Swier Dries uit Wijhe en RK
-
Annelies Onijs Koetsier
Toch sluit ik nog steeds niet
Toch sluit ik nog steeds niet uit dat de Swier uit het andere topic, dezelfde Swier is.
Door hiaten in de doopboeken, kan het zo zijn dat er nog meer kinderen in het gezin aanwezig zijn, dan Willemke en Swier alleen. Wellicht dus ook een Susanna/Swaantje.
Ik heb het over Dries Swiers gedoopt op 20-02-1670 in Deventer. En dat hij degene is die met Joanna Gerrits huwt en Wibbe Arents.
Parenteel van Swier N.N.
1 Swier N.N.. Swier is overleden.
Notitie bij Swier: Woont in 1660 op Groot Velde te Linde (Schalkhaar, Gooiker marke).
Kinderen van Swier uit onbekende relatie:
1 Dries Swiers, geboren in Warnsvelt. Volgt 1.1.
2 Trientjen Swiertsen. Volgt 1.2.
3 Willemke Sweersen. Volgt 1.3.
4 Henderick Sweers. Volgt 1.4.
1.1 Dries Swiers is geboren in Warnsvelt, zoon van Swier N.N. (zie 1). Dries is overleden. Dries ging in ondertrouw op 16-02-1668 in Diepenveen met Jenneken Jansen.
Notitie bij het huwelijk van Dries en Jenneken:16-02-1668 Andries Swiertsen j.g. met
Janneken Jansen j.d.
Copulati den 17. Feb. op attest: van Deventer van den 16. Feb:
Andries Swiersen jm van Waernsfelt op den Graven Jenneken Jansen dr van zaliger Jan Roelofsen in de Peperstraat.
16-02-1668 met attest van Colmschate
Kinderen van Dries en Jenneken:
1 Willemke Driesen [1.1.1]. Zij is gedoopt op 25-02-1669 in Deventer. Willemke is overleden.
2 Swier Driesen [1.1.2]. Hij is gedoopt op 20-02-1670 in Deventer. Swier is overleden.
3 [waarschijnlijk] Jan Driesen [1.1.3]. Hij is gedoopt op 04-02-1675 in Deventer.
Notitie bij de geboorte van Jan: De vader is dood. Geen naam vermeld van de vader.
Ik ben benieuwd naar jullie mening. En eventueel tips om te achterhalen, of die theorie van mij klopt of niet. [overigens denk ik dat Fred dit ook heeft, aangezien ik per mail een zelfde soort vraag van hem had gekregen].
En misschien wil iemand hier ook nog op reageren:
Kan het niet zo zijn dat Hendrik Schaart eigenlijk dezelfde is als Jan Hendriks v.d. Hulst. Dat ze de naam Jan ervoor vergeten zijn? en opa heet dan weer Hendrik, zoals in de voogdijakte staat.
Immers het zoontje in de voogdij heet Jan Jansen, dus een papa die Jan heet.
En een tweede reden is als je gaat rekenen.
op 8-12-1737 is Joannes gedoopt als zoon van Jan Hendriks v.d. Hulst.
Een vrouw mocht niet binnen 9 maanden een ander huwelijk aangaan. Maar toch moet er een huwelijk en een kindje Jan Jansen gepropt worden tussen 8-12-1737 en 28-2-1740 als zij met Hendrik Hendriks op de Grave gaat huwen.
Een derde reden is dat zowel het huwelijk en de doop niet te vinden zijn van het huwelijk met Hendrik Schaart en de doop van zoon Jan Jansen.
Groetjes Annelies
Door hiaten in de doopboeken, kan het zo zijn dat er nog meer kinderen in het gezin aanwezig zijn, dan Willemke en Swier alleen. Wellicht dus ook een Susanna/Swaantje.
Ik heb het over Dries Swiers gedoopt op 20-02-1670 in Deventer. En dat hij degene is die met Joanna Gerrits huwt en Wibbe Arents.
Parenteel van Swier N.N.
1 Swier N.N.. Swier is overleden.
Notitie bij Swier: Woont in 1660 op Groot Velde te Linde (Schalkhaar, Gooiker marke).
Kinderen van Swier uit onbekende relatie:
1 Dries Swiers, geboren in Warnsvelt. Volgt 1.1.
2 Trientjen Swiertsen. Volgt 1.2.
3 Willemke Sweersen. Volgt 1.3.
4 Henderick Sweers. Volgt 1.4.
1.1 Dries Swiers is geboren in Warnsvelt, zoon van Swier N.N. (zie 1). Dries is overleden. Dries ging in ondertrouw op 16-02-1668 in Diepenveen met Jenneken Jansen.
