buurtschap ramele, meilink
- ria van bessen
Dag Ans,In het HCO en in het
Dag Ans,
In het HCO en in het gemeente archief Deventer staan precies dezefde protestantse dtb-boeken ven klappers van Colmschate en Diepenveen, alleen heten ze in Zwolle Diepenveen en in Deventer Colmschate.
Diepenveen en Colmschate zijn als schoutambtnaam identiek: het eerdere schoutambt Colmschate werd de latere gemeente Diepenveen.
Dit heb ik van Jan Rientjes doorgemaild gekregen.
Die dopen die je van jouw neef hebt gekregen, zijn precies dezelfde als die dopen uit Wesepe, die had je dus al.
Je kunt dopen Colmschate digitaal bekijken via
www.geneaknowhow.net/digi/over-ni.html
- daar staat dan bij - zie Diepenveen, maar je kunt gewoon klikken op colmschate, je gaat dan naar het doopboek van diepenveen alias colmschate.
Wel gevonden 12-01-1738 Bartha, dochter van Gerrit Jansen Meilinck op Keizersplaatse in Borgel en Janna Gerrits.
Ik heb geen Janna kunnen vinden, maar probeer het zelf maar, twee paar ogen zien meer moet je maar denken.
groet Ria
[ 30. Januari 2008, 15:12: Bericht gewijzigd door: ria van bessen ]
In het HCO en in het gemeente archief Deventer staan precies dezefde protestantse dtb-boeken ven klappers van Colmschate en Diepenveen, alleen heten ze in Zwolle Diepenveen en in Deventer Colmschate.
Diepenveen en Colmschate zijn als schoutambtnaam identiek: het eerdere schoutambt Colmschate werd de latere gemeente Diepenveen.
Dit heb ik van Jan Rientjes doorgemaild gekregen.
Die dopen die je van jouw neef hebt gekregen, zijn precies dezelfde als die dopen uit Wesepe, die had je dus al.
Je kunt dopen Colmschate digitaal bekijken via
www.geneaknowhow.net/digi/over-ni.html
- daar staat dan bij - zie Diepenveen, maar je kunt gewoon klikken op colmschate, je gaat dan naar het doopboek van diepenveen alias colmschate.
Wel gevonden 12-01-1738 Bartha, dochter van Gerrit Jansen Meilinck op Keizersplaatse in Borgel en Janna Gerrits.
Ik heb geen Janna kunnen vinden, maar probeer het zelf maar, twee paar ogen zien meer moet je maar denken.
groet Ria
[ 30. Januari 2008, 15:12: Bericht gewijzigd door: ria van bessen ]
-
ansmeijlink
Dag RiaDie site heb ik
Dag Ria
Die site heb ik binneste buiten gekeerd, maar die Jan van september 1738 staat er echies niet op, daar had ik al een vermoeden van.
Mijn neef is niet zo scheutig met het geven van informatie, ik denk dat hij iets anders gelezen heeft.
Ik ga gewoon stug door met zoeken.
Bedankt
ans
Die site heb ik binneste buiten gekeerd, maar die Jan van september 1738 staat er echies niet op, daar had ik al een vermoeden van.
Mijn neef is niet zo scheutig met het geven van informatie, ik denk dat hij iets anders gelezen heeft.
Ik ga gewoon stug door met zoeken.
Bedankt
ans
- ria van bessen
Dag Ans,Je zoekt het dopen
Dag Ans,
Je zoekt het dopen van Derk Meijling.
Je zoekt de ouders van Teunis Jan Derksz. alias Jan Teunis Groot Meilink.
Dan zoek je het dopen van Janna Meijlink, wiens vader Teunis overleden moet zijn en waarvan de moeder weer hertrouwd met een Jan die zich ook later Meijling gaat noemen.
Wat me opvalt is het volgende:
In de VOT 1748 van Colmschate staan Jan Groot Meijlink en vrouw - geen kinderen, wel een dienstbode en 1 inwoner
Direkt daaronder staat Derk Groot Meijlink en vrouw met 2 kinderen onder de 10 jr.
En om die laatste Derk gaat het, toch?
Heb je weleens aan de mogelijkheid gedacht dat Derk helemaal geen zoon hoeft te zijn van Jan of van Teunis [de 1e man van Jan Meijlink zijn vrouw?]
