Jan Dirksen Mulder (Hellendoorn ?)
-
blauwe_parel
Ik heb nog eens h.e.e.a.
Ik heb nog eens h.e.e.a. bekeken en denk nu dat Willemtjen Jansen nog meer ouders als gegadigden heeft nl.* Willemtien ged.28-03-1712 te Dalfsen dt v Jan Hendriks & Aaltien Jansen/ te Gerner (hadden we al)* Willemtien ged. 25-01-1711 te Dalfsen dt v Egbert Jansen & Lamberte Everts/ in den Berg* Willemtien ged. 16-09-1714 te Dalfsen dr v Jan Jansen & Willemine Teunissen/ in 't KerkdorpIk heb geprobeerd van de laatste twee ouderparen meer info te vinden zoals meer kinderen, maar niet gevonden.Verder gezocht naar meer info over de 2 mombers Jan (Kleijnen) Twilhaar en Derk Twilhaar.Het vermoeden is dat het kennissen zijn/familie is van Willemtjen Jansen.Willemtjen -vermoed ik- heeft tijdens haar 3 huwelijken op Twilhaar gewoond.Haar 1e man Egbert Derksen woonde bij hun huwelijk aan de Brengenberg, en Willemtien woonde te Oud Leusen.Op Genealogie van Rijssen zag ik een Derk Twilhaar die vader was van Jannes geb. te Zuna en Frerik geb. te Rijssen. Verder geen data.En een Jan Gerritsen van den Twilhaar OT 10-04-1740 met Jenneken Hermsen aan Blokvoort die een zoon Jan krijgen.Dus hier schiet ik niet veel mee op.Het geeft geen zekerheid over de afkomst van de Willemtjen Jansen die 3x huwde.Op 18-08-1754 wordt Egbert Jansen Hermenss gedoopt te Hellendoorn, geb. te Twilhaar, zn v Herm Lamberts & Willemtjen Jansen. Daarna heb ik van dit echtpaar geen dopen meer in Hellendoorn gevonden.Willemtjen zal dus overleden zijn na het dopen van zoon Egbert Jansen mogelijk te Twilhaar. Ik weet ook niet wanneer haar 3e man Herm Lamberts is overleden en of Willemtjen misschien zelfs nog een 4e keer huwde.Margaret
- ria van bessen
Mischien zou je de
Mischien zou je de volkstellingen van Hellendoorn kunnen uitpluizen ivb met die Twilhaar? Of de doopboeken?Misschien dat de naam van zijn vrouw iets oplevert.Het is zoeken naar een speld in de hooiberg mocht Willemtjen enigst kind zijn.In Dalfsen zitten in ieder geval geen gegevens, die je verder kunnen helpen.In Raalte zit een Jannes Twilhaar, diens stiefdochter trouwt met Hendrik Jonkman, vandaar dat ik dat weet, maar ook dat is een mystery figure.
-
blauwe_parel
Staan de volkstellingen van
Staan de volkstellingen van Hellendoorn ergens online?Wel gevonden in Hellendoorn ene Wilmina Jansen bij Gagelman in 't Kerkdorp die belijdenis doet 05-04-1749. Geen idee of dat de gezochte Willemtjen Jansen kan zijn ..... Willemtjen trouwde in 1743.....Vermoedelijk is Willemtjen in Dalfsen gedoopt. Bij haar trouwen woont Willemtjen in Oud Leusen, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze daar ook geb./ged. is ... Tijdens haar 1e huw. is ze op Twilhaar gaan wonen en is daar blijven wonen in ieder geval t/m de doop van haar zoon Egbert Jansen in 1754. Dan zijn er de 2 voornoemde mombers die vermoedelijk aan haar verwant zijn.Ik ga kijken wat ik verder nog kan vinden.Bedankt RiaMargaret
-
blauwe_parel
In Dalfsen trouwen NG vond ik
In Dalfsen trouwen NG vond ik dit:"4 mei 1743 Egbert Dirksen j.m. te Hellendoorn & Willemtje Janssen j.d. te Oudleusen"Dus een vermelding in Dalfsen en Hellendoorn. Als Willemtje inderdaad geb. is in Oud Leusen waar kan ze dan gedoopt zijn? Dalfsen ??Margaret
- ria van bessen
In Dalfsen zit geen doop van
In Dalfsen zit geen doop van een Willemina die daar voor in aanmerking komt als geboren te Oudleusen.Voorlopig zou ik er vanuit gaan dat ze wel in OL woont, dochter is van een Jan.In de VOT van Dalfsen onder OL zitten genoeg Jannen die er voor in aanmerking komen.Een mogelijkheid is nog die Jannen uit OL, die in Dalfsen laten dopen eruit te vissen, deze na te lopen of je meer kunt vinden en mogelijk via een broer of zus verder te komen.Je kunt ook nog zoeken in de omliggende dorpen naar een doop van Willemina.Op VpNd staat onder Overijssel direct bovenaan een aantal volkstellingen. Ik weet niet uit m'n hoofd of Hellendoorn daar ook bij staat. Dalfsen staat er iig wel op. Ommen ook.
- wim meijberg
Een index volkstelling 1748
Een index volkstelling 1748 Hellendoorn http://members.chello.nl/~j.nikkels/gen ... n1748.html
-
blauwe_parel
Wim en Ria bedankt voor
Wim en Ria bedankt voor jullie tips. Ik ga verder zoeken.Tot nu toe gevonden;Te Hellendoorn belijdenis op 03-10-1737 van Egbert Derks bij Hofstee.Dit zal mijn Egbert zijn die 08-03-1711 te Hellendoorn werd gedoopt en 01-05-1743 te Hellendoorn trouwde.Ook een belijdenis gevonden van Derk Teuniss Poelakkers zoon, midzomer 1702 wonende in 't Kerkdorp.Derk zal de vader zijn van Egbert Derks die 08-04-1708 te Hellendoorn trouwde met Jenneken Janss/Jennigje Jansen (Hofmans).Via jou link Wim (Volkstelling 1748) zag ik een Willemtjen Jannissen (blz. 71), Egbert Derks (blz.59) en Egbert Derks Campman (blz. 38). Waar die bladzijden te zien zijn moet ik nog zoeken.In Hellendoorn over Willemtjen Jansen geen dopen, belijdenis, lidmaat, en attestatie gevonden. Voor de zekerheid dit maar toch even nagelopen.Margaret
- ria van bessen
Wat vreemd dat de
Wat vreemd dat de bladzijdennummering niet hetzelfde is, in de VOT 1748.Egbert Derks is toch met haar getrouwd?Heb je wel gecontroleerd of Willemtjen in Dalfsen belijdenis deed?
- ria van bessen
bericht 2
bericht 2Margaret, hier kun je een transcriptie vinden van de VOT 1748 Hellendoorn.https://www.historischcentrumoverijssel ... ndoorn.pdf 2x een Jan Twilhaar, de ene x met Maria Jans en de andere met Willemtjen/Willemina Jans
- ria van bessen
bericht 3
bericht 3en via onderstaande kun je het ook nog bekijkenhttps://www.historischcentrumoverijssel.nl/onde ... lling-1748