KamperZeedijk

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Eddy Ramaker

@Frits: Heb je ook al gekeken

Bericht door Eddy Ramaker » 31 okt 2015, 10:08

@Frits: Heb je ook al gekeken in het boek "Zeven eeuwen Mastenbroek - Omarmd door IJssel en Zwartewater"? Daar staan ook veel details. Hoe autentiek alle details zijn durf ik niet te zeggen.

vantspijker

Eddy,

Bericht door vantspijker » 31 okt 2015, 21:38

Eddy,Bedankt voor je reactie.Ik ken het boek maar heb  helaas daarin geen gedetailleerde gegevens kunnen vinden die ik ivm mijn vraagstelling gebruiken kan  (Andere zaken overigens wel !!)Datzelfde geldt voor het interessante boek over Genemuiden (het stukje Kamperzeedijk dat ik bedoel valt ook onder Genemuiden)  van de Heer Been.Andere bronnen lijken schaars, maar wie weet ?? Op dit forum is zo veel kennis en ervaring beschikbaar.Frits.

Eddy Ramaker

@Frits: Ik neem aan dat je

Bericht door Eddy Ramaker » 01 nov 2015, 13:13

@Frits: Ik neem aan dat je weleens bij het HCO bent geweest, maar ben je ook bij het Kadaster in Zwolle geweest. Daar hebben ze veel oude landkaarten ter bezichtiging na afspraak. Ook van 200jaar oud. Op internet zie ik geen bruikbare kaarten voor de gegevens die jij zoekt.

vantspijker

Eddy,

Bericht door vantspijker » 09 nov 2015, 19:07

Eddy,Bedankt voor je suggestie.  Het antwoord heeft even geduurd omdat ik meerdere malen wat uitgebreider contact had met het kadaster te Zwolle. Tevergeefs overigens; men heeft geen oudere kaarten dan die van de minuutplans beschikbaar.  Of ken jij wellicht een "'achterdeur"" ??Eddy en ook anderen:Bij het minutieus doorspitten van de lokaties van het stukje Zeedijk waarvan ik vermoed dat ik zoeken moet, kwam ik twee keer een boerderij/huis tegen met als eigenaar Peter Riesebos.Op kaart Genemuiden Sectie A, blad 3, nr. 375Op kaart Zwollekerspel sectie Q, blad 1, nrs 47/52Betreft het hier dezelfde persoon ??De boederijen liggen dicht bij elkaar, de eerste aan de dijk, gemeente Genmuiden, waar ik inderdaad het ""spijker"" zou moeten zoeken, en de tweede iets meer landinwaarts, gemeente Zwollekerspel, maar wel op grond die destijds in bezit van mijn  voorouders was.  De Peter R. daar was in elke geval, heel zeker, een schoonzoon van een directe voorvader van mij.Wie weet iets meer over de bebouwing/bewoning aldaar, zeg periode 1800 - 1830, of heeft suggesties voor verder onderzoek, of kent de familie Riesebos aldaar beter  ????Frits.

Eddy Ramaker

@Frits: Ik weet dat er een

Bericht door Eddy Ramaker » 11 nov 2015, 23:48

@Frits: Ik weet dat er een Riezebosch, woonachtig in Stadshagen, stamboomonderzoek heeft gedaan naar de familie Riezebosch. Daar kwam uit dat het eigenlijk 1 grote familie is ongeacht de 4 schrijfvarianten van de achternaam. Het heeft een aantal jaren op het net gestaan, maar was opeens verdwenen. Of er topografische gegevens vermeld waren, kan ik mij niet meer herinneren.Wel dat mijn beste kameraad met dezelfde achternaam familie van mij is, 5 generaties terug.

Plaats reactie