Notitie bij het huwelijk van Dries en Jenneken:16-02-1668 Andries Swiertsen j.g. met
Janneken Jansen j.d.
Copulati den 17. Feb. op attest: van Deventer van den 16. Feb:
Andries Swiersen jm van Waernsfelt op den Graven Jenneken Jansen dr van zaliger Jan Roelofsen in de Peperstraat.
16-02-1668 met attest van Colmschate
Kinderen van Dries en Jenneken:
1 Willemke Driesen [1.1.1]. Zij is gedoopt op 25-02-1669 in Deventer. Willemke is overleden.
2 Swier Driesen [1.1.2]. Hij is gedoopt op 20-02-1670 in Deventer. Swier is overleden.
3 [waarschijnlijk] Jan Driesen [1.1.3]. Hij is gedoopt op 04-02-1675 in Deventer.
Notitie bij de geboorte van Jan: De vader is dood. Geen naam vermeld van de vader.
Ik ben benieuwd naar jullie mening. En eventueel tips om te achterhalen, of die theorie van mij klopt of niet. [overigens denk ik dat Fred dit ook heeft, aangezien ik per mail een zelfde soort vraag van hem had gekregen].
En misschien wil iemand hier ook nog op reageren:
Kan het niet zo zijn dat Hendrik Schaart eigenlijk dezelfde is als Jan Hendriks v.d. Hulst. Dat ze de naam Jan ervoor vergeten zijn? en opa heet dan weer Hendrik, zoals in de voogdijakte staat.
Immers het zoontje in de voogdij heet Jan Jansen, dus een papa die Jan heet.
En een tweede reden is als je gaat rekenen.
op 8-12-1737 is Joannes gedoopt als zoon van Jan Hendriks v.d. Hulst.
Een vrouw mocht niet binnen 9 maanden een ander huwelijk aangaan. Maar toch moet er een huwelijk en een kindje Jan Jansen gepropt worden tussen 8-12-1737 en 28-2-1740 als zij met Hendrik Hendriks op de Grave gaat huwen.
Een derde reden is dat zowel het huwelijk en de doop niet te vinden zijn van het huwelijk met Hendrik Schaart en de doop van zoon Jan Jansen.
Groetjes Annelies
- ria van bessen
In 1e instantie ga ik er ook
In 1e instantie ga ik er ook van uit dat het een verschrijving is. Maar toch besloten om daar even serieus aandacht aan te geven.
Ik vind onderstaande wel een verrassende combinatie.
1704-02-24 - Hendrik Janss van de Hulst j.m. alhier in 't kerk-dorp, en Maria Hensdriks j.d. van [de] Sligte onder Wijhe - Wijhe - solvit - (Onder)trouw Hellendoorn, RBSO 274.
Wijhe deel 10, f148 - 17 mei 1717 - Richter Johan Hermen van Hemert.
Keurnoten Peter op den Bageler en Gerrit Vrijlink. Verschenen is Fijchien Hendriks, weduwe van wijlen Evert Derks [er is niet vermeld, dat zij is geassisteerd]. Tot mombers over haar 5 onmondige kinderen (Hadewijk, Janna, Hendrikus, Aaltien en Evert Everts) worden benoemd Willem Derks en Hendrik Jansen op de Sligte en Rutger voor de Brugge. Voor het goed van de vader bewijst zij aan ieder der kinderen één gulden, die zij krijgen, als zij 15 jaar zijn geworden. De moeder onderhoudt de kinderen en laat hen leren lezen en schrijven. De moeder behoudt de goederen van de boedel.
Als je nog een Hendrikus Everts zoekt bijv. ? Die van de Gansebroek ....
en dit ...
13 Jul.1727 - bap. Henricus f.l. Gerardi Jois. Gerrits et Lubbertae ... [leeg] coniugum op de Slighte bij Wijhe. Matrina Maria Swijrs [rk wijhe]
[ 23. Januari 2012, 13:36: Bericht gewijzigd door: ria van bessen ]
Ik vind onderstaande wel een verrassende combinatie.
1704-02-24 - Hendrik Janss van de Hulst j.m. alhier in 't kerk-dorp, en Maria Hensdriks j.d. van [de] Sligte onder Wijhe - Wijhe - solvit - (Onder)trouw Hellendoorn, RBSO 274.