Stel dat hij met de dochter van Teunis Meijling / of met een dochter van Jan Meijling, trouwde?
Je zou dan een Teunis Jan als zoon van een Derk moeten zoeken tussen 1738 en 1748 en dan zonder de toevoeging Meijlink. Derk heeft volgens de VOT 2 kinderen onder de 10 jr, dus geboren na 1 jan. 1738 en voor 31 dec. 1748
groet Ria
[ 30. Januari 2008, 20:29: Bericht gewijzigd door: ria van bessen ]
Je zoekt het dopen van Derk Meijling.
Je zoekt de ouders van Teunis Jan Derksz. alias Jan Teunis Groot Meilink.
Dan zoek je het dopen van Janna Meijlink, wiens vader Teunis overleden moet zijn en waarvan de moeder weer hertrouwd met een Jan die zich ook later Meijling gaat noemen.
Wat me opvalt is het volgende:
In de VOT 1748 van Colmschate staan Jan Groot Meijlink en vrouw - geen kinderen, wel een dienstbode en 1 inwoner
Direkt daaronder staat Derk Groot Meijlink en vrouw met 2 kinderen onder de 10 jr.
En om die laatste Derk gaat het, toch?
Heb je weleens aan de mogelijkheid gedacht dat Derk helemaal geen zoon hoeft te zijn van Jan of van Teunis [de 1e man van Jan Meijlink zijn vrouw?]
Stel dat hij met de dochter van Teunis Meijling / of met een dochter van Jan Meijling, trouwde?
Je zou dan een Teunis Jan als zoon van een Derk moeten zoeken tussen 1738 en 1748 en dan zonder de toevoeging Meijlink. Derk heeft volgens de VOT 2 kinderen onder de 10 jr, dus geboren na 1 jan. 1738 en voor 31 dec. 1748
groet Ria
[ 30. Januari 2008, 20:29: Bericht gewijzigd door: ria van bessen ]
-
ansmeijlink
Dag RiaWat stom dat ik daar
Dag Ria
Wat stom dat ik daar niet aan heb gedacht, in Holten was dao ook zo het geval bij Smeijers, die ging introuwen bij Meijlink en ging ook Meijlink heten, en ook de kinderen.-
Bedankt voor de tip.
Ans
Wat stom dat ik daar niet aan heb gedacht, in Holten was dao ook zo het geval bij Smeijers, die ging introuwen bij Meijlink en ging ook Meijlink heten, en ook de kinderen.-
Bedankt voor de tip.
Ans
-
ansmeijlink
Morgen Ria
Morgen Ria Af en toe ben ik er weer mee bezig,maar... waar kan ik dat testament vinden van 15-4-1763?Ik bedoel deze: Ik heb deze topic weer eens doorgelezen en het viel me op dat je het op een gegeven moment hebt over een Mannes waarvan je dacht dat hij een broer was. Mannes bleek later een Overweg te zijn.Is het je wel opgevallen dat Janna Teunissen wiens stiefvader Jan Meilink was - dat zij met een Jannes G: Bloemert trouwde die op het Overweg woonde??? Daar wonen ze nog ten tijde van hun testament dd 15-4-1763.groet Ans
-
ansmeijlink
Dag Ria
Dag Ria Je schrijft dat er een Albertje is in de volkstelling van 1811 te Olst, waar kan ik deze volkstelling inzien, kan alleen op internet die van 1748 en 1795 vinden. Ben maar weer begonnen met de zoektocht naar mijn voorouders in Wesepe. groet ans meijlink
Misschien nog te gebruiken
Misschien nog te gebruiken info.Jan Bloemen, zoon Derk Bloemen gehuwd met Janna Heethaar.Overleden 5 juni 1840, Luttenberg, RaalteOud 87 jaarBeroep landbouwerGeboren Raalte circa 1753Moeder Fennigje Olde Meilink.
