Fam Schuurman uit Blokzijl
Hij had met haar dus nog wel
Hij had met haar dus nog wel kinderen kunnen krijgen. Soms helpt een testament, dan staat toch daar een patroniem in of toch meer familieverbanden waardoor je door kunt.
Ik snap het wel dat je meer bevestiging wilt hebben.
Ik snap het wel dat je meer bevestiging wilt hebben.
- ria van bessen
Die getuige bij de doop van
Die getuige bij de doop van Albert - Geertje Romkes. Komt zij niet uit Kuinre ??
Gerrit Nijmeijer, begraven op
Gerrit Nijmeijer, begraven op 29 maart 1734 te half twee op het Grote Kerkhof in een stadsgraf: Begraafboek Zwolle.
Groet, André
Groet, André
Wel apart dat er in Zwolle op
Wel apart dat er in Zwolle op 14 november 1756 een Hermina gedoopt wordt, dochter van Lambert Willems en Gergje Hendriks.
Zij waren getrouwd 5 februari 1747 in Zwolle, beide van Schelle.
Andere kinderen: Willem (1747) Janna (1748), Maria (1750), Hendrik (1752), Arent (1754) en HEndrik (1760).
Verwisseling van de twee soorten Mina's, Willemina en Hermina komt geregeld voor...
Waarschijnlijk hertrouwt Lambert dan in mei 1761 met Maria Gerrits. Lambert woont dan in Westenholte. Ze krijgen verscheidene kinderen. De Berend Nijmeijer die in 1774 gedoopt zou moeten zijn heb ik echter nog niet kunnen vinden, zie Gezinsblad van Lambert Willems Nijmeijer. Berend trouwt in 1813 in Zwollerkerspel, aktenr. 4. De huwelijkse bijlagen kunnen je misschien verder helpen: Huwelijkse bijlagen 1813 akte 4?
[ 25. April 2012, 14:44: Bericht gewijzigd door: André Jansen ]
Zij waren getrouwd 5 februari 1747 in Zwolle, beide van Schelle.
Andere kinderen: Willem (1747) Janna (1748), Maria (1750), Hendrik (1752), Arent (1754) en HEndrik (1760).
Verwisseling van de twee soorten Mina's, Willemina en Hermina komt geregeld voor...
Waarschijnlijk hertrouwt Lambert dan in mei 1761 met Maria Gerrits. Lambert woont dan in Westenholte. Ze krijgen verscheidene kinderen. De Berend Nijmeijer die in 1774 gedoopt zou moeten zijn heb ik echter nog niet kunnen vinden, zie Gezinsblad van Lambert Willems Nijmeijer. Berend trouwt in 1813 in Zwollerkerspel, aktenr. 4. De huwelijkse bijlagen kunnen je misschien verder helpen: Huwelijkse bijlagen 1813 akte 4?
[ 25. April 2012, 14:44: Bericht gewijzigd door: André Jansen ]
Volgens de volkstelling 1748
Volgens de volkstelling 1748 woonden Lambert Willems en zijn vrouw Gerrigjen Hendriks toen in de buurschap Voorst en Westenholte, met zoon Willem jonger dan 10 jr. en de Gerrigjen Gerrits, weduwe van Willem Lambe(rts (deze laatste letters kan ik niet goed lezen)) (moeder van Lambert?) Volkstelling 1748 Voorst en Westenholte nr. 22
[ 25. April 2012, 15:16: Bericht gewijzigd door: André Jansen ]
[ 25. April 2012, 15:16: Bericht gewijzigd door: André Jansen ]
- ria van bessen
Wijk Waterstraat Zwolle VOT
Wijk Waterstraat Zwolle VOT 1748
nr. 215
a - Antonij Molen
b - Aeltjen Huijer
c - Frerik Nijmeijer & Berent Mol
d -
e -
f -
c = kinderen ouder dan 10 jr.
nr. 215
a - Antonij Molen
b - Aeltjen Huijer
c - Frerik Nijmeijer & Berent Mol
d -
e -
f -
c = kinderen ouder dan 10 jr.
Ik had die Hermina gevonden
Ik had die Hermina gevonden dankzij de leeftijd die werd opgegeven bij het overlijden van Willemina en door te kijken naar de vernoemingen van haar kinderen. Lambert en Gerrichje zijn nou ook niet de meest voorkomende namen. Merk op dat Lambert vóór Anthonie wordt vernoemd.
Het beste kun je de erfuiting van Lambert Willems na het overlijden van Gerrichje Hendriks opzoeken, die is opgemaakt voor zijn tweede huwelijk, dan weet je met een beetje geluk of die ene dochter Hermina dan wel Willemina heette.
Weet je trouwens hoe de moeder van Grietje Klaassen heette?
Groet, André
[ 25. April 2012, 23:38: Bericht gewijzigd door: André Jansen ]
Het beste kun je de erfuiting van Lambert Willems na het overlijden van Gerrichje Hendriks opzoeken, die is opgemaakt voor zijn tweede huwelijk, dan weet je met een beetje geluk of die ene dochter Hermina dan wel Willemina heette.
Weet je trouwens hoe de moeder van Grietje Klaassen heette?
Groet, André
[ 25. April 2012, 23:38: Bericht gewijzigd door: André Jansen ]
Ik zou zeker proberen een
Ik zou zeker proberen een lidmatenboek van Blokzijl te vinden - misschien dat dat je verder helpt met de herkomst van zowel Johan(nes) als Willemina.
Misschien moet je daarvoor direct de Protestantse Gemeente van Blokzijl benaderen.
[ 26. April 2012, 20:21: Bericht gewijzigd door: André Jansen ]
Misschien moet je daarvoor direct de Protestantse Gemeente van Blokzijl benaderen.
[ 26. April 2012, 20:21: Bericht gewijzigd door: André Jansen ]
- ria van bessen
Volgens de voogdijakte
Volgens de voogdijakte Zwollerkerspel f258 - 15 mei 1761 is er wel een Hermina - geen Willemina.
Van vaders zijde is als voogd aangesteld de buurman. Voogd van moederszijde is Berent Hendriks. De kinderen krijgen moeders linnen en wollen. Verder niets.
Van vaders zijde is als voogd aangesteld de buurman. Voogd van moederszijde is Berent Hendriks. De kinderen krijgen moeders linnen en wollen. Verder niets.
Dank je voor het opzoeken,
Dank je voor het opzoeken, Ria! Nou daar gaat mijn theorie...blijft wel opmerkelijk dat verscheidene kinderen uit het tweede huwelijk van Lambert de achternaam Nijmeijer aannemen.