Wijhe deel 10, f148 - 17 mei 1717 - Richter Johan Hermen van Hemert.
Keurnoten Peter op den Bageler en Gerrit Vrijlink. Verschenen is Fijchien Hendriks, weduwe van wijlen Evert Derks [er is niet vermeld, dat zij is geassisteerd]. Tot mombers over haar 5 onmondige kinderen (Hadewijk, Janna, Hendrikus, Aaltien en Evert Everts) worden benoemd Willem Derks en Hendrik Jansen op de Sligte en Rutger voor de Brugge. Voor het goed van de vader bewijst zij aan ieder der kinderen één gulden, die zij krijgen, als zij 15 jaar zijn geworden. De moeder onderhoudt de kinderen en laat hen leren lezen en schrijven. De moeder behoudt de goederen van de boedel.
Als je nog een Hendrikus Everts zoekt bijv. ? Die van de Gansebroek ....
en dit ...
13 Jul.1727 - bap. Henricus f.l. Gerardi Jois. Gerrits et Lubbertae ... [leeg] coniugum op de Slighte bij Wijhe. Matrina Maria Swijrs [rk wijhe]
[ 23. Januari 2012, 13:36: Bericht gewijzigd door: ria van bessen ]
Zou Swier Driessen nog een
Zou Swier Driessen nog een zoon Zwier hebben gehad?
Ik vond dit huwelijk onder Hattem en Wapenveld (Heerde)
Hattem:
Swierts, Swier, jm, van: Wijhe
onder-/trouwt op 22 11 1744 / 06 12 1744
met: Magtelt Willems, jd, van: Wapenveld
Heerde:
Swierssen, Swier, jongeman onder Hattem
ondertrouwt op: 14 11 1744 trouwt op: 22 12 1744 met:
Megteld Willems, jongedochter te Wapenveld
[ 23. Januari 2012, 15:59: Bericht gewijzigd door: Carolina ]
Ik vond dit huwelijk onder Hattem en Wapenveld (Heerde)
Hattem:
Swierts, Swier, jm, van: Wijhe
onder-/trouwt op 22 11 1744 / 06 12 1744
met: Magtelt Willems, jd, van: Wapenveld
Heerde:
Swierssen, Swier, jongeman onder Hattem
ondertrouwt op: 14 11 1744 trouwt op: 22 12 1744 met:
Megteld Willems, jongedochter te Wapenveld
[ 23. Januari 2012, 15:59: Bericht gewijzigd door: Carolina ]
- ria van bessen
Nog eentje ! Zou best kunnen,
Nog eentje ! Zou best kunnen, Annelies verbaasde zich er al over dat er geen Zwier was.
RK in Wapenveld ? Zou niet mogen [grapje]
Maw - die wonen niet in Wapenveld, niet dat ik weet tenminste. Dan zou dit dus ook een protestantse tak worden....
RK in Wapenveld ? Zou niet mogen [grapje]
Maw - die wonen niet in Wapenveld, niet dat ik weet tenminste. Dan zou dit dus ook een protestantse tak worden....
-
Annelies Onijs Koetsier
3 apr 1731 - Gesubstitueerde
3 apr 1731 - Gesubstitueerde Richter Jacob Hermen van Hemert.
Keurnoten Jan Kloppenberg en Willem Asjes.
Gedistraheerd binnen Wijhe op het erve den Veltcamp.
De Heer Knoppert toe den Wesenbergh en de Heer Hemert toe den Krijtenberg, als Ontvanger van het kerspel Wijhe, deze laatste voor achterstedige redemptiemiddelen, willen op heden ten overstaan van het gesubstitueerde Gericht van Wijhe bij executie doen verkopen de verlaten goederen van Swier Veltcamp, waaronder enig stro en het mestrecht, en al wat verder zal worden "voortgebracht".
De opbrengst is 7 gulden en 16 stuiver.
18 jul 1731 - Binnen Wijhe op het erve den Veltcamp - Gesubst. Richter de HoogWelGeb. Gestr. Heer Herman van Hemert.
Keurnoten Jan Thieltjes Coopman en Teunis Wijermarsch.
De Heer Knoppert toe den Wesenberg en de Heer Hermen van Hemert, als Ontvanger van het kerspel wil voor achterstallige redemptiemiddelen van het erve Veltcamp, bij executie doen verkopen de rogge, staande op het erve Veltcamp, toebehorende aan de gewezen meijer Swier Veltcamp, zoals dit in 3 percelen is uitgebaakt, "alleen het meijersgedeelte te weten van zes garven vier", zullende al hetzelfde nochtans door de kopers "aan gasten worden gebracht" zonder enigerhande korting, gelijk mede niets voor de tiendplichtigheid.
