Jan Dirksen Mulder (Hellendoorn ?)
- ria van bessen
Nou, Margaret, het is ook
Nou, Margaret, het is ook mogelijk dat Jan Twilhaar de voogd, dus Jan Egberts is en de oom van Jan Jansen.Zoals je weet heeft Jan Egberts een neef Jan, zie de akte hieronder waarin Jan Jansen en Hendrik Egberts borg staan.Hendrik Egberts is zijn broer. En de neef kan dus een kind van een zus of broer van Jan Egberts zijn, of idem ...van Janna Jansen.In een vorig bericht schreef ik dat Jan Egberts en zijn familie in beeld zijn.En daaruit blijkt dat Jan Egberts geen neef Jan Jansen heeft, geen neef als kind van een broer of zus, en ook niet als kind van een oom of tante. Tzt plaats ik wel de gegevens als het nodig is.Vooralsnog moet je dit maar van me aannemen, de neef Jan Jansen is dus van de kant van Janna ..
-
blauwe_parel
Nou Ria, als je zo
Nou Ria, als je zo vriendelijk wilt zijn die gegevens over Jan Egberts en zijn familie te plaatsen zou ik blij zijn. Ik ben nu wel een beetje uitgezocht met alle huidige gegevens. Misschien dat er nog nieuwe mogelijkheden komen.Heel erg bedankt,Margaret
-
blauwe_parel
Nog wel het (vermoedelijke)
Nog wel het (vermoedelijke) huwelijk gevonden van Mette Derks (de jongste zus van Egbert Derk(sen).Mette woonde bij Sasbrink in Noetsele, Geert in het Kerkdorp.Huwde 07-09-1752 te Hellendoorn met Geert Hendriks Vrohuis. Hun kinderen gedoopt te Hellendoorn:1753 Mannes1760 Jenneken1762 Jenneken (geb op de Nijstad)Margaret
- ria van bessen
Geert is weduwnaar en heeft
Geert is weduwnaar en heeft uit het 1e huwelijk een dochter Jenneken, 1e vrouw was Maria Engberts.Mette is geassisteerd met momber Willem Gerritsen en ze neemt de dochter aan als eigen kind.Enig idee wie die Willem is?
-
blauwe_parel
Ria, bedankt weer voor je
Ria, bedankt weer voor je bijdrage.Mette heeft aan vaders kant 4 tantes Teunissen: Jennigje (1682), Magtelt (1687), Geesje (1690) en Anneke (1696). Ik ken geen huw./echtgenoten van deze dames.Ik vind nu een Jenneken Teunissen j.d. bij Passink te Haarle die op 17-03-1737 te Hellendoorn trouwt met Willem Gerrits j.m. aan Beloo in Okkenbroek onder Colmschate. Jenneken zou dan wel een j.d. van ca 55 jaar zijn....Maar zou dat de Willem Gerritsen kunnen zijn ?? Hij was dan wel een oude man ....Margaret
- ria van bessen
Kunnen dit 2 dochters zijn?
Kunnen dit 2 dochters zijn?Hellendoorn26 april 1716Jan Janssen j.m. hebbende gedient aan den Twilhaar enAnneken Teunis j.d. op ‘t Poelakkers in ‘t kerkdorp 8 nov 1716Berent Derks j.m. hebbende gewoont te Lenthe onder Dalfzen, nu op den Twilhaar enGeesjen Toniss j.d. hebbende gewoont aan de Lenther Mole, nu op ‘t Poelakkers alhier
-
blauwe_parel
Nou, dat zou heel goed kunnen
Nou, dat zou heel goed kunnen. Berent en Geesje krijgen dacht ik in 1718 een zoon Willem.Bedankt,Margaret
-
blauwe_parel
Dank je wel Caroline,
Dank je wel Caroline,Het lijkt er op dat ik dat echtpaar moet schrappen want tot nu toe is de familie die ik volg NH.Dus dan (nog) geen momber Willem Gerrits.....Het is zo lastig zoeken omdat men steeds een andere naam aanneemt afhankelijk van waar men woont en/of werkt.Wel vond ik meerdere Jenneken Teunis die belijdenis doen in Hellendoorn o.a. in 1698 en 1703.Margaret
-
John Mulder
Jan Dirksen Mulder is een
Jan Dirksen Mulder is een voorouder van mij in directe mannelijke lijn. Familieleden hebben meer info over hem.