierig naar bent, omdat deze dus simpelweg een Frantsen is en mogelijk bij uw afstamming hoort, dan alleen ... het geven van een naam, met mogelijk een 2e huwelijk, met mogelijk een 1e vrouw, met mogelijk twe zonen en mogelijk wat er nog mogelijk zou kunnen zijn, dan was er geen verwarring ontstaan.In uw eerste bericht gaf u zelfs aan dat Marrigje Jan Frantsen een dochter was van Jacob Frantsen.. Er is regelmatig om meer gegevens gevraagd. Waar u niet op reageerde door alleen opnieuw aan te geven wat u al eerder aangaf.In het verleden ben ik zelfs voor vragenstellers persoonlijk naar het HCO afgereisd, omdat men niet kon wegens ziekte of verre afstand. Maar ik doe dat alleen bij een serieuze vraagstelling en u kunt dan wel vinden dat uw vraag serieus was, maar ik kan dat vanaf hier niet beoordelen, ik kan dat alleen beoordelen vanuit de vraagstelling én de reactie daarop, die toch steeds dezelfde was of een herhaling van wat al eerder was geschreven. Als u daar dan door ons op wordt gewezen, begint u ons min of meer te beschuldigen.Dat het gegaan is zoals het gegaan is, hebt u zelf in de hand gehad.Ik vind het wel jammer dat het zo gelopen is, maar ik zie geen aandeel van mezelf hierin. Maar het zij zo, dit is ook mijn laatste bericht betreffende dit onderwerp.
-
Albert Aalderson
Is de site van Albert Huisman
Is de site van Albert Huisman, Huismangenen al eens bekeken ?