Overlijdensregister Vollenhove
Overlijdensregister Vollenhove
Op verschillende plekken kom ik tegen dat Pietertje Hermens Seijsink (gedoopt 3-10-1717 te Vollenhove) is begraven op 8-7-1773 te Vollenhove.
Ik kan nergens de bron terugvinden.
Zijn de overlijdensregisters uit die periode bewaard gebleven? Zo ja, zijn deze digitaal beschikbaar?
Groeten,
Richard Heinen
Ik kan nergens de bron terugvinden.
Zijn de overlijdensregisters uit die periode bewaard gebleven? Zo ja, zijn deze digitaal beschikbaar?
Groeten,
Richard Heinen
Er bestaat een register van
Er bestaat een register van lui-, begraaf- en spreekgeld van Vollenhove van 1741 tot 1812 (RBSO 599, 600, 601, 602 en 603).
Deze zijn niet digitaal beschikbaar voor zover ik weet.
Liggen wel in het HCO op de studiezaal.
Groet
Peter
Deze zijn niet digitaal beschikbaar voor zover ik weet.
Liggen wel in het HCO op de studiezaal.
Groet
Peter
Beste Peter,Wat staat hier
Beste Peter,
Wat staat hier precies in?
Ook gegevens van ouders, echtgenoot e.d.?
Of is de insteek financieel?
Groeten,
Richard
Wat staat hier precies in?
Ook gegevens van ouders, echtgenoot e.d.?
Of is de insteek financieel?
Groeten,
Richard
Sorry, maar ik weet helaas
Sorry, maar ik weet helaas niet hoe die registers eruit zien.
Groet
Peter
Groet
Peter
Toch bedankt Peter! Wellicht
Toch bedankt Peter! Wellicht heeft iemand anders eens deze geschriften ingekeken?
- ria van bessen
Het was even zoeken omdat ik
Het was even zoeken omdat ik de gegevens heb ingevoerd, maar ik vond nog iets zodat je een indruk kunt krijgen.
Begraafboek Vollenhove nr. 492
overluijdt Gerrit Rutgers of Robol op 29-09-1756
overluijdt de wed. van Gerrit Rutgers op met 2 clocken op 24-06-1758.
Dit is dus een begraafboek [ander nummer]
- en niet datgene wat Peter Klunder bedoelt?
Of Peter bedoelt de stad Vollenhove en dit is het ambt Vollenhove
groet Ria
Begraafboek Vollenhove nr. 492
overluijdt Gerrit Rutgers of Robol op 29-09-1756
overluijdt de wed. van Gerrit Rutgers op met 2 clocken op 24-06-1758.
Dit is dus een begraafboek [ander nummer]
- en niet datgene wat Peter Klunder bedoelt?
Of Peter bedoelt de stad Vollenhove en dit is het ambt Vollenhove
groet Ria
Dag Ria,Dank voor deze
Dag Ria,
Dank voor deze aanvulling! Er zijn dus in ieder geval overlijdensgegevens bewaard gebleven!
Met de informatie uit het begraafboek is dus uitsluitend een overlijdensdatum vast te stellen.
Wellicht is er voor Pietertje in terug te vinden of ze op 8-7-1773 weduwe was van Hendrik Heijne, waarmee er iets meer bekend wordt over hem.
Klinkt als de moeite om eens een bezoek te brengen aan het HCO.
Groet,
Richard
[ 29. September 2011, 09:00: Bericht gewijzigd door: Richard Heinen ]
Dank voor deze aanvulling! Er zijn dus in ieder geval overlijdensgegevens bewaard gebleven!
Met de informatie uit het begraafboek is dus uitsluitend een overlijdensdatum vast te stellen.
Wellicht is er voor Pietertje in terug te vinden of ze op 8-7-1773 weduwe was van Hendrik Heijne, waarmee er iets meer bekend wordt over hem.
Klinkt als de moeite om eens een bezoek te brengen aan het HCO.
Groet,
Richard
[ 29. September 2011, 09:00: Bericht gewijzigd door: Richard Heinen ]
Ter info:Het gaat hier om
Ter info:
Het gaat hier om dezelfde boeken. Boek 492 is de fotokopie, het origineel hiervan is RBSO 600.
Groet
Peter
Het gaat hier om dezelfde boeken. Boek 492 is de fotokopie, het origineel hiervan is RBSO 600.
Groet
Peter
Geweldig, dank voor deze
Geweldig, dank voor deze toelichting!
Ik denk dat een bezoek erg interessant, maar dus ook tijdrovend, zal zijn.
Ik denk dat een bezoek erg interessant, maar dus ook tijdrovend, zal zijn.
Het is even geleden, maar het
Het is even geleden, maar het heeft lang geduurd voordat ik iets verder kon komen met deze vraag.Inmiddels zijn de genoemde boeken beschikbaar op FamilySearch, en dat heeft me de afbeelding opgeleverd van de pagina die dhr. Rientjes destijds beschreef: https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/T ... 81956101Ik heb ze doorgebladerd, en dat heeft me in ieder geval de overlijdens van 2 van de 5 kinderen van Hendrik Heijnen en Pietertje Seijsink opgeleverd!Hendrikje (1759): https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/T ... 6101Herman (1773): https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/T ... 81956101De andere 3 kinderen zijn later overleden: Wolter in 1812 (Steenwijk), Geertje in 1823 (Blokzijl) en Elsje in 1825 (na huwelijk in Amsterdam terug naar Vollenhove).Daarmee zijn de kinderen in ieder geval 'compleet' w.b. geboorte, huwelijk en overlijden.Alleen Hendrik Heijnen zelf blijft een raadsel! Het is onbekend waar en wanneer hij is geboren, en waar en wanneer hij is overleden. Zijn vrouw en zoon zijn dus in 1773 overleden, en mijn vermoeden is dat hij daarna Vollenhove heeft verlaten. Maar waar kan hij naar toe zijn gegaan? Is hij bij een van de kinderen gaan wonen, of is hij naar zijn geboorteplaats (die waarschijnlijk buiten Vollenhove ligt) teruggegaan?Heeft iemand een idee over wat gebruikelijk was in die tijd?Groet,Richard