fam. Terbraak, Terbrack uit Duitsland (Ahaus/Vreden)

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Plaats reactie
Gast

fam. Terbraak, Terbrack uit Duitsland (Ahaus/Vreden)

Bericht door Gast » 19 okt 2010, 17:48

Bernard Joseph Terbraak, zn. van Joannes Robert Terbrack (Fuhrmann, Kaufmann + Wirt in Ahaus) en Anna Maria Josepha Barenbrügge,
geb. te Ahaus [Duitsland] op 7 jan 1786,
wieldraaijer,
Wehl Dreher, Drechsler Lehrling in 1808,
Tagelöhner in 1810,
ovl. (78 jaar oud) te Lonneker op 19 mei 1864.
tr. (resp. 57 en ongeveer 22 jaar oud) te Enschede op 6 jul 1843
met Johanna Grada van der Aa, dr. van Gerrit Jan van der Aa en Willemina Nieuwenhuis,
geb. te Enschede circa 1821,
ovl. (ongeveer 46 jaar oud) te Lonneker in 1867.
Uit dit huwelijk een dochter:
1. Grada Willemina Johanna,
geb. te Enschede circa 1847,
ovl. (ongeveer 79 jaar oud) te Enschede in 1926,
tr. (resp. ongeveer 21 en ongeveer 27 jaar oud) te Enschede op 30 jan 1868
met Jannes Monnink, zn. van Hendrikus Monnink en Janna Paschen,
geb. te Weerselo circa 1841. Uit dit huwelijk 5 kinderen.

Ik ben benieuwd of iemand hier ooit dit gezin uitgezocht heeft. En of we misschien onderling wat kunnen uitwisselen?
Een jongere broer van Bernard Joseph, Gerardus Henricus Terbraak, is mijn voorvader. Hij trouwt eerst in 1818 (Wonseradeel, Friesland) met Lutske Klases Ydema en daarna in 1849 (ook Wonseradeel) met mijn voormoeder Sybrig Hommes Reinsma.

Groetjes,
margo

tukkergirl

Hoi Margo,was vorige week net

Bericht door tukkergirl » 20 okt 2010, 07:20

Hoi Margo,

was vorige week net in Enschede.... jammer dat je nu met de vraag komt....
Maar eens kijken wat ik voor je kan doen

Thea

tukkergirl

Margo, heb je deze site ook

Bericht door tukkergirl » 27 okt 2010, 21:15

Margo, heb je deze site ook al nageplozen?

http://www.online-ofb.de/

Thea

Wilhelm Braak

Hallo Margo,

Bericht door Wilhelm Braak » 10 aug 2015, 21:54

Hallo Margo,Ben je nog wat wijzer geworden omtrent je afstammeling. Ik heb vele jaren terug informatie ontvangen van eene Herr Roberts van het standesambt te Vreden. Hij heeft voor mij informatie kunnen krijgen uit het kerkelijke register van de Georges kerk te Vreden.Op 16-5-1786 trouwde Lambertus TerBrack-Weber (geb 1749) met Anna Xtina Gotzky (1765) Ik stam af van hun zoon Lambertus TerBrack-Weber welke trouwde op 14-8-1802 te Vreden .Maar daar heb ik geen verdere bijzonderheden van. Is er een link met jouw gegevens of heb je meer bijzonderheden?Mtvrgrt Wim

Eddy Ramaker

Misschien hebben ze in het

Bericht door Eddy Ramaker » 10 aug 2015, 23:05

Misschien hebben ze in het Gelders Archief informatie. Omdat Ahaus/Vreden net over de Gelderse grens ligt. Net zoals bv gegevens uit Uelsen in Overijssel/Hardenberg aanwezig kan zijn.

jettie

Heb je hier nog wat aan, als

Bericht door jettie » 11 aug 2015, 15:44

Heb je hier nog wat aan, als leidraad:http://genealogie.huizekuipers.nl/getpe ... erswebsite van Sonja Kuipers,Stadtarchiv Vreden: Das Stadtarchiv Vreden, Gartenstraße 4,http://www.vreden.de/publish/viewfull.c ... 820f18feen mailadres zal vast ergens ook staan?Jettie

Plaats reactie