De opbrengst is 90 gulden en 10 stuiver
Bovenstaande geeft aan dat Zwier weg is van de Veldkamp.
In 1748 bij de volkstelling is ook een Swier
1 - Hendrikus Swiersen, Janna zijn vrouw.
2 -
3 - 6. Janna, Gaije, Swaantjen, Swier, Jennechien en Marija.
4 -
Bovenstaande moet haast wel dit gezin zijn. Hendrik is dus van Olst naar Wijhe verhusd.
Hendrikus Zwiers Veltkamp, zoon van Swijr Driesen (zie 1.1) en Joanna Gerrits. Hij is gedoopt op 12-03-1706 in Raalte.
Notitie bij de geboorte van Hendrikus: Henricus 3-12-1706 z.v. Swier Driessen mdr. Janna Gerritz
op den Horst in Broeklant
Beroep: Bediende op Groot Scherpenseil
Hendrikus trouwde, 28 jaar oud, op 04-03-1735 in Olst met Joanna Gerrits.
Kinderen van Hendrikus en Joanna:
1 Joanna Hendriksen [1.1.1.1]. Zij is gedoopt in 1736 in Olst.
2 Joanna Hendriksen [1.1.1.2]. Zij is gedoopt in 1737 in Olst.
3 Gerardina Hendriksen [1.1.1.3]. Zij is gedoopt in 1738 in Olst.
4 Susanna Hendriksen [1.1.1.4]. Zij is gedoopt in 1740 in Olst.
5 Assuerus (Swier) Hendriksen [1.1.1.5]. Hij is gedoopt in 1743 in Olst.
6 Maria Hendriksen [1.1.1.6]. Zij is gedoopt in 1744 in Olst.
7 Joanna Hendriksen [1.1.1.7]. Zij is gedoopt in 1747 in Olst.
[ 23. Januari 2012, 19:30: Bericht gewijzigd door: Annelies Koetsier ]
Keurnoten Jan Kloppenberg en Willem Asjes.
Gedistraheerd binnen Wijhe op het erve den Veltcamp.
De Heer Knoppert toe den Wesenbergh en de Heer Hemert toe den Krijtenberg, als Ontvanger van het kerspel Wijhe, deze laatste voor achterstedige redemptiemiddelen, willen op heden ten overstaan van het gesubstitueerde Gericht van Wijhe bij executie doen verkopen de verlaten goederen van Swier Veltcamp, waaronder enig stro en het mestrecht, en al wat verder zal worden "voortgebracht".
De opbrengst is 7 gulden en 16 stuiver.
18 jul 1731 - Binnen Wijhe op het erve den Veltcamp - Gesubst. Richter de HoogWelGeb. Gestr. Heer Herman van Hemert.
Keurnoten Jan Thieltjes Coopman en Teunis Wijermarsch.
De Heer Knoppert toe den Wesenberg en de Heer Hermen van Hemert, als Ontvanger van het kerspel wil voor achterstallige redemptiemiddelen van het erve Veltcamp, bij executie doen verkopen de rogge, staande op het erve Veltcamp, toebehorende aan de gewezen meijer Swier Veltcamp, zoals dit in 3 percelen is uitgebaakt, "alleen het meijersgedeelte te weten van zes garven vier", zullende al hetzelfde nochtans door de kopers "aan gasten worden gebracht" zonder enigerhande korting, gelijk mede niets voor de tiendplichtigheid.
De opbrengst is 90 gulden en 10 stuiver
Bovenstaande geeft aan dat Zwier weg is van de Veldkamp.
In 1748 bij de volkstelling is ook een Swier
1 - Hendrikus Swiersen, Janna zijn vrouw.
2 -
3 - 6. Janna, Gaije, Swaantjen, Swier, Jennechien en Marija.
4 -
Bovenstaande moet haast wel dit gezin zijn. Hendrik is dus van Olst naar Wijhe verhusd.
Hendrikus Zwiers Veltkamp, zoon van Swijr Driesen (zie 1.1) en Joanna Gerrits. Hij is gedoopt op 12-03-1706 in Raalte.
Notitie bij de geboorte van Hendrikus: Henricus 3-12-1706 z.v. Swier Driessen mdr. Janna Gerritz
op den Horst in Broeklant
Beroep: Bediende op Groot Scherpenseil
Hendrikus trouwde, 28 jaar oud, op 04-03-1735 in Olst met Joanna Gerrits.
