Albert van der Sel en Geesje van Lenthe trouwden 30 april 1781 in Zwolle. Zij doopten minstens 7 kinderen in Zwolle vanaf 1782 tot 1799.
Albert van der Sel was een zoon van Hendrik Gerrits [van der Sel] en Derkje Loos, die op 7 mei 1736 in Zwolle huwden.
Hendrik Gerrits zou afkomstig zijn van Kampen. Of hij daar bekend stond onder de naam 'van der Sel' of dat hij die pas bij zijn huwelijk aannam, is mij niet duidelijk.
Over Hendrik Gerrits heb ik nog staan:
Wonende op de Nijstad. Begraven op het Bergklooster Kerkhof.
Op 8 november 1757 transporteert Hendrik Van Der Sel zijn huis, staande buiten de Dieserpoort, aan Teunis Velsink en Egberdina Van De Stokte.
15.10.1784 Van Der Sel, touwslager wonende op de Nijstad, is begraven op het Bergkloosterkerkhof.
Wie weet meer?
Over Geesjen van Lenthe is mij ook niet erg veel bekend. Zij werd geboren in Zwolle op 29 dec. 1754 als dochter van Rutger van Lenthe en Berendina Nakman, die op 5 februari 1742 in Zwolle trouwden. Het was wellicht Rutger's derde huwelijk (op 4 mei 1734 trouwde hij in Zwolle Aaltje Jansen).
mvg
Ronald Blancke
van der Sel Zwolle
- ria van bessen
Hallo, is deze familie RK ?zo
Hallo, is deze familie RK ?
zo ja - ik heb een Hendrik Gerrits op de Loibois in Mastenbroek. En een Nakman op de Loibois in Mastenbroek.
Maar er is ook een prot. tak Nakman in Wijhe.
Overigens,
Hendrik Gerrits ondertrouwt te Kampen op 13 april 1736 als jm van Kampen met Derkje Loos jd van Zwolle -
groet Ria van Bessen
zo ja - ik heb een Hendrik Gerrits op de Loibois in Mastenbroek. En een Nakman op de Loibois in Mastenbroek.
Maar er is ook een prot. tak Nakman in Wijhe.
Overigens,
Hendrik Gerrits ondertrouwt te Kampen op 13 april 1736 als jm van Kampen met Derkje Loos jd van Zwolle -
groet Ria van Bessen
-
Joyce Visser
Hallo Ronald,
Hallo Ronald,Je vraag is natuurlijk al oud. Heb je inmiddels iets meer over de familie Van der Sel ontdekt ?Ik heb een Janna van der Sel die trouwt op 21-11-1729 Zwolle met Hendrik Gerrits, jm en jd, beijdebuiten de Dieserpoort, hij met get. Matthijs van der Cel, zij met de huisvrouw van Adam van der Cel.Voor Janna heb ik nog geen ouders gevonden.Voor het 2e deel van je vraag over Rutger van Lente weet ik wel iets meer. Een achterkleinzoonvan een broer van Rutger trouwde in 1829 bij mij in de familie aan en ik heb daardoor ooit kontaktgehad met iemand die daar rechtstreeks van afstamde en wat meer informatie had.Voor Rutger heb ik gevonden dp 4-10-1705 te Dalfsen, zoon van Robert (Roebert) Remmelts enGeesien Remmelts. de fam. woonde eerst te Rechteren en jater te Lenthe, dat ligt tussenDalfsen en Zwolle.Rutger vernoemt bij zijn 1e huwelijk met Aaltje Jansen een Roebert en bij zijn 2e huwelijknogmaals een Roebert en dus jouw Geesje.Als je een uitgebreid overzicht wilt moet je me maar even rechtstreeks mailenop jbvisser @ xs4all.nl (aan elkaar natuurlijk) Met vriendelijke groet,Joyce Visser