- ria van bessen
Dag Ans,
Dag Ans,Alberdina Meijlink is in 1811 28 jr en de dochter van T. Meijlink en Slatink beide dood.Geboren te Colmschate en haar vader was daghuurder. Ze woont in als meid bij Berend Kiezenbrink in Hengvorden.Huwelijk van haar ouders is op 11/26-05-1765 te Wesepe NG*Willemina Bloemen is de dochter van J Bloemen en J Groot Meijlink, geb. 16-01-1745 te Ramele en ze is gehuwd met Hermannus Hartkamp - zie ook topic Roelof Willems x Fenneken HendriksZe is echter gedoopt op 21 jan 1747 als d.v. Jannes Gerrits Bloemen en Johanna TeunissenHet testament is niet digitaal te vinden. Hierbij de samenvatting.Op 8 febr 1764 maakt Jannes Blommert Overweg een uiterste wil en hij institueert zijn zoon Gerrit Blommert in een sa. van 100 gls, de dochter Hermiena in een somma van 50 gls. En stelt tot enige erfgenaam zijn dochter Willemiena Blommert en zijn schoonzoon Hermanis Hartkamp.
-
ansmeijlink
Dag Ria
Dag Ria Albertje is dus Alberdina, maar gedoopt in WesepeAlberdina GROOT?MEIJLINKxe
"Groot-Meijlink:Alberdina", geboren op 20?05?1781 te Wesepexe
"[Plaatsen]:Wesepe", overleden op 18?03?1820 te Olstxe
"[Plaatsen]:Olst" op 38-jarige leeftijd.Gehuwd op 33-jarige leeftijd op 06?05?1815 te Diepenveenxe
"[Plaatsen]:Diepenveen" met Hendrikus Harmsen GRAVENxe
"Graven:Hendrikus Harmsen", 31 jaar oud, bouwmansknegt, geboren op 25?04?1784 te Holtenxe
"[Plaatsen]:Holten", overleden op 01?07?1857 te Bathmenxe
"[Plaatsen]:Bathmen" op 73-jarige leeftijd, in 1830 was hij pachter van het erve Zomer, thans Marsdijk 2, zoon van Esse HARMSENxe
"Harmsen:Esse" en Hendrina BARTELZENxe
"Bartelzen:Hendrina".Uit dit huwelijk:1. Everdina GRAVENxe
"Graven:Everdina", geboren op 15?10?1817 te Olstxe
"[Plaatsen]:Olst", overleden op 13?02?1859 te Bathmenxe
"[Plaatsen]:Bathmen" op 41-jarige leeftijd, ze deed belijdenis te Batmen op 4 april 1849.denk dat ik een doorbraak heb wat betreft mijn voorouders, ga het vandaag natrekken. groet en bedankt voor je antwoord ans meijlink
"Groot-Meijlink:Alberdina", geboren op 20?05?1781 te Wesepexe
"[Plaatsen]:Wesepe", overleden op 18?03?1820 te Olstxe
"[Plaatsen]:Olst" op 38-jarige leeftijd.Gehuwd op 33-jarige leeftijd op 06?05?1815 te Diepenveenxe
"[Plaatsen]:Diepenveen" met Hendrikus Harmsen GRAVENxe
"Graven:Hendrikus Harmsen", 31 jaar oud, bouwmansknegt, geboren op 25?04?1784 te Holtenxe
"[Plaatsen]:Holten", overleden op 01?07?1857 te Bathmenxe
"[Plaatsen]:Bathmen" op 73-jarige leeftijd, in 1830 was hij pachter van het erve Zomer, thans Marsdijk 2, zoon van Esse HARMSENxe
"Harmsen:Esse" en Hendrina BARTELZENxe
"Bartelzen:Hendrina".Uit dit huwelijk:1. Everdina GRAVENxe
"Graven:Everdina", geboren op 15?10?1817 te Olstxe
"[Plaatsen]:Olst", overleden op 13?02?1859 te Bathmenxe
"[Plaatsen]:Bathmen" op 41-jarige leeftijd, ze deed belijdenis te Batmen op 4 april 1849.denk dat ik een doorbraak heb wat betreft mijn voorouders, ga het vandaag natrekken. groet en bedankt voor je antwoord ans meijlink
- ria van bessen
Everdine Slading is
Everdine Slading is aangenomen op 25 juni 1767 als vrouwe aan 't Gr: Meilink en in april 1765 is aangenomen Teunis Jan Derkzen Groot Meilink - lidmaatboek WesepeEverdina is de dochter van Harmen Willems Slating en Henders Everts Noever en geboren te Colmschate maar wanneer is niet bekend. Hierover is ook eerder op dit forum een vraag gesteld.