Kinderen van Hendrikus en Joanna:
1 Joanna Hendriksen [1.1.1.1]. Zij is gedoopt in 1736 in Olst.
2 Joanna Hendriksen [1.1.1.2]. Zij is gedoopt in 1737 in Olst.
3 Gerardina Hendriksen [1.1.1.3]. Zij is gedoopt in 1738 in Olst.
4 Susanna Hendriksen [1.1.1.4]. Zij is gedoopt in 1740 in Olst.
5 Assuerus (Swier) Hendriksen [1.1.1.5]. Hij is gedoopt in 1743 in Olst.
6 Maria Hendriksen [1.1.1.6]. Zij is gedoopt in 1744 in Olst.
7 Joanna Hendriksen [1.1.1.7]. Zij is gedoopt in 1747 in Olst.
[ 23. Januari 2012, 19:30: Bericht gewijzigd door: Annelies Koetsier ]
- ria van bessen
Annelies, wat wil je daar mee
Annelies, wat wil je daar mee aangeven? Dat Zwier weg is van de Veltkamp was al bekend, hij woont vermoedelijk in bij zijn dochter Maria volgens de VOT 1748. Zij heeft als inwoner ene Swier.En die Hendrik uit de VOT 1748 staat ook al op het Forum vermeld, trouwens.
Ik wil niks horen als dit weer gaat uitwaaieren en niet te volgen is.
Ik heb geen 2e Swier Dries in Wijhe gevonden.
De namen van de kleinkinderen geven ook geen aanleiding voor een eerder huwelijk of wel?
[ 23. Januari 2012, 22:06: Bericht gewijzigd door: ria van bessen ]
Ik wil niks horen als dit weer gaat uitwaaieren en niet te volgen is.
Ik heb geen 2e Swier Dries in Wijhe gevonden.
De namen van de kleinkinderen geven ook geen aanleiding voor een eerder huwelijk of wel?
[ 23. Januari 2012, 22:06: Bericht gewijzigd door: ria van bessen ]
-
Annelies Onijs Koetsier
Ria, ter onderbouwing dat de
Ria, ter onderbouwing dat de inwoner bij Maria vast haar vader zou zijn.
Tevens is misschien terug te vinden in de kerkelijke aantekeningen wanneer zijn vrouw is begraven.
Te vinden in het HCO Wijhe kerspel nr. 136 kerkrekeningen na 1720
Tevens is misschien terug te vinden in de kerkelijke aantekeningen wanneer zijn vrouw is begraven.
Te vinden in het HCO Wijhe kerspel nr. 136 kerkrekeningen na 1720
- ria van bessen
Het overlijden van de olde
Het overlijden van de olde Dries in 1719 op 5 okt. Pro deo , meer kan ik niet vinden.
Swier Dries staat ook in het HFg 1723 als onder arm maar niet van de diaconie trekkende, wonende in Wengelo met 2 personen.
Als Swier van buiten Wijhe komt, dan zal er in Wijhe niets te vinden zijn.
Het is mogelijk dat hij als wedr. voor 1716 met Janna Gerrits hertrouwt, maar er is geen borgstelling of i.d. te vinden.
Als hij als jm van .... ? met haar trouwt - en zij komt van Raalte - dan zal alleen een inschrijving ergens rond Colmschate uitsluitsel geven, lijkt mij.
Er is trouwens ook geen voogdij te vinden rond zijn 2e huwelijk met Wibbe Arents. Al met al een vreemde zaak.
[ 23. Januari 2012, 22:59: Bericht gewijzigd door: ria van bessen ]
Swier Dries staat ook in het HFg 1723 als onder arm maar niet van de diaconie trekkende, wonende in Wengelo met 2 personen.
Als Swier van buiten Wijhe komt, dan zal er in Wijhe niets te vinden zijn.
Het is mogelijk dat hij als wedr. voor 1716 met Janna Gerrits hertrouwt, maar er is geen borgstelling of i.d. te vinden.
Als hij als jm van .... ? met haar trouwt - en zij komt van Raalte - dan zal alleen een inschrijving ergens rond Colmschate uitsluitsel geven, lijkt mij.
Er is trouwens ook geen voogdij te vinden rond zijn 2e huwelijk met Wibbe Arents. Al met al een vreemde zaak.
