Wie weet wanneer Lefert van der Kolk en Engbertje Seinen zijn getrouwd (Nieuwleusen)? Hun huwelijk vond plaats rond de overgang naar de Burgerlijke Stand. Ze waren in elk geval getrouwd voor eind augustus 1811.
Ik heb vorig jaar in het archief gezocht naar een akte (Nieuwleusen) en het trouwboek bekeken, maar kon ze helaas niet vinden.
Vr. gr. Marian
Lefert van der Kolk en Engbertjen Seinen - Nieuwleusen
-
Buurtmuseum Kamperpoort
Lefert Jans van der Kolk,
Lefert Jans van der Kolk, geboren op 23-10-1779 te Nieuwleusen, beroep landbouwer, Gehuwd met Engbertje Jans Seinen, geb ca. 1780, overleden op 14-10-1848.
Kinderen.
Jan van der Kolk geboren op 13-02-1811
Geertje van der Kolk geboren op 06-09-1827, overleden op 10-10-1894.
Hendrik van der Kolk geboren op 11-12-1830.
Ik hoop dat hier wat aan hebt.
Groet Buurtmuseum Kamperpoort
Kinderen.
Jan van der Kolk geboren op 13-02-1811
Geertje van der Kolk geboren op 06-09-1827, overleden op 10-10-1894.
Hendrik van der Kolk geboren op 11-12-1830.
Ik hoop dat hier wat aan hebt.
Groet Buurtmuseum Kamperpoort
- ria van bessen
Dag Marian,Wel gevonden -
Dag Marian,
Wel gevonden -
Zwollerkerspel
1. - 6 Grasmd.[=april] 1810
2. - Lefert Jans J.M. te Ruiteveen.
3. - Engbertje Jans J.D. aldaar.
4. - huwelijk 23 Grasmd. 1810, [Rigter] L.H.C. Nilant, Keurn. J. Meulenbelt &
Jan van Laar.
5. -
6. - Jan Borgers, bruidegoms vader, & Geesje Arends, bruids moeder : [getuigen]
Maar omdat de bruid Seinen als patroniem heeft volgens jouw gegevens, twijfel ik, tenzij de vader Seine Jans heet, dan zou ze wel de goede persoon kunnen zijn, want het is me opgevallen dat men rond die tijd het patroniem van de vader gebruikte als achternaam.
Dit zou niet de eerste keer zijn, dat mensen vastlopen om die reden zo rond 1800.
groet Ria
[ 21. Juni 2007, 20:38: Bericht gewijzigd door: ria van bessen ]
Wel gevonden -
Zwollerkerspel
1. - 6 Grasmd.[=april] 1810
2. - Lefert Jans J.M. te Ruiteveen.
3. - Engbertje Jans J.D. aldaar.
4. - huwelijk 23 Grasmd. 1810, [Rigter] L.H.C. Nilant, Keurn. J. Meulenbelt &
Jan van Laar.
5. -
6. - Jan Borgers, bruidegoms vader, & Geesje Arends, bruids moeder : [getuigen]
Maar omdat de bruid Seinen als patroniem heeft volgens jouw gegevens, twijfel ik, tenzij de vader Seine Jans heet, dan zou ze wel de goede persoon kunnen zijn, want het is me opgevallen dat men rond die tijd het patroniem van de vader gebruikte als achternaam.
Dit zou niet de eerste keer zijn, dat mensen vastlopen om die reden zo rond 1800.
groet Ria
[ 21. Juni 2007, 20:38: Bericht gewijzigd door: ria van bessen ]
- ria van bessen
Marian, de huwelijksakte zat
Marian, de huwelijksakte zat in Zwollerkerspel, in te zien HCO - niet digitaal.
Is de moeder van Lefert soms Jantje Leferts ?
Jantje Leferts was gehuwd met Jan Wichers, de vader van Lefert en ze hertrouwt na 20-10-1804 met Jan Jansen volgens een testament dd 1-12-1804.
Omdat je aangaf dat - 1. het huwelijksboek weg is en 2. de vader Jan Jansen is, is het mogelijk dat je onbedoeld een fout maakt?
groet Ria
Is de moeder van Lefert soms Jantje Leferts ?
Jantje Leferts was gehuwd met Jan Wichers, de vader van Lefert en ze hertrouwt na 20-10-1804 met Jan Jansen volgens een testament dd 1-12-1804.
Omdat je aangaf dat - 1. het huwelijksboek weg is en 2. de vader Jan Jansen is, is het mogelijk dat je onbedoeld een fout maakt?
groet Ria
- ria van bessen
Dag Marian, ik merk het, je
Dag Marian, ik merk het, je doet je huiswerk uitstekend! Leuk dat zo'n hobby zelfs buiten Nederland nog contacten geeft.
De trouwakte geeft niet meer informatie, maar ik kan me voorstellen dat je een copie van de akte wilt hebben voor de verzameling.
met vriendelijke groet, Ria
De trouwakte geeft niet meer informatie, maar ik kan me voorstellen dat je een copie van de akte wilt hebben voor de verzameling.
met vriendelijke groet, Ria
-
Kim-Mignon
Ik realiseer me dat dit forum
Ik realiseer me dat dit forum gesprek jaren geleden geplaatst is, maar hoop toch op hulp. Ook komen Lefert Jans van der Kolk en Engbertje in mijn genealogie voor. Ik loop vast bij zijn ouders Jan Wichers van der Kolk en zijn vrouw Janjen Leverts. Kan iemand mij verder helpen?
- ria van bessen
Misschien heb je vooreerst
Misschien heb je vooreerst hier wat aan?Zwollerkerspel f22 - 20 okt 1804 - Richter L.H.C. Nilant. Keurnoten J. Middelwijk en A. Meulenbelt.Verschenen is Jantje Leferts, weduwe van Jan Wichers op 't Ruiteveen. Zij heeft over haar vijf minderjarige kinderen genaamd Lefert oud ongeveer 24 jaren, Aaltje 20 jaren, Hendrikje 15 jaren, Claas 10 jaren en Hendrik 7 jaren, tot mombers verzocht en geobtineerd Hendrik Christoffel, [-] van vaders zijde, en Berend Jans, [-] van moeders zijde.Vermoedelijk had tussen de [ ] oom moeten staan, meestal zijn de voogden familie van weerskanten.