[ 23. Januari 2012, 22:59: Bericht gewijzigd door: ria van bessen ]
-
Annelies Onijs Koetsier
Fred,Je schrijft: Omdat we in
Fred,
Je schrijft: Omdat we in die periode geen andere passende [An]Dries kunnen vinden in de omgeving, ben ik er van overtuigd dat dit de Zoon is van Swier ten Velde die in 1660 genoemd wordt als bewoner van Groot Velde.
Overtuigd ben je pas als je bewijs hebt gevonden. Nu is het een hypothese.
Zoals ik je mailde de lidmaatboek met attestaties van Deventer [ik weet niet of ze er zijn van Colmschate en vanaf welk jaar] en het Oud Rechtelijk Archief [ORA] zou dan uitsluitsel moeten geven.
Weet iemand dit: als je lidmaatboeken in gaat kijken, staan hier ook de RK mensen in? Of was dat geen verplichting zoals doop en trouw wel was in die tijd?
Ook ben ik nog geen bewoner tegen gekomen van Groot Velde die voorkomt in de RK boeken. Hierbij een kantekening dat ik RK Deventer 1650-1700 niet kan vinden op internet, en dat RK Colmschate te laat begint.
Hierbij de opmerking dat volgens een boekwerk over de geschiedenis van Diepenveen/Colmschate van Jan ten Hove staat: dat de mensen in Linde, waar dus Groot Velde staat, praktisch iedereen RK was.
Terug komend op wat Ria schreef: van Wibbe Arents kon ik ook al niets vinden.
[ 24. Januari 2012, 13:48: Bericht gewijzigd door: Annelies Koetsier ]
Je schrijft: Omdat we in die periode geen andere passende [An]Dries kunnen vinden in de omgeving, ben ik er van overtuigd dat dit de Zoon is van Swier ten Velde die in 1660 genoemd wordt als bewoner van Groot Velde.
Overtuigd ben je pas als je bewijs hebt gevonden. Nu is het een hypothese.
Zoals ik je mailde de lidmaatboek met attestaties van Deventer [ik weet niet of ze er zijn van Colmschate en vanaf welk jaar] en het Oud Rechtelijk Archief [ORA] zou dan uitsluitsel moeten geven.
Weet iemand dit: als je lidmaatboeken in gaat kijken, staan hier ook de RK mensen in? Of was dat geen verplichting zoals doop en trouw wel was in die tijd?
Ook ben ik nog geen bewoner tegen gekomen van Groot Velde die voorkomt in de RK boeken. Hierbij een kantekening dat ik RK Deventer 1650-1700 niet kan vinden op internet, en dat RK Colmschate te laat begint.
Hierbij de opmerking dat volgens een boekwerk over de geschiedenis van Diepenveen/Colmschate van Jan ten Hove staat: dat de mensen in Linde, waar dus Groot Velde staat, praktisch iedereen RK was.
Terug komend op wat Ria schreef: van Wibbe Arents kon ik ook al niets vinden.
[ 24. Januari 2012, 13:48: Bericht gewijzigd door: Annelies Koetsier ]
- ria van bessen
Het heeft volgens mij ook
Het heeft volgens mij ook geen zin om de lidmaatboeken van Colmschate te bekijken, want Derk Dries is geboren in Wijhe en trouwt als jm van Wijhe in Mastenbroek met een protestants meisje.
Als hij TOEN nog RK was, dan hadden we daarover echt wel wat gevonden.
Derk en zijn broer moeten geloofsbelijdenis hebben gedaan en misschien zelfs wel zijn overgedoopt.
Dit heb ik al een paar benadrukt en daarom is het zo belangrijk dat we dit vinden. Want dat is HET bewijs.
En zou eerder het lidmaatboek van Zwolle in aanmerking komen [in die van Mastenbroek zit hij niet]dan die van Colmschate.
Een bezoek HCO dan maar ?
[ 24. Januari 2012, 13:58: Bericht gewijzigd door: ria van bessen ]
Als hij TOEN nog RK was, dan hadden we daarover echt wel wat gevonden.
Derk en zijn broer moeten geloofsbelijdenis hebben gedaan en misschien zelfs wel zijn overgedoopt.
Dit heb ik al een paar benadrukt en daarom is het zo belangrijk dat we dit vinden. Want dat is HET bewijs.
En zou eerder het lidmaatboek van Zwolle in aanmerking komen [in die van Mastenbroek zit hij niet]dan die van Colmschate.
Een bezoek HCO dan maar ?
[ 24. Januari 2012, 13:58: Bericht gewijzigd door: ria van bessen ]